هتل عباسی، کهن‌ترین هتل جهان را بهتر بشناسید

کمتر کسی اسم هتل عباسی را نشنیده اما چقدر درباره تاریخچه و قدمت این هتل معروف و امکانات آن می‌دانیم؟ در اینجا می‌خواهیم زیر و بم هتل را به شما معرفی کنیم تا اگر مسافر هستید و نمی‌دانید که این هتل برای اقامت مناسب شماست یا نه، بهتر و سنجیده‌تر برای رزرو هتل تصمیم بگیرید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

از کاروانسرا تا هتل

در دوره حکومت شاه سلطان حسین صفوی که به 300 سال پیش بر می‌گردد، ساخته شدن بنای کاروانسرا صورت گرفت. در همان زمان به خاطر اینکه شاه، کاروانسرای عباسی را به مادر خودش تقدیم کرد به “کاروانسرا مادر شاه” شناخته شد. کاروانسرا به محلی برای کسب و کار تبدیل شد و مدرسه چهارباغ هم در کنار قرار داشت. پس از حمله افغان‌ها، کاروانسرای عباسی هم در بین مکان‌های ویران شده شهر اصفهان بود. در همین دوران معاصر از اینجا به عنوان پادگان و بعد محلی برای توقف کامیون‌ها استفاده می‌شد که حاصلی جز تخریب بیشتر آن نداشت.

سرانجام در سال 1336 بود که تلاش‌ها برای مرمت و بازسازی این بنا توسط بیمه ایران صورت گرفت و در ابتدای کار به آن “مهمانسرای عباسی” می‌گفتند. بعد از اضافه کردن بخش‌هایی به مجموعه و توسعه آن، هتل شاه عباس در سال 1345 شروع به کار کرد و از سال 1357 با نام هتل عباسی اصفهان پذیرای گردشگران نصف جهان است.

 

معماری، امکانات و خدمات

در طراحی داخلی هتل عباسی، از دو سبک معماری قاجار و صفوی استفاده شده و بسیاری آن را زیباترین هتل خاورمیانه می‌دانند. رستوران چهلستون، با نقاشی‌هایی که یادآور دوران قاجار هستند و به زیبایی چیده شده، غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می‌کند. سالن جداگانه‌ای برای صبحانه در هتل عباسی وجود دارد که با آینه‌کاری و دیوارهایی شبیه به کاخ عالی‌قاپو، صرف صبحانه را برایتان دل‌انگیزتر می‌کند.

رستوران چشم‌انداز در بام هتل، چایخانه و سفره خانه سنتی، و کافه تریای نقش جهان هم منوهای متنوعی را برای مهمانان فراهم می‌کنند. تالارها و سالن‌های متعددی در هتل قرار دارند که برای برگزاری مراسم‌های رسمی و غیررسمی در دسترس هستند. یکی از مزایای اصلی هتل، باغی سرسبز و محوطه‌ای بزرگ است که بهترین مکان را برای گپ و گفتی دوستانه به وجود آورده. از امکانات ورزشی هتل مثل استخر، سونا و جکوزی، و فروشگاه‌های صنایع دستی هم غافل نشوید.

 

اتاق‌ها و سوئیت‌ها

225 اتاق و سوئیت متفاوت و منحصر به فرد هتل عباسی، انتخاب را برای مسافران دشوار می‌کند. شما می‌توانید یکی از اتاق‌های استاندارد، که بیشترشان چشم‌انداز زیبای اصفهان را دارند، یا اتاق‌های چشم‌انداز را، با دید به روی باغ باصفای مجموعه، رزرو کنید. سوئیت قاجار و سوئیت صفوی، بالاترین امکانات و خدمات را در بین هتل‌های اصفهان با تزئیناتی بی‌نظیر دارند و با چشم‌انداز به محوطه هتل، از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

 

اقامتی در قلب اصفهان

اگر همچنان به دلایل بیشتری برای انتخاب هتل عباسی برای اقامت در اصفهان نیاز دارید، موقعیت مکانی ایده‌آل هتل در مرکز شهر، شاید شما را راضی کند. با وجود اینکه خود هتل دست کمی از موزه ندارد، تنها چند دقیقه لازم است تا به سراغ دیدنی‌های معروف اصفهان بروید. در چند قدمی هتل عباسی، خیابان چهارباغ، کاخ و باغ هشت بهشت، و مدرسه چهارباغ قرار دارد. اگر هم اهل پیاده‌روی در خیابان‌های زیبای اصفهان باشید، تا کاخ چهلستون، میدان نقش جهان، و بازار اصفهان راه زیادی نیست.

 

رزرو هتل عباسی اصفهان

سایت اسنپ‌تریپ بهترین گزینه برای رزرو هتل عباسی است؛ امکان بررسی هتل با هتل‌های نزدیک به نقش جهان و دیگر هتل‌های اصفهان را دارید، به راحتی اتاق‌های هتل را می‌توانید از نظر قیمت مقایسه کنید، عکس و موقعیت هتل را روی نقشه ببینید، از خدمات پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند شوید، از تجربیات و نظرات کاربران و امتیازشان به خدمات و امکانات هتل مطلع شوید، و مهمتر از همه این هتل 5 ستاره را با تخفیف و بهترین قیمت ممکن رزرو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.