متخصص درد چه بیماری هایی را درمان می کند؟

زمانی که فرد در طول زندگی خود دچار درد می‌شود، روند زندگی وی دچار اختلال شده و نمی‌تواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد. درد یک مشکل پیچیده در پزشکی است که می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر روی روح و جسم افراد داشته باشد. متخصص درد با هدف کاهش درد و رنج فرد، می‌تواند باعث بهبود عملکرد کلی بیمار شود. در حالت کلی برخی از پزشکان و متخصصان برای کاهش درد بیماران، از شیوه‌های روانشناختی استفاده می‌کنند. متخصص درد دارای مزایای زیادی برای بیماران است که باعث می‌شود تا درد و رنج بیمار به مرور زمان کاهش پیدا نماید. در این نوشته قصد داریم در زمینه نقش و وظایف متخصص درد مطالب جالب توجهی را قرار دهیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

درد چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

درد یک پیامد در سیستم عصبی انسان‌هاست که به منظور هشدار به بیمار در پی یک آسیب روحی و جسمی در فرد ایجاد می‌شود. برخی از دردها به صورت مزمن بوده و زمان طولانی‌تری را برای درمان نیاز دارند. ابتلا به یک عارضه ممکن است منجر به ایجاد درد‌های طولانی شود. متخصص درد با داشتن تخصص‌های کافی قادر است تا روش‌های کنترل درد را به بیماران بیان نماید.

کنترل و مدیریت کردن درد بر اساس تخصص دکتر قابل انجام است. دردهای مزمن که افراد ممکن است در طول زندگی خود آنها را تجربه کنند شامل درد گردن، کمر، بیماری‌های التهابی مفصل، میگرن، سرطان، درد عصبی و غیره است. برای هر درد باید بتوانید به متخصص مربوطه مراجعه کنید تا راه‌های کنترل و درمان درد را فرا بگیرید.

متخصص درد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

دردهای مزمن به مرور زمان باعث ایجاد اختلال در عملکرد عادی زندگی افراد می‌شوند که در این صورت با توجه به نوع درد ایجاد شده در بدن، می‌توان به متخصص درد مراجعه کرد. طیف زیادی از متخصصین برای درمان دردهای مزمن وجود دارند. در واقع هر متخصص با توجه به نوع توانایی خود قادر است برخی از دردهای عصبی و دائمی را کنترل نماید.

به عنوان نمونه اگر دارای بیماری‌های رفتاری هستید و یا نیاز به مشاوره خانواده دارید می‌توانید در کنار درمان‌های اصلی از روانپزشک برای بهبود وضعیت زندگی خود استفاده کنید. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی برای درمان‌های مختلف نظیر کار درمانی و تفریح درمانی مورد استفاده بیماران قرار می‌گیرد. این متخصص قادر است تا با تجویز داروهای خوراکی درمان‌های مفیدی را به بیماران ارائه دهد. افراد ممکن است در طول زندگی خود دچار سر درد، کمر درد، دردهای ماهیچه‌ای و غیره شوند، در این صورت می‌توانند برای درمان این دردهای مزمن به متخصص درد مراجعه کنند.

شیوه کار متخصص درد به چه صورت است؟

یکی از وظایف اصلی متخصص، ارزیابی وضعیت بیمار است. ارزیابی توسط پزشک معالج با بررسی دقیق پرونده پزشکی بیمار انجام می‌شود. در صورت نیاز متخصص درد با معاینه بالینی و پرسش سوالات مختلف می‌تواند از جوانب گوناگون وضعیت کلی بیمار را بررسی نماید. در جلسه اولیه، ارائه یک پرسشنامه به بیمار باعث می‌شود تا جزئیات بیماری به شکل قابل توجهی مشخص شود.

متخصص از بیمار خواهد پرسید که در جلسه اول، آمادگی دریافت درمان را دارد یا خیر. پزشک معالج با توجه به روحیات بیمار و نوع بیماری وی، می‌تواند درمان‌های مربوطه را ارائه نماید. روش‌های مدیریت درد یکی از شیوه‌های مهم برای کاهش دردهای بیمار است. متخصص درد با بهره‌گیری از متدهای نوین قادر است تا مدیریت کنترل شده‌ای را به بیمار در کنترل دردهای مزمن ارائه نماید.

