همه چیز در مورد برند پرطرفدار شیائومی

شیائومی؛ برندی که هر چه بیشتر می‌گذرد وجه تازه‌تری از خود را به نمایش می‌گذارد! این شرکت بزرگ چینی که حالا بازار گوشی‌های موبایل بسیاری از کشورهای آسیایی را تحت سلطه کامل خود در آورده از همان ابتدای راه، فعالیتش را با شعار «نوآوری برای همه» آغاز کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

گرچه بسیاری از ما این کمپانی را با گوشی های هوشمندش شناختیم، اما واقعیت آن است که گستره تولیدات این شرکت به قدری وسیع است که حتی تصور آن هم دشوار به نظر می‌رسد. شیائومی فعالیت رسمی خود را در اپریل سال 2010 و با ارائه رابط کاربری ویژه‌اش یعنی ‌MIUI آغاز کرد و خیلی زود تنها طی یک سال موفق شد تا اولین گوشی هوشمندش را در سال 2011 روانه بازار کند.

این شرکت طی سه سال به بزرگترین برند تولید کننده گوشی موبایل در چین بدل شد و در سال 2017 نیز در رده پنجم از لیست بهترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند جهان قرار گرفت! البته شیائومی این شروع طوفانی را رها نکرد و در ادامه فعالیتش روز به روز رکورد ها و موفقیت های بیشتری را به کارنامه‌اش اضافه کرد.

 

کسب رتبه سوم در Q1 سال 2021

علاقه‌مندان به گوشی موبایل به خوبی می‌دانند که هر ساله آماری از بزرگترین کمپانی های تولیدکننده گوشی موبایل ارائه می‌شود تا میزان فروش کلی، حمل و نقل جهانی و به عبارتی سهم هر برند از بازار جهانی مشخص شود. همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، عملکرد صعودی شیائومی به سال‌‌ های اولیه فعالیتش محدود نشد، این کمپانی در سال 2019 جایگاه خود را به رتبه چهارم جهانی ارتقاء داد.

داستان تلاش ‌های مداوم این شرکت آسیایی به اینجا ختم نمی‌شود؛ در پایان اپریل 2021 وب سایت کانتر پوینت آماری را ارائه داده که نشان می‌ دهد شیائومی در یک چهارم ابتدایی سال 2021 خود را به رتبه سوم جهانی و درست پیش گوش کمپانی اپل رسانده!

 

فراتر از گوشی هوشمند

گرچه گوشی شیائومی خیلی زود توانست بخش قابل توجهی از بازار جهانی گوشی هوشمند را به خود اختصاص دهد، اما از همان ابتدا برنامه ‌های بیشتری را در سر داشت و به طور همزمان تولید لوازم خانگی هوشمند، مچ‌بند و ساعت هوشمند، پاوربانک، دوربین امنیتی و صدها محصول دیگر را نیز در دستور کار خود قرار داد. بدون اغراق می‌توان گفت درصد بالایی از محصولات شیائومی هوشمند سازی شده‌اند و همین فاکتور نیز آ‌ن‌ها را از سایر محصولات مشابه در بازار متمایز می‌سازد.

خرید محصولات شیائومی در جهان از طریق وب سایت رسمی این کمپانی و فروشگاه های آنلاین صورت می‌گیرد و با وجود آن که این کمپانی در ابتدا محصولاتش را برای کشورهای آسیایی طراحی می‌کرد، اما حالا با استقبال بسیار بالایی از سوی کشورهای دیگر قاره های جهان نیز مواجه شده است.

 

چرا تولیدات شیائومی مقرون به صرفه‌تر اند؟

همانطور که می‌دانید خاستگاه بسیاری از برند های گوشی موبایل کشور چین بوده و این در حالی است که شیائومی در طی سال‌های اخیر موفق شده تا نام خود را به صدر جدول برترین گوشی‌های چینی برساند. بدون تعارف می‌توان گفت شیائومی تمام آمار و موفقیت‌هایی که در کارنامه‌اش ثبت کرده را مدیون کیفیت ساخت بالایی است که در کنار هزینه مقرون به صرفه تولیداتش ارائه می‌دهد. اگر کنجکاوید تا با دلایل اقتصادی بودن محصولات شیائومی آشنا شوید، تا انتها همراهمان بمانید.

