آیا راه مهاجرت به آمریکا باز شده است؟!

قصد دارید به آمریکا مهاجرت کنید؟ بنابر آخرین آمار ارائه شده در وب سایت اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا، به دلیل مشکلات به وجود آمده توسط ویروس اپیدمی Covid-19، هرگونه ویزای مهاجرتی کوتاه مدت و یا بلند مدت اعم از ویزای توریستی آمریکا، ویزای کار و یا ویزای تحصیلی آمریکا تنها در صورت اضطرار و نیاز به حضور متقاضی در کشور آمریکا صادر می شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مهاجرت به آمریکا

در حال حاضر، سفارت آمریکا در داخل ایران بسته بوده و تنها می توان از طریق 3 سفارت زیر، امور ویزای آمریکا و مهاجرت به این کشور را پیگیری کرد:

  • سفارت آمریکا در آنکارا، ترکیه
  • سفارت آمریکا در ابوظبی، امارات
  • سفارت آمریکا در ایروان، ارمنستان

در هر صورت و با هر هدفی که قصد مهاجرت به آمریکا را داشته باشید، باید از دعوتنامه و حمایت مالی کامل یک شهروند آمریکایی و یا فرد دارای اقامت دائم این کشور برخوردار باشید.

در حال حاضر به غیر از مشاغل ضروری حوزه پزشکی و خدمات درمانی در کانادا و یا شرایط اضطراری نظیر شرکت در مراسم سوگواری، امکان دریافت ویزای آمریکا و مهاجرت به این کشور برای ایرانیان وجود ندارد.

حتی اگر فرد دارای جاب آفر و دعوتنامه رسمی از یک کارفرمای آمریکایی باشد و یا پذیرش تحصیلی دانشگاه های آمریکا را دریافت کرده باشد، در صورت اضطراری نبودن امر مهاجرت و امکان انجام فعالیت به صورت آنلاین و غیرحضوری، ویزای آمریکا برای وی صادر نشده و فرد ملزم به استفاده از گزینه های جایگزین است.

با رجوع به وب سایت سفارت آمریکا در هر یک از کشورهای ترکیه و یا ارمنستان، وضعیت رزرو وقت سفارت و مصاحبه برای هر یک از ویزاهای توریستی، تحصیلی و یا ویزای غیرمهاجر در حالت اضطرار و شرایط خاص قرار دارد و زمان انتظار برای وقت سفارت 999 روز اعلام شده است. (خدمات ویزا تنها به شرایط اضطراری ارائه می شود)

از این رو تنها روش در دسترس و محتمل برای مهاجرت بلند مدت به آمریکا و حضور در این کشور روش مهاجرت تحصیلی برای سال جدید میلادی است. از این رو قصد داریم تا در ادامه جزئیات مهم و به روز مهاجرت تحصیلی به آمریکا را به شما ارائه دهیم.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

بنابر آخرین اخبار ارائه شده توسط وب سایت مهاجرت و امور شهروندی آمریکا، از تاریخ 1 آگوست، مهاجران تحصیلی این کشور از محدودیت منع ورود مستثنی هستند و می توانند به صورت حضوری برای ادامه تحصیل در دانشگاه حضور پیدا کنند.

متقاضیان مهاجرت به آمریکا می توانند در صورت داشتن شرایط لازم تحصیلی از جمله رزومه و سوابق تحصیلی مناسب، نامه پذیرش دانشگاه، مدرک زبان، انگیزه نامه و توصیه نامه، نامه تمکن مالی بانکی و سایر موارد پشتیبان، برای ویزای تحصیلی تایپ F1 و یا M1 درخواست داده و از 1 آگوست 2021 به تحصیل در دانشگاه های آمریکا بپردازند.

یکی از مواردی که باید متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آمریکا در دوران کرونا به آن توجه کنند این است که ملزم به بررسی اطلاعات ارائه شده در وب سایت دانشگاه پیش از رزرو وقت سفارت آمریکا و اقدام برای ویزای تحصیلی این کشور هستند.

ممکن است که ترم تحصیلی و یا رشته مورد نظر شما فعلاً در حالت تعلیق قرار داشته باشد و یا امکان ارائه آن تنها به صورت آنلاین و غیرحضوری باشد.

در صورتی که دانشگاه آمریکایی از بستر مورد نیاز برای ارائه دروس به صورت حضوری برخوردار نباشد و یا الزام به حضور دانشجویان بین المللی برای برگزاری کلاس ها را تائید نکند، سفارت آمریکا با صدور ویزای تحصیلی و مهاجرت شما به این کشور موافقت نخواهد کرد.

همچنین برای آزمون و مدرک زبان، می توانید به جای آزمون تافل و آیلتس و حضور سخت و پرچالش در مراکز آزمون خارج از کشور، از آزمون کاملاً اینترنتی و معتبر دولینگو برای این مهم استفاده کنید.

در سال تحصیلی 2019- 2020 قریب به یک میلیون دانشجوی بین المللی مهاجرت تحصیلی به این کشور فوق پیشرفته و مدرن را تجربه کرده اند. این در حالی است که آمار ذکر شده در سال تحصیلی 2020 و 2021 به دلیل مشکلات اپیدمی ویروس کرونا با 16 درصد کاهش روبرو شده و میزان ثبت نام دانشجویان بین المللی جدید قریب به 43 درصد کاهش داشته است.

بنابر آمار 700 موسسه آموزشی در آمریکا، نزدیک به 90 درصد از دانشجویان بین المللی به دلیل وجود محدودیت های سختگیرانه و خطرات احتمالی، ترم تحصیلی و زمان ثبت نام خود را به آینده موکول کرده اند.

دولت آمریکا هنوز بیانیه ای برای الزام ارائه گواهی منفی کووید و اثبات انجام واکسیناسیون دانشجویان بین المللی پیش از حضور در آمریکا صادر نکرده است، اما بیش از 30 موسسه آموزشی مطرح این کشور از جمله دانشگاه کالیفرنیا، جرج تاون و استنفورد، الزامی بودن واکسن covid-19 را پیش از حضور در کلاس های درس دانشگاه اعلام کرده اند.

در یک جمع بندی کلی می توان اینطور گفت که به دلیل وجود تحریم های شدید میان کشور آمریکا و ایران و البته مشکلات اخیر ویروس همه گیر covid-19، شرایط مهاجرت به آمریکا در حالت معمولی وجود نداشته و خدمات ویزای آمریکا با تاخیر زیادی به متقاضیان ارائه می شود.

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به آمریکا را ندارید و دارای شرایط اضطراری برای حضور در آمریکا نیستید، بهتر است فعلا برنامه ریزی برای مهاجرت به این کشور نداشته باشید.

منبع: سایت لتسگو یونی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.