تبلیغات در گوگل چگونه به فروش سازمان شما کمک می کند؟

با ظهور دنیای مجازی و ورود عرصه تجارت به این فضا، شکل و چارچوب سنتی تجارت بسیار متغیر شده است. حالا و با امکان استفاده از این فضا، کمتر دهه ای است که امکان ویژه و خاصی در فضای مجازی به وجود نیاید؛ امکانات و فضاهایی که برخی فرصت های بی بدیل را برای دنیای تجارت ما فراهم می آورند. تبلیغات در گوگل، هم یکی از این جدیدترین امکانات و فضاهاست که به تجارت ما، فضایی بی نهایت مستعد را عرضه می دارد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اگر تاجر هستید، فروشنده ای خرد یا کلان هستید یا اینکه در فضایی محدود و منحصر به مکانی خاص فعال هستید، تبلیغات در گوگل به شما می تواند در عرضه بهتر کمک کند. اما به واقع تبلیغات در گوگل چگونه به فروش سازمان شما کمک می کند؟

گوگل

گوگل، حالا دیگر صرفا بخشی از دنیای مجازی نیست. حالا گوگل، دنیای جداگانه و منفک برای خود دست و پا کرده است، کهکشانی در دل دنیای اینترنت.

به قدری استفاده از گوگل در دنیا مشتری راه یافته است که در زبان انگلیسی، عبارت گوگل کردن، حالا معادل لغت جستجو کردن شده است.

گوگل حالا سومین شرکت ارزشمند در سطح جهان است. در هر ثانیه، بیش از 70000 جستجو در گوگل انجام می شود؛ یعنی 227 میلیون در یک ساعت و 5.4 میلیارد جستجو در یک روز. گوگل به تنهایی 90 درصد کل جستجوهای اینترنتی را در اختیار دارد.

پس می توانیم با اطمینان ادعا کنیم که این فضا حالا تبدیل به بازار عظیمی شده که عدم حضور در آن برای هر نوع تجارت و فعالیتی به معنای چشم بستن بر یک بازار بزرگ است. بیشتر تجار و فعالان حوزه های مختلف به خاطر عدم آشنائی کافی با این فضا و پتانسیل های موجود در آن، خیلی راحت از کنار آن می گذرند.

یکی از این امکانات نستا جدید، تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز که به شما فرصت، ارتباط مستقیم با مشتریان هدف را می دهد. شرکت شانار با بیش از یک دهه تجربه در حوزه خدمات فضای مجازی، آماده ارائه مشاوره و همچنین دریافت برون سپاری های شما است.

تبلیغات در گوگل

به طور کلی تا چندی پیش، فعالیت های تجاری با استفاده از گوگل، بر بالا بردن رتبه سایت و تبدیل آن به یک مکان پربازدید متمرکز بود. به همین دلیل شرکت ها به دنبال آن بودند که به هر ترفندی شده به رتبه های اولیه گوگل راه پیدا کنند. استفاده از تکنیک های مختلف سئو سایت برای دست یافتن به رتبه های بالا با همین هدف انجام می شد.

اما حالا با امکان جدیدی که به وجود آمده، صاحبان کسب و کار می توانند با تبلیغات مستقیم در گوگل یا همان گوگل ادز به صورتی سریع تر و مستقیم تر به مشتریان دست پیدا کنند.

گوگل ادز چیست؟

اگر در موقع جستجوها در گوگل دقت کرده باشید، در بیشتر موارد، 4 مورد سایت پیشنهادی گوگل در بالا و با پیشوند ad  دیده می شوند. می توانید همین حالا تبلیغ درگوگل را در گوگل مورد جستجو قرار دهید. همانطور که می بینید در بالای صفحه و در میان صفحات و سایت هایی که در گوگل بالا آمده، سه یا چهار سایت با پیشوند ad وجود دارد. این ها همان گوگل ادز هستند که به واسطه تبلیغات در گوگل در دسترس می باشند.

چرا تبلیغات در گوگل جواب می دهد؟

اگر فروشنده اقلام یا کالایی هستید، حتما از تاثیر تبلیغات برای رسیدن به مشتریان مطلع هستید. اما مشکلی که همیشه در ارتباط با تبلیغات مطرح است دستیابی به مشتریان هدف است. در واقع تبلیغات در رسانه های مختلف مثل روزنامه ها، بیلبورد ها، پوسترها و یا تلویزیون برای دسته جمعیتی عظیمی ارائه می شود که شاید بسیاری از آن ها به هیچ وجه مشتری بالقوه شما هم نباشند.

تصور کنید فروشنده لوازم خانگی هستید و تبلیغات خود را در روزنامه های محلی یا به صورت بروشور انجام می دهید. مشخص است که در این حالت، افرادی که روزنامه را مطالعه می کنند صرفا به صورتی اتفاقی ممکن است به تبلیغ شما نگاهی بیاندازند، یا اینکه بروشورهای شما ممکن است بیشتر از آنکه به دست مشتریان هدف شما برسد راهی سطل های زباله شود.

اتفاقی که در تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز می افتد این است که صرفا آن دسته ای از افراد به سایت شما هدایت می شوند که از ویژگی های مشتری هدف برخوردارند. وقتی که کاربری مثلا عبارت “خرید کولر” را در گوگل مورد جستجو قرار دهد، در واقع یک مشتری بالقوه است، چرا که مستقیما دارد موضوعی را مورد جستجو قرار می دهد که به نیازش مربوط است. نکته بسیار مثبت دیگری که تبلیغات در گوگل و گوگل ادز دارد این است که هزینه پرداختی شما به ازای هر کلیک است. در واقع شما موقعی پرداختی دارید، که کاربری پس از جستجو در گوگل، سایت شما را می بیند و به آن ورود می کند؛ این یعنی عملا بالا رفتن امکان دیده شدن و فرصت فروش شما.

نتیجه گیری

اغلب افراد، تجار و فعالان تجاری بهانه هایی را برای عدم ورود به دنیای تبلیغات در گوگل و استفاده از این فضا مطرح می کنند. مثلا، عدم امکان پرداخت در ایران، یا برخی محدودیت های مربوط به گوگل به خاطر وجود تحریم ها و مواردی دیگر از این دست.

درست است که در ایران، تمام امکانات گوگل به صورتی که در دیگر کشورها فراهم است موجود نیست، اما همچنان این فضا امکان استفاده و پتانسیل بهره برداری بالایی دارد. امکان تبلیغات در گوگل هم با وجود برخی محدودیت ها، همچنان وجود دارد. اگر در این ارتباط، چگونگی استفاده از تبلیغات، چگونگی پرداخت، چگونگی تاثیر در تبلیغات محلی و سایر این موارد، سوالی دارید، کارشناسان شرکت شانار با دانش کامل در این ارتباط، آمادگی پاسخگوئی به سوالات شما هستند. با اطلاع از امکانات فضای گوگل، و هزینه های مربوطه بهتر می توانید در این ارتباط تصمیم گیری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.