4 تفاوت اساسی میان جاروبرقی مخزن دار و کیسه ای

اگر شما هم قصد خرید جاروبرقی دارید مطمئنا سر انتخاب میان نمونه های مختلف با مشکل مواجه شده اید. در این مقاله یک بار برای همیشه 4 تفاوت اساسی میان جاروبرقی های مخزن دار و کیسه ای را مطالعه کرده و از این پس با خیال راحت محصول ایده ال و مد نظر خود را انتخاب نمایید

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

قبل از شروع مقاله ابتدا بهتر است تعریف و توضیحی در رابطه با این دو نوع جاروبرقی ارائه دهیم.

جاروبرقی مخزن دار چیست ؟

به مدل هایی گفته می شود که دارای یک مخزن ( عموما از جنس پلاستیک شفاف ) جهت جمع آوری آلودگی ها و گرد و خاک موجود در محیط می باشند. این نوع از جاروبرقی ها که قدمت بیشتری نیز نسبت به جاروبرقی های کیسه ای دارند، ابتدا به صورت سطلی ساخته شدند.

سخت بودن تخلیه مخزن نمونه های سطلی به دلایلی از قبیل :

  • سنگین بودن مخزن در صورت پر شدن آن، زیرا مخزن جاروبرقی های سطلی ظرفیت بسیار بالایی داشتند
  • کثیف شدن دوباره محیطی که مخزن جاروبرقی در آن تخلیه می شد

سبب شد تا کمپانی های تولید کننده به فکر ساخت محصولی بدون مشکلات ذکر شدن باشند. که تلاش های انجام شده به ساخت جاروبرقی های کیسه ای انجامید

البته لازم به ذکر است که پس از تولید مدل های کیسه ای جاروبرقی های مخزن دار البته به شکل امروزی تر به دلیل ویژگی های مثبتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

جاروبرقی کیسه ای چیست ؟

این نوع از جارو ها همانطور که در پاراگراف های قبلی نیز به آن اشاره شد و از نامشان نیز پیداست به جای مخزن های پلاستیکی و یا سطلی دارای کیسه هایی عموما پارچه ای ( در نمونه های دائمی ) و جنسی دیگر شبیه به پارچه ( در نمونه های یک بار مصرف ) با تراکم بسیار زیاد هستند که از متریال به کار گرفته شده در آنها به نحویست که مانع خروج گرد و غبار های بسیار ریز نیز می شود.

و اما 4 تفاوت اساسی میان جاروبرقی مخزن دار و کیسه ای

پس از مطالعه تغاریف بالا و با مشاهده تصاویر محصولات مختلف و همچنین تصاویری که قبل از شروع این پاراگراف برای شما همراهان عزیز قرار داده شده بود. مطمئنا تفاوت های ظاهری و حتی برخی از برتری های آنها نسبت به همدیگر را درک نموده اید. 4 تفاوت اصلی این دو نمونه جاروبرقی را در ادامه مطالعه نمایید

مشخص بودن داخل مخزن

اولین تفاوت میان جاروبرقی های مخزن دار کیسه ای مربوط به مشخص بودن و یا نبودن محتویات و فضای داخلی آنها می باشد.

مخزن مدل های مخزن دار همانطور که گفته شد عموما از پلاستیکی ساخته شده که همانند شیشه کاملا شفاف بوده و فضای داخلی ان مشخص می باشد. همین امر سبب می شود که شما به راحتی محتویات آن را مشاهده کرده و از پر و یا خالی بودنش بدون نیاز به باز کردن مطلع شوید. اما داخل کیسه جاروبرقی ها کیسه ای به دلیل اینکه در داخل جاروبرقی قرار گرفته و همچنین از پارچه ساخته شده، مشخص نبوده و در نتیجه جهت اطلاع از وضعیت آن می بایست جاروبرقی را خاموش و کیسه را باز نمایید.

البته لازم به ذکر است که برخی از جاروبرقی های کیسه ای به نشان گر وضعیت پر و یا خالی بودن کیسه مجهز می باشند، اما گاهی اوقات مجبورید خودتان به صورت بصری از وضعیت کیسه مطلع شوید.

بهداشتی تر بودن جاروبرقی های کیسه ای

ممکن است این گزینه کمی شما را سر در گم کند. اما درست خواندید، دومین تفاوت میان این دو مدل این است که به صورت کلی جاروبرقی های کیسه ای بر خلاف نمونه های مخزن دار بهداشتی تر می باشند.

بهداشتی تر به این معنی که مخزن این جاروبرقی ها معمولا یک بار مصرف است، بنابراین تا زمان پر شدن نیازی به تعویض آن ها نیست. زمانی هم که پر می شوند. نیازی به خالی کردن و استفاده دوباره آنها نیست و کیسه مستقیما در سطل اشغال قرار می گیرد.

اما مخزن جاروبرقی های مخزن دار، قابل تعویض نبوده و پس از هر بار استفاده و یا پس از هر بار پر شدن نیاز به تمیز شدن دارند. تمیز کردن این مخزن به دلیل وجود گرد و خاک و آلودگی های ریز در آن ممکن است مجدداموجب کثیف شدن محیط منزل شما گردد.

البته لازم به ذکر است که برخی از کاربران. برای جاروبرقی های کیسه ای از کیسه های دائمی استفاده می کنند. استفاده از این نوع کیسه ها عملا تفاوتی میان جاروبرقی شما به نمونه های مخزن دار ایجاد نمی کند. بنابراین اگر قصد استفاده از کیسه های دائمی را دارید. همان بهتر که یک مدل مخزن دار مناسب را انتخاب نمایید.

همچنین لازم به ذکر است که برخی از جاروبرقی های مخزن دار به تکنولوژی هایی مجهز می باشند که گرد و خاک های موجود در مخزن را جذب کرده و به هنگام تخلیه مانع از پخش شدن آنها می شوند.

کم هزینه تر بودن جاروبرقی های مخزن دار

همانطور که گفته شد برای قابل استفاده بودن جاروبرقی های کیسه ای باید از کیسه های یک بار مصرف استفاده نمایید.

خرید کیسه های یک بار مصرف که بسته به حجم تمیز کاری شما ممکن است هر هفته یک بار و یا هر ماه یک بار مورد نیاز باشد، هزینه هایی را در پی دارد که ممکن است برخی از شما را از خرید این نوع از جاروبرقی ها منصرف نماید.

بنابراین از دیگر تفاوت های میان این دو نوع جاروبرقی که البته مزیتی برای جاروبرقی های مخزن دار نیز می باشد، باید به عدم نیاز به تعویض مخزن آنها اشاره نمود.

ظرفیت بیشتر جاروبرقی های کیسه ای

معمولا حجم کیسه مورد استفاده در جاروبرقی های کیسه ای برابر با 4 الی 6 لیتر می باشد این در حالیست که مخزن بسیاری از نمونه های مخزن دار بیشتر از 3 لیتر آشغال را در خود جای نمی دهد.

جمع بندی و نتیجه گیری

این بود 4 مورد از اساسی ترین تفاوت های میان جاروبرقی های کیسه ای با مخزن دار. میزان اهمیت موارد نام برده شده ممکن است بسته به مدلی که قصد خرید آن را دارید تغییر کند. اما به صورت کلی پس از بررسی موارد ذکر شده . انتخاب محصول مورد نظرتان با ملاک قرار دادن این موارد، مطمئنا از خرید خود خوشنود خواهید بود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.