اتصالات مانیسمان

اتصالات مانیسمان را شاید شما به عنوان لوله‌ های بدون درز شنیده باشید؛ چرا که در ساختار کلی این لوله‌ ها شما نمی‌توانید درز و خط جوشی را مشاهده کنید. به همین دلیل این نوع اتصالات را عمدتا اتصالات مانسیمان می‌گویند. باید توجه داشته باشید که اگر کوچک‌ترین خط جوش و یا درز خاصی بر روی لوله وجود داشته باشد، شما باید نام مانیسمان را برای لوله مورد نظر به کار بگیرید. در اتصالات مانسیمان باید توجه داشته باشید که استاندارهای خاصی مد نظر هستند. نوع متریال هر کدام استاندارد خاصی دارد. اگر بخواهیم که به استاندارد ابعادی اتصالات مانیسمان دقت کنیم، شما در ابتدا به استاندارد متریال آن باید توجه نمایید. بدین ترتیب است که عمدتا جوش فولاد، قطر نامی را در کنار رده ضخامت به خوبی مشاهده می‌کنند. از جمله استانداردهای اتصالات مانیسمان ذکر این سه مورد را باید مدنظر داشته باشید. فرآیند خاصی که در نوع اتصالات وجود دارد به جوش فولادی انجامیده است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

استقامت و دوام اتصالات مانیسمان

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید، که شما اگر بخواهید تفاوت خاصی را بین اتصالات درزدار و بدون درز قائل شوید، عموما تفاوت آن‌ها در مقاومت و استقامت اتصالات پدیدار می‌شود؛ چرا که اتصالات بدون درز اصولا استقامت و دمای بالاتری نسبت به اتصالات درزدار دارند و به همین خاطر، در خطوطی که حساسیت بالایی دارند از این نوع اتصالات استفاده می‌کنند. بهتر است بدانید که مقاومت و استقامت مهمترین معیار برای مرغوبیت و همچنین کیفیت اتصالات به شمار می‌آید. به همین دلیل است که توصیه ما به شما این است از همان ابتدای کار نسبت به اتصالات توجه ویژه داشته باشید و معیار را برای هر کدام به درستی به کار ببرید؛ چرا که اگر یک لوله نتواند در مقابل گرما، انواع فشارهای مکانیکی و شیمیایی تحمل و دوام قابل تأملی داشته باشند، صددرصد شما باید به کیفیت لوله و اتصالات شک کنید و در کوتاه مدت نسبت به تعمیر و تعویض آن وارد فکر کنید. همان‌گونه که می‌دانید تعمیر و یا تعویض لوله به هیچ عنوان مقرون به صرفه نمی‌باشد و یک خسارت اساسی به حساب می‌آید. توصیه ما به شما این است که از همان ابتدای کار به کیفیت و جنس لوله توجه بالایی داشته باشید.که این چنین خرید شما یک خرید به صرفه محسوب خواهد شد. در این بین خرید اتصالات مانیسمان یک خرید صددرصد به صرفه به شمار می‌آید.

دلیل خاص بودن اتصالات مانیسمان

توجه داشته باشید که اتصالات مانیسمان به دلایل خاص مقاومت و دوام خود را به نمایش می‌گذارد. این دلایل به طور قطع می تواند به واسطه مقاومت و استقامت اتصالات به خاطر نداشتن هیچگونه درز و شکاف باشد، هدم هیچ گونه شکاف و درز باعث شده است، که دوام قابل توجهی را در اتصالات با کیفیت مانیسمان مشاهده کنید. به همین دلیل این نوع اتصالات بسیار کاربردی و البته خاص به حساب می آیند. توجه داشته باشید که این مزیت باعث شده است که افرادد به این نکته اساسی و منحصر به فرد روی بیاورند که در صورت هرنوع خرابی و نقص فنی شما به هیچ عنوان نمیتوانید به تعمیر این اتصالات فکر کنید و سریعا باید نسبت به تعویض اتصالات با کیفیت مانیسمان فکر کرده و وارد عمل شوید که قطعا این موارد باعث خواهد شد، که شما از همان ابتدا برای این اتصالات ساختار متفاوتی را در نظر داشته باشید. اگر بخواهیم به مزیت استفاده و دلیل محبوبیت این نوع اتصالات کاربردی اشاره کنیم، صد در صد یکپارچگی این ساختار یکی از مزیت ها و ویژگی‌های عالی و منحصر به فرد اتصالات مانسیمان به حساب می‌آید.

انواع اتصالات مانسیمان

چنانچه بخواهیم که به اتصالات زانویی اشاره کنیم بهتر است بدانید که این مدل اتصالات سیمان عموما برای تغییر جهت لوله در اتصالات لوله کشی و ساختمان مورد کاربرد و البته استفاده قرار می گیرند. شما می‌توانید اتصالات زانویی مانسیمان را در زاویه های ۴۵ و ۹۰ درجه به راحتی تهیه و خریداری کنید. توجه داشته باشید که مقاومت و استقامت این اتصالات بسیار بالا می‌باشد. اما اگر بخواهیم که به اتصالات سه راهی مانسیمان اشاره کنیم. شما می‌توانید این نوع اتصالات را در سه مدل برای خود دسته بندی کنید. یک مدل آن عموما با قطرهای یکسان به انواع لوله وصل می‌شود و نوع دیگر آن به صورت اتصالات ناهمسان مورد کاربرد واقع می‌شوند که شما می‌توانید رایج‌ترین، پرکاربردترین و البته معمول ترین اتصالات مانیسمان را در این نوع طراحی در نظر بگیرید. اما نام اتصالات تبدیل مانسیمان را اگر شنیده باشید.

این اتصالات همانطور که از نام آن پیداست به راحتی برای قطرهای ناهمسان لوله به کار می‌رود، که شما می‌توانید در مدل‌های کج و صاف اتصالات تبدیل مانسیمان را مشاهده و مورد کاربرد قراردهید. توجه داشته باشید، یک سر کوچک و سر بزرگ تر از جمله ویژگی های ظاهری و ساختاری اتصالات تبدیل مانسیمان به شمار می‌آید. انواع اتصالات چهار راهی را می‌توانید از جمله اتصالات پرکاربرد و دیگر اتصالات مانسیمان به خاطر بسپارید؛ چرا که این اتصالات به چهار شاخه خاص تبدیل می‌شود و شما می‌توانید برای وصل کردن به چهار لوله از اتصالات چهارراهی اتصالات مانسیمان به روش کاملا اصولی و به نحو احسن استفاده کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با اتصالات مانسیمان و مزیت استفاده از آن به شیوه ای کاملا اصولی آشنا کنیم؛ چرا که بدون شک دوام، استقامت و دوام اتصالات با کیفیت مانسیمان باعث می‌شود که شما در طولانی مدت، بدون هیچ گونه استرس و نگرانی از اتصالات استفاده کنید. در این بین شما می‌توانید به سایت niazito.com برای خرید و تهیه انواع اتصالات با کیفیت مانسیمان مراجعه کرده و با قیمت مناسب انواع اتصالات را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.