مراقب بدافزاری به نام واتساپ صورتی باشید

نسخه های غیر رسمی مختلفی از واتساپ در اینترنت موجود است. اما در امنیت آنها ابهام وجود دارد و برخی از نسخه ها ممکن است شامل بدافزار باشند. اخیراً نسخه جدیدی از واتساپ به نام واتساپ صورتی یاWhatsApp Pink عرضه شده که یک نسخه پیشرفته از واتساپ با قابلیت های فراوان به شما ارائه می دهد. اما حقیقت این است که این برنامه یک بدافزار مخرب است. همراه چیکاو باشید.

پیامی حاوی لینک دانلود واتساپ صورتی در حال ارسال هستند. از کاربر خواسته می شود پس از کلیک روی لینک اطلاعات لاگین خود به واتساپ را وارد کند. پس از ورود اطلاعات توسط کاربر دیگر واتساپ وی امن نیست. اولین بار یک محقق امنیت سایبری به نام Rajshekhar Rajaharia ، این بدافزار را کشف کرده است. این محقق امنیتی عکس هایی از برنامه را که بسیار شبیه به واتساپ است نیز به اشتراک گذاشت: در واقع این یک دام و کلاهبرداری است و ممکن است یک کاربر فکر کند واقعی بوده و به آن دام بیفتد.

 

مراقب واتساپ صورتی باشید!

به گفته این محقق امنیتی: ویروسی با نام واتساپ صورتی و لینک دانلود یک فایل APK در گروه های واتساپ در حال انتشار است. به هیچ وجه روی لینکی با نام WhatsApp Pink کلیک نکنید.  زیرا به محض کلیک روی لینک آلوده دسترسی کامل از تلفن شما به آن داده خواهد شد.”

واتساپ هرگز همچنین نسخه ای را منتشر نکرده است. حالا اگر شما به دام افتاده و قربانی این ویروس شده اید برای نجات خود مراحل زیر را دنبال کنید:

1) لغو پیوند دستگاه های وب واتساپ

در اولین قدم اگر برنامه WhatsApp Pink را با WhatsApp Web Devices مرتبط کرده اید، در اسرع وقت ارتباط آن را لغو کنید.

2) برنامه واتساپ صورتی را حذف کنید.

حذف نصب برنامه مخرب دومین کاری است که باید انجام دهید. قبل از حذف برنامه، حتماً از اکانت واتساپ خود خارج شوید.

3) حذف حافظه کش پنهان

توصیه می کنم حافظه پنهان (کش) مرورگر خود را نیز پاک کنید. انجام آن بسیار آسان است. می توانید این کار را از طریق تنظیمات برنامه یا از طریق خود مرورگر انجام دهید.

4) به دنبال هر برنامه مخرب دیگری باشید

این احتمال وجود دارد که واتساپ صورتی بدافزارهای دیگری را روی تلفن شما دانلود و نصب کرده باشد. برای این منظور، در گوشی خود به دنبال برنامه هایی باشید که خودتان نصب نکرده اید. پس از شناسایی برنامه های مشکوک نسبت به حذف آنها اقدام کنید.

اگر این مراحل را به درستی انجام دهید می توان امیدوار بود که از شر این بد افزار در امان هستید. توصیه می شود همیشه برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر مانند فروشگاه Google Play نصب کنید.

سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp ماه آینده اجرایی می شود. آیا برنامه سیگنال جای واتساپ را خواهد گرفت؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین این مقاله را با همه دوستان خود به اشتراک بگذارید تا همه از این برنامه خطرناک مطلع شوند.

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.