رپرتاژ: مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، رومیزی و فول آپشن

دستگاه های روغن گیری که با دو عملکرد پرس سرد و پرس گرم فرایند استخراج روغن از دانه های روغنی، غذایی و گیاهی را انجام می دهند، معمولا به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که هر یک از این دستگاه ها قابلیت ها و کارکردهای خاص خود را دارند. امروز در این مقاله به مقایسه دستگاه روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی می پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

گروه تولیدی بکردانه طراح و سازنده انواع دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی است که دستگاه های روغن گیر را در انواع مختلف و برای کاربردهای گوناگون تولید و روانه بازار می کند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه های روغن گیری به وبسایت گروه تولیدی بکردانه مراجعه کنید.

دستگاه روغن گیری و کاربرد آن

روغن گیری یا روغن کشی از دانه های گیاهی و خوراکی یک فعالیت مرسوم از گذشته تا به امروز است که در میان جوامع مختلف وجود داشته. این فرایند به مرور زمان با تغییرات تکنولوژی متحول شده و امروزه با ماشین آلات صنعتی انجام می شود. دستگاه های روغن گیری معمولا در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند تا در کسب و کارهای مختلف قابل استفاده باشند. امروز در این مقاله به مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی می پردازیم؛ اما پیش از آن تعریف دقیقی از ماشین های روغن گیری و کاربرد آن ها ارائه خواهیم کرد.

هر یک از این دستگاه ها قابلیت ها و کارکردهای خاص خود را دارند؛ اما به طور کلی دستگاه های روغن کشی یا روغن گیری در صنایع غذایی و دارویی کاربرد فراوانی دارند. از این این دستگاه ها برای کسب و کارهای بزرگ صنعتی تا کسب و کارهای کوچک خانگی استفاده می کنند.

استخراج روغن از دانه های روغنی و مواد غذایی و دارویی مختلف در گذشته با پرس دانه های روغنی انجام می شد که البته این فرایند بسیار دشوار و طاقت فرسا بود. امروزه نیز استخراج روغن از پرس دانه های روغنی انجام می شود، با این تفاوت که تمامی فرایند پرس به وسیله ماشین آلات روغن گیری در کمترین زمان ممکن و با سرعت بسیار بالاتر صورت می‌ گیرد. بنابراین با کمک دستگاه های روغن کشی می توانیم با سرعت و دقت بیشتری فرایند روغن کشی را انجام دهیم؛ اما توجه داشته باشید که دستگاه های روغن گیری با عملکردهای مختلفی طراحی می شوند و بهتر است برای هر نوع کسب و کار از مدل خاص این دستگاه ها استفاده شود.

بنابراین اگر قصد دارید کسب و کار خود را در این زمینه راه اندازی کنید، باید بدانید که ماشین آلات روغن گیری معمولا در انواع مختلفی طراحی می شوند و شما می توانید از این ابزار حتی برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک به عنوان دستگاه روغن گیری خانگی ارزان قیمت نیز استفاده کنید که با توجه به محبوبیت مواد خوراکی و دارویی ارگانیک در دنیای امروز، راه اندازی چنین کسب و کاری می تواند برای شما بسیار پردرآمد باشد.

در ادامه به منظور آشنایی شما با طرز کار ماشین آلات روغن کشی به مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی می پردازیم.

شما می توانید این  سه دستگاه کاربردی را از گروه تولیدی بکردانه با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید و در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در رابطه با دستگاه های روغن گیری، با مشاوران بکردانه تماس حاصل نمایید.

مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی بر اساس معیارهای مختلف

ماشین های روغن گیری به طور کلی با دو عملکرد پرس سرد و پرس گرم طراحی می شوند، اما از نظر قابلیت های کاربردی، ویژگی های ساختاری، ظرفیت، توان عملکردی و سایر ویژگی های کاربردی به شکل های مختلفی طراحی و تولید می گردند که بهتر است پیش از انتخاب حتما با ویژگی های دستگاه آشنا باشید.

در زمینه مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی باید بگوییم که این دستگاه ها سه نوع پرطرفدار و پرکاربرد از دستگاه های روغن کشی هستند که از نظر ویژگی های ساختاری و کاربردی تفاوت های فراوانی با یکدیگر دارند؛ اما به طور کلی هر سه دستگاه از نظر نوع و مدل موتور و گیربکس، میزان مصرف برق، قطعات اصلی و برخی ویژگی های کاربردی مشابه یکدیگر هستند.

با این حال در ادامه این بخش به منظور آشنایی بیشتر با این ماشین آلات محبوب به مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی به تفکیک می پردازیم:

 

  • مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی بر اساس مدل

در مقایسه این سه دستگاه باید بگوییم که دستگاه های اکو بر اساس شکل طراحی خاص خود در سه مدل ۴۵، ۶۵ و ۸۵، دستگاه های فول آپشن در پنج مدل ۴۵، ۶۵، ۸۵، ۹۰ و ۱۳۶ و دستگاه های رومیزی در دو مدل ۳۲ و ۴۵ طراحی می شوند.

 

  • مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی بر اساس ابعاد و اندازه

با توجه به این که هر یک از دستگاه ها در مدل های متفاوتی طراحی شده اند، باید بگوییم که این تفاوت در ابعاد و اندازه آن ها نیز موثر بوده است. به عنوان مثال ابعاد دستگاه های رومیزی مدل ۳۲ از ابعاد مدل ۴۵ کوچک تر است، اما به طور کلی در مقایسه هر سه دستگاه باید بگوییم دستگاه های رومیزی در ابعاد کوچکتر طراحی شده اند و فضای کمتری را اشغال می کنند.

 

  • مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی بر اساس قابلیت های پیشرفته

استفاده از تکنولوژی های جدید و هوشمند مثل خاموش کننده های اتوماتیک، توقف خودکار دستگاه حین عملیات روغن کشی، استفاده از آلارم های هشدار و … بیشتر در دستگاه های فول آپشن استفاده شده اند. از این جهت دستگاه روغن گیری فول آپشن نسبت به دو نوع دیگر مزیت بیشتری دارند.

 

  • مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی بر اساس ظرفیت روغن کشی

با توجه به ابعاد متفاوت دستگاه های روغن کشی این دستگاه ها در ظرفیت های مختلفی طراحی می شوند، اما به طور کلی کوچکترین دستگاه نیز از ظرفیت ۵ کیلوگرم در ساعت برخوردار می باشد و در مدل های بزرگتر مثل سری های بالاتر دستگاه اکو شما می توانید تا ۲۰ کیلوگرم روغن را استخراج کنید.

 

  • مقایسه دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی بر اساس شکل ظاهری

دستگاه های رومیزی در ابعاد کوچک تر و با پوشش استیل طراحی شده اند. این دستگاه ها برخلاف دستگاه های فول آپشن قابلیت جا به جایی ندارند، به طوری که با نصب ثابت روی میز می توان از آن ها استفاده کرد. این در حالی است که دستگاه های فول آپشن در مدل های ایستاده و چرخدار طراحی شده و به راحتی قابل حمل و جا به جایی هستند.

 

اگر شما هم می خواهید کسب و کار خود را در زمینه روغن کشی طبیعی از دانه های روغنی راه بیندازید، می توانید با مراجعه به وبسایت بکردانه نسبت به سفارش دستگاه مورد نظر اقدام کنید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه تولیدی بکردانه در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.