68 ترکیب “کابینت سفید” و طوسی، طلایی، قهوه ای و …

در هنگام خرید کابینت به چه نکاتی دقت کنیم؟

در آشپزخانه هیچ‌کدام از تجهیزات به اندازه کابینت به چشم نمی‌آید. کابینت محل نگهداری لوزام ضروری آشپزخانه است و به فضای آشپزخانه نظم می‌بخشد. کابینت همچنین از اجزای بسیار مهم در دکوراسیون داخلی است و در زیبایی و جلوه خانه تاثیر زیادی دارد؛ به همین دلیل بهتر است پیش از خرید آن با مهم‌ترین اصول انتخاب کابینت آشنا باشیم. در این مطلب این اصول را با هم مرور می‌کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سبک و مدل کابینت

طراحی کابینت به دو شیوه کلاسیک و مدرن انجام می‌شود. کابینت کلاسیک از جنس چوب است و درب‌های آن نقوش و سطوح برجسته دارند. جاداربودن، استفاده ویترین با درب شیشه‌ای و خاصیت تزئینی از ویژگی‌های کابینت کلاسیک است. دو نوع معروف کابینت کلاسیک عبارتند از:

  • کابینت کلاسیک رومی: در طراحی آن از ساخت بناهای کلاسیک رومی الهام گرفته شده است. دستگیره‌های نقره‌ای یا طلایی دارد و کناره‌های عمودی آن مشابه سرستون‌های رومی است.
  • کابینت کلاسیک ممبران: ممبران یا وکیوم به انواعی از روکش پی‌وی‌سی گفته می‌شود که بر روی متریال چوب، نئوپان یا ام‌دی‌اف کشیده می‌شود. حکاکی روی کابینت ممبران با استفاده از دستگاه‌های سی‌ان‌سی (CNC) انجام می‌شود. از عوامل موثر در قیمت کابینت ممبران می‌توان به جنس بدنه، نسبت و میزان کابینت زمینی و دیواری، تاج و یراق‌آلات آن اشاره کرد.

کابینت مدرن انواع بسیار گوناگونی دارد؛ اما از ویژگی‌های کلی این سبک می‌توان به این موارد اشاره کرد: سطوح صاف، حداقل تزئینات، براق یا مات بودن، سادگی در درب‌ها و چارچوب‌ها، زاویه‌دار بودن و استفاده از اشکال هندسی.

جنس بدنه کابینت

در هنگام انتخاب جنس کابینت باید با ویژگی‌های متریال‌های مختلف آشنایی داشته باشید یا تفاوت آن‌ها را از فروشنده بپرسید. از سوی دیگر هریک از انواع جنس کابینت برای برخی از کاربری‌ها مناسب است. انواع گوناگون کابینت از نظر جنس بدنه عبارتند از:

  • کابینت فلزی: نوع قدیمی کابینت با ویژگی‌هایی مانند: قیمت ارزان، دوام بالا، قابلیت شستشو، احتمال زنگ‌زدگی، سر و صدای زیاد و مدل‌های محدود.
  • کابینت ام‌دی‌اف: متریالی رایج که از فشرده ساختن خرده‌های چوب با روکش لمینت ساخته می‌شود. تنوع رنگ بسیار، قیمت مناسب و انعطاف‌پذیری در ساخت از مزایای کابینت ام‌دی‌اف است.
  • کابینت چوبی: برش‌ها و کنده‌کاری‌های روی آن اغلب با دست انجام می‌شود. طول عمر بالا، زیبایی خیره‌کننده، قیمت بالا، استحکام و تنوع در سبک از ویژگی‌های کابینت چوبی به شمار میآید.
  • کابینت هایگلاس: لایه پلی‌گلس در این کابینت باعث شفافیت و درخشندگی آن می‌شود. سطحی صاف و صیقلی دارد و به راحتی تمیز می‌شود. رنگ‌بندی متنوع و قیمت مقرون‌به‌صرفه دارد.
  • کابینت پی‌وی‌سی: از جنس پلاستیک فشرده و سبک است. برخی از ویژگی‌های آن عبارتند: ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت، قیمت بالا و تنوع رنگی متوسط.

