لیست بهترین جراحان بینی تهران

احتمالاً برای شما پیش آمده که با افرادی که قصد جراحی بینی خود را دارند، روبه‌رو شوید و سردرگمی و سؤال‌هایی که ذهن آن فرد را به خود مشغول کرده، به چشم ببینید. افراد با نداشتن دانش کافی در مورد جراحی بینی، گاهی مواقع چنان درگیر اضطراب و تشویش می‌شوند که یا به کل از قصد خود منصرف شده و یا این‌که دست به انتخاب اشتباهی می‌زنند. مهم‌ترین عامل برای رفع استرس و فشار برای چنین افرادی، داشتن اطلاعات کافی از انواع جراحی‌های بینی و شناخت ویژگی‌های یک جراح خوب است که می‌تواند منجر به انتخاب درست و منطقی شود. با دنبال‌کردن این متن می‌توانید با ویژگی‌های یک جراح بینی خوب آشنا شوید و پاسخ سؤال «بهترین جراح بینی تهران کیه؟» را بدانید. با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

چه کسانی باید به جراح بینی مراجعه کنند؟

در مجموع سه مشکل برای بینی‌ها ممکن است وجود داشته باشد که با جراحی بینی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

 

رشد زیاد شاخک‌های داخل بینی

در بینی انسان به شکل طبیعی، سه برآمدگی استخوانی وجود دارد که به آن‌ها شاخک یا توربینیت گفته می‌شود. این شاخک‌ها نقش مهمی در تنفس انسان ایفا می‌کنند و هنگام عبور هوا از بینی، آن را تصفیه، مرطوب و گرم می‌کند. اگر به هر دلیلی این برآمدگی‌ها بیش از اندازه رشد کرده و بزرگ شوند، می‌توانند منجر به تنگی نفس و مشکلات تنفسی برای فرد شوند.

 

انحراف بینی

انحراف بینی به دو شکل انحراف بینی داخلی و خارجی بروز پیدا می‌کند. مشکل اصلی انحراف، انحراف داخلی است و انحراف خارجی به‌عنوان انحراف بینی شمرده نمی‌شود. اگر داخلی بینی وجود داشته باشد، آن به شکل مختلف و در حد و اندازه‌های متغیر، روی ظاهر بیرونی بینی نیز تأثیر گذاشته و باعث انحراف بیرونی می‌شود. در برخی بیماران، بدون این‌که در ظاهر بینی فرد مشخص باشد، دچار انحراف در بینی داخلی هستند که این نوع انحراف تنها با معاینه متخصص جراح خوب بینی قابل تشخیص است. از شایع‌ترین مدل انحراف بینی، انحراف در ناحیه تیغه بینی است.

 

پولیپ بینی

پولیپ‌ها بافت‌های متورم و زیادی‌ای هستند که در درون سینوس‌ها رشد می‌کنند. اگر رشد پولیپ‌ها ادامه‌دار باشد، کم‌کم از مجرای سینوس‌ها عبور کرده و وارد بینی می‌شود. در این صورت راه تنفسی تنگ می‌شود.

به دلیل پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی که این نوع عمل دارد، اگر فرد برای جراحی زیبایی به پزشک مراجعه کند، در صورت داشتن پولیپ باید ابتدا پولیپ برداشته شده و سپس عمل زیبایی صورت پذیرد. چون ممکن است پس از عمل زیبایی، شخص بیمار دچار مشکلات تنفسی شود. این در حالی است که عمل زیبایی می‌تواند در کنار جراحی شاخک‌ها یا جراحی انحراف داخلی به شکل هم‌زمان انجام شود.

 

انواع روش جراحی بینی

در عمل جراحی بینی به طور کلی دو روش وجود دارد که بسته به موقعیت و تشخیص جراح، یکی از این دو روش مورد استفاده قرار می‌گیرد: روش باز و روش بسته.

 

روش باز

در این روش یک برش در پایه میانی بینی یا کلوملا (یک دیواره باریک در بافت نرم بوده و حفره‌های بینی را از هم جدا می‌کند)، ایجاد می‌شود. جراح با استفاده روش باز یا رینوپلاستی، دید بهتری نسبت به غضروف‌ها و شکل بینی داشته و بهتر می‌تواند جراحی خود را انجام دهد. در این روش می‌توان در طول بینی تغییر ایجاد کرده و در صورت وجود حالت غیر قرینه در بینی، آن را رفع کرد. برای حالت‌هایی که ضربه‌های شدید به بینی وارد شده، یا بینی‌های گوشتی یا جراحی‌های ترمیمی برای بار دوم به بعد این روش توصیه می‌شود.