مزایای بهره‌مندی از متخصص درد چیست؟

استفاده از پزشکانی که بتوانند درد را مدیریت کنند باعث می‌شود تا رنج بیماران به حداقل خود برسد. مراجعه به متخصص درد و استفاده از خدمات متعدد آنها برای بسیاری از بیماران به عنوان یکی از شاخص‌های کلیدی شناخته می‌شود. مزایای بهره‌مندی از متخصصین درد شامل موارد زیر است:

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف نظیر عفونت، ذات الریه و غیره
  • بهبود سطح فعالیت بیمار پس از انجام جراحی‌های مختلف و بازیابی سریع‌تر در رسیدن به یک وضعیت نرمال
  • کنترل درد و استرس و فشارهای ناشی از اضطراب‌های روحی و روانی که این امر باعث بهبود خلق و خوی بیمار خواهد شد
  • کم شدن خطر پیشرفت درد در بسیاری از بیماری‌ها به صورت بلندمدت
  • شناخت دقیق‌تر مسکن‌های درمانی به همراه تاثیرات آن بر روی بدن بیمار

درمان توسط متخصص به چه مقدار زمان نیاز دارد؟

به صورت کلی می‌توان گفت که روند درمان توسط متخصص درد با توجه به نوع پیچیدگی بیمار تعیین می‌شود. اکثر بیماران با بهره‌مندی از دوره‌های 3 تا 6 ماهه می‌توانند دوران نقاهت بیماری خود را پشت سر بگذارند. روند بیماری و درد افراد می‌تواند تعیین کننده زمان اصلی درمان باشد. پیدا کردن متخصص مربوطه بسیار مهم است که بیماران می‌توانند از راه‌های مختلف پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند.

استفاده از تجربیات پزشک عمومی یا مشورت با خانواده به عنوان یک راه کار اصلی برای پیدا کردن متخصص مربوطه است. علاوه بر راه‌های بیان شده تماس گرفتن با مطب درد به افراد کمک خواهد کرد که بر اساس بیماری خود بتوانند یک پزشک مناسب را انتخاب کنند. متخصص مجرب و با تجربه با بهره‌گیری از شیوه‌های ترکیبی درمان قادر است تا درد بیماران را تسکین دهد. اگر دچار بیماری درد مفاصل هستید، یا درد در لگن و کمر خود احساس می‌کنید و یا می‌خواهید درد شانه، آرنج، دست و دردهای نورالژیک را با شیوه‌های نوین دنیا درمان کنید می‌تواند از خدمات دکتر شمس بهره‌مند شوید.

معرفی مطب درد دکتر شمس

دکتر محمد حسن شمس، تحصیل کرده دانشگاه شهید بهشتی در رشته تخصصی درد و انستزی است که دارای رزومه درخشانی در درمان انواع بیماری‌های مختلف است. دکتر شمس دارای مهارت‌های فراوان در پیشگیری و درمان درد دارد. شعار وی این است که درد را نباید تحمل نمود بلکه باید کنترل، تسکین و درمان کرد.

محمد شمس متخصص درد، با استفاده از شیوه‌های جدید درمانی توانسته است بسیاری از بیماری‌های مفاصل را درمان نماید. اوزون تراپی پوست، کمر، مو در مطب درد دکتر شمس با استفاده از جدیدترین شیوه‌ها انجام می‌شود. اگر دچار دچار دردهایی از قبیل سر درد، کمر درد، درد مفاصل، دردهای ماهیچه‌ای، زانو درد، درد آرتروز و غیره هستید می‌توانید به سایت مطب درد به آدرس matabdard.com مراجعه کرده و از خدمات بی نظیر و تجربه دکتر محمد شمس در درمان عارضه‌های بیان شده بهره‌مند شوید.

WWW.MATABDARD.COM

تلفن: ۲۲۵۵۸۶۰۲  –  ۲۲۵۵۸۷۱۸
همراه  :   ۰۹۳۳۷۲۶۲۰۲۸
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.