رنگ کابینت

رنگ کابینت یکی از اصول مهم در طراحی داخلی خانه است. اگر رنگ غالب در منزل شما از انواع رنگ‌های روشن است، بهتر است رنگ‌های تیره را برای کابینت استفاده نکنید؛ زیرا خانه و آشپزخانه را کوچک جلوه می‌دهد. در مقابل اگر کفپوش، دیوارها و وسایل منزل شما پس‌زمینه‌ای از رنگ‌های تیره را ایجاد کرده‌اند، می‌توانید از رنگ‌های تیره برای کابینت استفاده کنید.

انواع ترکیب رنگ در کابینت

انتخاب رنگ کابینت همیشه یکی از دغدغه‌های خریداران است، زیرا رنگ کابینت می‌تواند حال‌وهوای خانه را تغییر دهد و حتی بر روحیه ساکنان منزل تاثیر بگذارد. در این بین ترکیب رنگ‌های مختلف نیز کاری سخت، تاثیرگذار و جذاب است. با هم با برخی از ترکیب رنگ‌های مختلف برای کابینت آشنا می‌شویم:

  • ترکیب سفید با رنگ‌های دیگر: برای خرید کابینت سفید بهتر است به رنگ‌هایی که با آن ست می‌شود دقت کنید. رنگ سفید رنگی پرطرفدار و مناسب هر دو نوع طراحی مدرن و کلاسیک است. برخی از رایج‌ترین رنگ‌هایی که با سفید در طراحی کابینت ست می‌شوند عبارتند از: مشکی، قهوه‌ای و طوسی.
  • ترکیب کرم با رنگ‌های دیگر: این رنگ حس و حالی مدرن به فضا می‌دهد و رنگی آرامش‌بخش است. ترکیب طوسی با رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای، جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه می‌بخشد.
  • ترکیب قهوه‌ای با رنگ‌های دیگر: رنگ قهوه‌ای انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به: قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره، قهوه‌ای سوخته، گردویی و فندقی اشاره کرد. قهوه‌ای به فضای خانه، صمیمیت، گرما و نشاط می‌بخشد. این رنگ را در مورد کابینت می‌توان با رنگ‌های طلایی، قرمز آتشی، کرم، زرد خردلی، آبی، سبز و نارنجی ست کرد.

 

صفحه کابینت

صفحه کابینت بیشتر از تمامی قسمت‌های کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به‌همین دلیل در انتخاب آن باید به مواردی چون استحکام و عدم نفوذ آب دقت کنید. صفحات کابینت را از جنس‌هایی مانند: سنگ مصنوعی، چوب، کوارتز و کورین می‌سازند.

بهترین تجهیزات و وسایل آشپزخانه را از کجا بخریم؟

خرید کابینت و تجهیزات آشپزخانه معمولا به یکی از دو روش آنلاین و حضوری انجام می‌شود. هرکدام از این دو روش مزایایی دارد. برای مثال در خرید حضوری شما می‌توانید انواع کابینت، متریال و کیفیت روکش و حکاکی روی آن را از نزدیک ببینید. خرید آنلاین هم باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه رفت‌وآمد می‌شود.

ایران دکور با فراهم کردن امکان خرید حضوری و آنلاین، تمامی این مزایا را برای شما به‌صورت یکجا فراهم کرده است. برخی از پرکاربرد ترین تجهیزات و وسایل آشپزخانه مورد نیاز شما که در فروشگاه اینترنتی ایران دکور ارایه می‌شوند عبارتند از: صندلی اپن، میز و صندلی آشپزخانه و انواع تجهیزات آشپزخانه. ایران دکور مرجع تخصصی فروش مبلمان و لوازم دکورسیون منزل شما است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.