Poco X3 Pro، گوشی گیمینگ میان‌رده یا قاتل پرچمدار؟!

Poco، یکی از زیر مجموعه‌های شرکت شیائومی با ایده تولید گوشی‌های گیمینگ و مقرون به‌صرفه شکل گرفته است و از چند سال قبل تا به حال گوشی‌های متعددی را تولید و روانه بازار کرده‌است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چندی پیش مدل جدیدی از سری گوشی‌های Poco با نام Poco X3 Pro روانه بازار شد. این گوشی نسخه پیشرفته‌تر و قدرتمندتر گوشی موبایل Poco X3 NFC است.

حال، تیم هدیش قصد دارد در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی گوشی موبایل شیائومی Poco X3 Pro بپردازد.

لازم به ذکر است، علاقمندان به این گوشی جذاب می‌توانند برای خرید آسان و مطمئن شیائومی Poco X3 Pro با قیمت مناسب و گارانتی شرکتی معتبر به سایت فروشگاه اینترنتی هدیش با آدرس Ehadish.com مراجعه کنند.

طراحی جذاب Poco X3 Pro

در نگاه اول به‌طور کامل متوجه این موضوع خواهید شد که این گوشی دقیقا مشابه نسل قبلی خود یعنی Poco X3 NFC طراحی شده‌است.

گوشی شیائومی Poco X3 Pro، ابعاد ۹.۴×۷۶.۸×۱۶۵.۳ میلی‌متری و وزن 215 گرمی دارد. همچنین به صفحه‌نمایش شیشه‌ای با محافظت Gorilla Glass 6، فریم آلومینیومی، پنل پشت پلاستیکی و استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر قطرات آب و گرد غبار مجهز شده‌است.

حسگر اثر انگشت با دقت بالا نیز در کنار گوشی و روی دکمه پاور برای Poco X3 Pro تعبیه شده‌است. همچنین رنگ‌های مشکی، آبی و برنز برای این گوشی جذاب در نظر گرفته شده‌است.

تفاوت قابل توجه در طراحی Poco X3 Pro نسبت به Poco X3 NFC، در قابلیت فناوری محافظت از صفحه‌نمایش آن است، به‌این صورت‌که در Poco X3 Pro شاهد یک نسخه بالاتر از این فناوری یعنیGorilla Glass 6  با توجه به Gorilla Glass 5 به‌کار رفته در Poco X3 NFC هستیم.

نمایشگر بی‌نظیر برای گیمینگ

در این بخش نیز شیائومی کم‌کاری نکرده‌ و یک نمایشگر IPS LCD تمام عیار برای میان‌رده و قاتل پرچمدار قدرتمند خود با نرخ به‌روز رسانی 120 هرتزی و کیفیت FHD+ به‌کار برده‌است.

همچنین این صفحه‌نمایش فوق‌العاده به قابلیت HDR10 نیز مجهز شده که در کنار روشنایی 450 نیتی می‌تواند وضوح و کیفیت بسیار بالایی در حین استفاده معمولی و گیمینگ به کاربران ارائه دهد.

قدرت پردازش فوق‌العاده

Poco X3 Pro، با یک پیشرفت بی‌نظیر نسبت به نسل قبلی خود به پردازنده SnapDragon 860 و فناوری ساخت 7 نانومتری مجهز شده که پردازنده گرافیکی Adreno 640 تکمیل‌کننده خصوصیات جذاب این پردازنده قدرتمند برای اجرای بی‌نقص بازی‌ها خواهد بود.

با وجود این پردازنده به‌کار رفته در Poco X3 Pro شاهد برتری آن نسبت به پرچمدارهایی نظیر سامسونگ گلکسی S10 پلاس در بنچمارک‌های مختلف نیز هستیم.

شیائومی Poco X3 Pro در کنار پردازنده پرقدرت از 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزایش از طریق کارت حافظه Micro SDXC بهره می‌برد.

در عین‌حال، آندروید 11 و رابط کاربری مخصوص پوکو یعنی MIUI 12 For Poco برای این گوشی جذاب در نظر گرفته شده‌است.

دوربین‌های با کیفیت

با وجود ارتقاءهایی که در بخش‌های قبل شاهد آن بودیم این‌بار به‌ظاهر در بخش دوربین شاهد نزول دوربین‌های پنل پشتی در گوشی Poco X3 Pro هستیم. لنز واید از 64 به 48 مگاپیکسل و لنز اولتراواید هم از 13 به 8 مگاپیکسل نزول داشته، اما هنوز شاهد سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با کیفیت در این گوشی هستیم.

نکته قابل توجه این‌است که با وجود نزول کیفیت لنزها نباید از پیشرفت فوق‌العاده پردازنده چشم‌پوشی کنیم، زیرا قدرت پردازنده در کیفیت خروجی تصاویر نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند.

پس، چه‌بسا با کاهش کیفیت تصاویر که روبه‌رو نیستیم بلکه شاهد بهتر شدن کیفیت تصاویر در شرایط مختلف نیز هستیم.

باتری قدرتمند Poco X3 Pro

Poco X3 Pro، همچون برادر کوچک‌تر خود از باتری لیتیوم‌پلیمری 5160 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 33 واتی بهره می‌برد که امکان شارژ 59 درصد در 30 دقیقه و 100 درصد در 59 دقیقه را برای کاربران فراهم می‌کند.

اما باز هم در این بخش باید به پردازنده 7 نانومتری Poco X3 Pro اشاره کنیم که عملکرد شارژ گوشی را نیز بهینه‎‌‌تر می‌کند.

جمع‌بندی

در آخر باید گفت که، گوشی موبایل شیائومی Poco X3 Pro با توجه به مشخصات ذکر شده در حال حاضر یکی از بهترین و مقرون به‌صرفه ترین گوشی‌های میان‌رده گیمینگ و به‌نوعی قاتل پرچمدار است و بدون‌شک از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

البته نباید از قیمت بی‌نظیر حدودا 8,000,000 تومانی آن در بازار موبایل این روزهای کشور عزیزمان ایران به‌راحتی گذر کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.