مزیت‌ها

  • به دلیل وجود دید بهتر، در بینی‌های پیچ‌خورده و زیادی کج این روش کارآمدتر است.
  • در عمل‌های پیچیده و جراحی‌های بینی نیمه فانتزی و عروسکی
  • آسان شدن عمل گذاشتن پروتز، گرافت‌های غضروفی و استخوانی

 

معایب

  • زخم بیشتر
  • زمان بهبود طولانی

 

روش بسته

در روش بسته هیچ نوع برش و کاری روی فضای بیرونی بینی صورت نمی‌گیرد و تمام برش‌ها در داخل سوراخ‌های بینی انجام می‌شود.

 

مزایا

  • گردش خون راحت‌تر
  • دوران نقاهت کوتاه‌تر
  • زخم کمتر

 

معایب

  • به دلیل دید کمتر نیاز به جراح خیلی ماهر و با تجربه دارد
  • ناتوان در انجام عمل‌های پیچیده و سخت
  • تغییرات کمتر نسبت به روش باز

 

انواع مدل‌های بینی

به طور کلی سه نوع مدل بینی وجود دارد.

انواع مدل بینی

مدل استخوانی

این نوع بینی‌ها اغلب کشیده بوده و دارای بافت استخوانی محکم و پوست نازک هستند و بانک غضروفی خوبی دارند. به دلیل باریک بودن آن، اغلب غوز بینی به شکل واضحی دیده می‌شود. انحراف بینی در چنین نوعی مشخص‌تر است.

 

مدل گوشتی

در این نوع بینی ضخامت چربی زیاد است به همین دلیل جراحی این‌گونه بینی‌ها بسیار سخت است. به دلیل بیشتر بودن چربی از بانک غضروف، تبعیت کردن پوست و چربی از حالت استخوان دشوار می‌شود.

 

مدل زینی

در این نوع سپتوم غضروفی، استخوانی یا هر دو پایین‌تر از خط نیم‌رخ طبیعی قرار گرفته و به صورت نزدیک‌تر می‌شوند. این حالت یکی از شایع‌ترین حالت دفرمگی بینی در بین انسان است.

 

مدل‌های جراحی بینی

در کل سه نوع مدل جراحی بینی وجود داشته که بسته به نوع بینی و سلیقه هر فرد، می‌توان یک مدل جراحی را روی بینی او اعمال کرد.

 

مدل طبیعی

این روش محبوب‌ترین روش جراحی بینی است که اغلب افراد آن را ترجیح می‌دهند. در این روش انواع انحراف‌ها، افتادگی نوک بینی، غوز و… از بین رفته و یک بینی طبیعی را به فرد عرضه می‌کند.

به دلیل محدود بودن بازه عمل، امکان تغییرات گسترده در بینی وجود نداشته و افرادی که می‌خواهند تغییرات زیادی روی بینی‌شان صورت پذیرد باید مدل‌های جایگزین را انتخاب نمایند.

 

مدل نیمه فانتزی

در این مدل نوک بینی سربالا شده و پشت بینی قوس‌دار خواهد شد. همچنین بینی از روبه‌رو پهنای کمتری خواهد داشت و باریک‌تر از حالت طبیعی به نظر خواهد رسید. با وجود این‌ها تناسب اجزای چهره تا حد زیادی حفظ می‌شود. خیلی از خانم‌ها این مدل را بر دیگر مدل‌ها ترجیح می‌دهند.

 

مدل عروسکی و فانتزی

در این مدل سوراخ‌های بینی کوچک، نوک بینی سربالا و تیغه بینی بسیار باریک خواهد شد. این تغییرات کاملاً مشهود بوده و تناسب اجزای چهره را بر هم می‌زند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این مدل برای صورت‌های باریک مناسب بوده، در غیر این صورت ظاهر زیبایی به فرد نخواهد داد. همچنین به دلیل حجم تغییرات گسترده بر روی بینی، احتمال بروز مشکلات تنفسی و مشکلات گفتاری خواهد بود.

لیست بهترین پزشکان جراح بینی تهران

بهترین جراح بینی کیست؟

یک جراح بینی خوب باید علاوه بر داشتن دانش و مهارت کافی، باید از تجربه زیادی برخوردار بوده و نیز اخلاق پزشکی را در حد کمال داشته باشد تا بتواند یک جراحی موفق بینی انجام دهد.

جراح خوب باید تمام مراحل جراحی را به بیمار توضیح داده و در انجام کارهای پس از عمل کوتاهی نکند. همچنین با تشخیص درست، بیمار را به‌موقع درمان کرده و هزینه‌های اضافی و گزاف بر دوش بیمار نیندازد.

برای معرفی لیست بهترین پزشکان گوش، حلق و بینی و انتخاب جراح بینی خوب تهران، بهترین راه دسترسی به دکتریاب است. دکتریاب تمام تلاش خود را انجام داده تا بهترین متخصص‌های گوش حلق بینی در تهران را در یک فضای واحد معرفی کند تا بیماران و متقاضیان عمل جراحی بینی، کار راحتی برای انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران داشته باشند و بتوانند به صورت اینترنتی از پزشکان نوبت اینترنتی دریافت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.