مقایسه تخصصی کابینت پلی گلاس، لمی گلاس و های‌گلاس

3 نوع کابینت پلی گلاس، لمی گلاس و های گلاس جزو آن دسته از کابینت‌هایی هستند که غالباً تقاضای زیادی دارند اما بیشتر مردم تفاوت‌های آن‌ها را کاملاً نمی‌ شناسند به همین منظور در ادامه سعی داریم این سه نوع کابینت را از نظر کیفی، مزایا، معایب و قیمت با هم مقایسه کنیم و در مورد تفاوت‌هایی که کابینت‌های رنگ شده مانند کابینت پولیشی براق با کابینت‌هایی که دارای روکش براق هستند، بیشتر توضیح دهیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کابینت پلی گلاس چیست؟

کابینت‌های پلی گلاس از ام دی اف‌های خام ساخته می‌شوند. این نوع کابینت شباهت بسیاری با کابینت‌های هایگلاس دارد، هم از نظر اسمی و هم از نظر مواد تشکیلی دهنده. تنها تفاوت کابینت‌های پلی گلاس و های گلاس در روکش بیرونی آن‌هاست. روکش کابینت‌های پلی گلاس از جنس ملامینه است که یک لایه نازک پلی استر شفاف روی آن را پوشانده است. این نوع کابینت به دلیل مواد سازنده آن دارای مقاومت و استحکام بالایی است و در برابر ضربه و خط و خش کاملاً مقاوم است.

ورقه‌های پلی گلاس به صورت کلی از پلیمرهای بسیار براق بوده و مشابه با شیشه می‌باشد. این نوع ورقه‌ها نسبت به شیشه، وزن بسیار کم‌تری دارد و در مقایسه با ورق‌های گلاس استحکام بیشتری دارد.

کابینت لمی گلاس چیست؟

این نوع کابینت هم دقیقاً همانند کابینت‌های هایگلاس و پلی گلاس از MDF خام ساخته می‌شود، اما دارایی رویه‌ای متفاوت می‌باشد. همان‌طور که از نام لمی گلاس مشخص است، این مدل کابینت جز خانواده گلاس (براق) قرار گرفته است. ورق لمی گلاس که بر روی ام دی اف به کار برده می‌شود، از جنس پی وی سی می‌باشد. استفاده از ورق‌های پی وی سی موجب بالاتر رفتن استحکام این کابینت نسبت به کابینت هایگلاس می‌باشد.

لمی گلاس در برابر ضربات سطحی و معمولی مقاوم است، نه ضربه‌های شدید و عمیق. ظاهر این کابینت، براق بوده و جذابیت خاصی را به همراه دارد. همچنین یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد آن مقاومت در برابر نور خورشید عدم تغییر رنگ آنهاست.

کابینت های گلاس چیست؟

کابینت های گلاس از نظر ظاهری بسیار جذاب و شیک به نظر می‌آید و قیمتی مناسب نسبت به دو نوع کابینت قبلی که آن‌ها را برای شما معرفی کردیم دارد. جنس بدنه این کابینت هم مانند کابینت پلی گلاس و لمی گلاس از MDF خام است. اما لایه رویی کابینت از جنس ورقه‌های پلکسی گلاس است. پلکسی گلاس یک نوع پلاستیک به شمار می‌رود.

در این نوع کابینت‌ها یک طرف از جنس ورقه‌های براق و طرف دیگر آن از جنس معمولی‌تری استفاده می‌شود. کابینت‌ های‌گلاس از نظر قیمت، از دو نوع قبلی ارزان‌تر است و نوع وارداتی آن که عمدتاً از ترکیه وارد می‌شود کیفیت مطلوبی دارد. البته در نظر داشته باشید از نظر هزینه‌ای، کابینت چوبی از هر سه نوع کابینت نام برده شده قیمت بالاتری دارد.