 

  • فروش بالا بدون انجام تبلیغات: یکی از دلایلی که شیائومی قادر است محصولاتش را با قیمت پایین تری نسبت به سایر رقبایش عرضه کند و همچنان سخت افزار و کیفیت ساخت بالایی را ارائه نماید، عدم انجام تبلیغات است. تبلیغات در هر سطحی، از تبلیغ تلوزیونی گرفته تا بیلبوردهای خیابانی، هزینه‌هایی را بر تولیدکننده تحمیل می‌کند که مجبور به جبران آن ها از طریق افزایش قیمت محصولاتش می‌شود. شیائومی چنین سیاستی را در پیش نگرفته و بنابراین قیمت تولیداتش را پایین‌تر از رقبایش نگهداشته است.

 

  • گرد آوردن جدیدترین تکنولوژی های جهان: جالب است بدانید شیائومی در خصوص گوشی‌های هوشمند خود، از سخت افزارهای خودساخته استفاده نمی‌کند و در این زمینه بکارگیری سخت افزار برترین شرکت‌های جهان را ترجیح داده است. این موضوع نیز موجب شده تا این کمپانی سرمایه خود را صرف طراحی صفر تا صدی گوشی هایش نکرده و به این ترتیب کمترین سود را از مشتریانش طلب کند.

 

  • عدم ایجاد تغییرات زیاد و خاص در ظاهر محصولات: برخی از شرکت‌های مطرح تولیدکننده گوشی موبایل، معتقدند هر محصول جدیدی که به بازار عرضه می‌کنند باید از نظر ظاهری تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی داشته باشد. این در حالی است که شیائومی تغییرات خاص و منحصر به فردش را به پرچم‌دارانش اختصاص داده و از طرفی از طراحی ظاهری رایج در صنعت گوشی موبایل پیروی می‌کند. به این ترتیب بر خلاف رقبایش در زمینه R & D هزینه‌های هنگفتی را صرف نمی‌کند.

 

  • پایین نگهداشتن حاشیه سود: با توجه به تمام دلایلی که تا به اینجا بررسی اشاره شد، شیائومی موفق شده تا همواره حاشیه سود خود را در محدوده 5 تا نهایتاً 10 درصد حفظ کند. به این ترتیب درصد هزینه‌ای که این کمپانی افزون بر ارزش واقعی محصولاتش دریافت می‌کند نسبت به سایر شرکت‌های مطرح جهان بسیار ناچیز و کم به حساب می‌آید.

 

  • فروش آنلاین: خرید محصولات این کمپانی به صورت آنلاین و از طریق سایت شیائومی برای علاقه‌مندان فرآهم آمده و این موضوع نیز عامل دیگری است بر ثابت ماندن حاشیه سود شیائومی در محدوده 5 درصد. به این ترتیب این کمپانی نیازی به اختصاص دادن بخش قابل توجهی از سرمایه‌اش برای افتتاح شعبه‌های رسمی‌ در کشورهای مختلف نخواهد داشت. این موضوع به سران این شرکت این امکان را می‌دهد تا پیش از هر چیز دیگر بر ارتقای کیفیت تولیدات خود تمرکز داشته باشند.

 

جمع بندی

با در نظر گرفتن تمام رکوردهایی که شیائومی در طی سالیان فعالیتش در زمینه فروش گوشی‌ هوشمند و همچنین مچ‌بند سلامتی ثبت کرده، باید گفت این شرکت جوان هدف‌هایی بزرگ را در سر می‌پروراند که هیچ یک از ما نیز ارتفاع قله بعدی که فتح خواهد کرد را نمی‌دانیم. اگر کنجکاوید تا اطلاعات بیشتری از زمینه فعالیت این کمپانی و گستره تولیداتش بیابید کافی است تا همین حالا سری به سایت شیائومی بزنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.