از نظر قیمتی کدام کابینت بهتر است؟

سه کابینت لمی گلاس، پلی گلاس و های گلاس را به صورت مختصر برای شما معرفی کردیم. در این قسمت قصد داریم، تفاوت این سه را از نظر قیمت برای شما بررسی نماییم. هر سه کابینت دارای ظاهری براق بوده که متناسب با جنس و مقاومتی که دارند، میزان شفافیت و براق بودن آن‌ها متفاوت با یکدیگر متفاوت است. بر اساس بررسی‌های انجام شده و میزان استحکام و مقاومت و متریال ساخته شده در هر کدام از این کابینت‌ها به ترتیب قیمت کابینت پلی گلاس بیشتر از لمی گلاس و کابینت‌های لمی گلاس قیمت بالاتری نسبت به کابینت های‌گلاس دارند.

اما توجه داشته باشید که این سه نوع کابینت از نظر کیفیتی بایکدیگر تفاوت دارند. شخصاً اعتقاد دارم کابینت پلی گلاس شاید گران قیمت‌تر باشد اما کیفیت بسیار خوبی داشته دارد. البته از نظر هزینه‌ای قیمت کابینت نئوکلاسیک و پلی گلاس هم تراز یکدیگر هستند با این تفاوت که تنوع رنگی در کابینت‌های سبک نئوکلاسیک بیشتر است.

مقایسه کابینت پلی گلاس، لمی گلاس و های گلاس

هر سه کابینت نام برده شده دارای مزیت‌ها و معایبی هستند، که در اینجا به توضیح هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایا کابینت پلی گلاس:

  1. مقاومت بالا در برابر نور خورشید
  2. مقاومت مناسب در برابر مواد شوینده
  3. ثبات رنگ در برابر تغییر دما و آفتاب
  4. وزن قابل قبول در مقایسه با دیگر کابینت‌ها
  5. قابل بازیافت بودن ورقه‌های پلی گلاس
  6. مقاومت در برابر نم و رطوبت تا حد زیاد
  7. طول عمر بالا

معایب کابینت پلی گلاس

  1. دارای گوشه‌های تیز و برنده
  2. ساخت توسط متخصص ماهر
  3. تنوع کم نسبت به دیگر کابینت‌ها
  4. قیمت نسبتاً بالا

مزایا کابینت لمی گلاس

  1. مقاومت بالا در برابر نور خورشید
  2. مقاومت در برابر ضربه‌های سبک
  3. قابلیت بازیافت ورقه‌های لمی گلاس
  4. تنوع در رنگ و طرح و ثبات رنگ
  5. عدم نفوذ رطوبت و نم به داخل کابینت به دلیل داشتن لبه مقاوم
  6. عدم استفاده مواد شیمیایی در ورقه لمی گلاس
  7. مقاومت در برابر خط و خش‌های سطحی
  8. براق و شفاف

معایب کابینت لمی گلاس

  1. مقاومت پایین‌تر در مقایسه بابا پلی گلاس
  2. قیمت بالاتر نسبت به های‌گلاس

مزایای کابینت‌های گلاس

  1. زیبایی و جذابیت بسیار بالای ورقه های گلاس
  2. تنوع بالا در رنگ و طرح
  3. قیمت اقتصادی و مناسب
  4. مقاومت بالای ورقه های گلاس

معایب کابینت های گلاس

  1. مقاومت پایین در برابر رطوبت
  2. قابلیت لک‌شدن و خش‌شدن
  3. تیز بودن لبه کابینت
  4. نسبت به پلی گلاس و لمی گلاس روکش نازک‌تری دارد.

مقایسه کیفیت، طول عمر، ضد آب و خش‌پذیر بودن کابینت‌ها

این سه نوع کابینت در خانواده گلاس قرار می‌گیرند، هر سه از نظر ظاهری تقریباً شبیه به هم هستند و جز کابینت‌های براق به شمار می‌روند. امروزه در خانه‌ها و آشپزخانه‌های مدرن از این نوع کابینت‌ها استفاده می‌کنند.

از نظر کیفیت اگر بخواهیم این 3 نوع کابینت را با هم بررسی کنیم، کابینت پلی گلاس از دو نوع دیگر کیفیت بالاتری دارد. و بعد از آن کابینت لمی گلاس در جایگاه دوم قرار می‌گیرد، و کابینت های‌گلاس هم با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌تر بودن، کیفیت نسبتاً پایین‌تری دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.