کابل و باتری اورجینال آیفون

سال‌هاست در بازار انواع کابل‌های غیراصل برای همه برندها و تمامی دستگاه‌ها به فروش می‌رسد؛ اما در خصوص کابل لایتنینگ موضوع متفاوت بود و باعث شد که کمپانی اپل وارد عمل بشود و بر علیه فروشندگان این کابل‌ها از جمله سایت معروف آمازون شکایت‌نامه تنظیم کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یکی از دغدغه‌هایی که استفاده کننده‌گان محصولات اپل با آن درگیر هستند خراب شدن کابل شارژر اصلی آیفون و باتری آن و جایگزین کردن آن با یک کابل یا باتری جدید است.

در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های تشخیص کابل اورجینال اپل را بررسی کنیم و از نکات مهم درباره عمر باتری اصلی آیفون آگاه شویم و برای همیشه از دغدغه جایگزین کردن کابل و باتری خراب شده با کابل و باتری جدید رها شویم.

 

اهمیت استفاده از کابل‌های اصل

نگرانی اپل در رابطه با کابل‌های تقلبی به این علت بود که این کابل‌ها باعث داغ شدن بیش از اندازه گوشی و ایجاد شوک الکتریکی به دستگاه می شدند؛ حتی امکان انفجار نیز بود.

احتمال انفجار با استفاده از کابل‌های فیک بسیار کم است اما استفاده از این کابل‌ها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به تلفن همراه شما وارد کند؛ به عنوان مثال استفاده از کابل‌های فیک به راحتی می‌تواند یکی از تراشه‌های مهم آیفون شما را بسوزاند و آن را برای همیشه بلا استفاده خواهد کرد.

همچنین ممکن است که هنگام شارژ کردن گوشی با کابل غیراصل نشانگر شارژ، نشان دهد که گوشی شارژ می‌شود اما درصد شارژ بعد از گذشت مدت طولانی نیز افزایش نمی‌یابد.

این نوع شارژرها نمی‌توانند باتری اصلی آیفون را که کاملاً خالی شده است شارژ کند اما ممکن است باتری که هنوز چند درصدی شارژ دارد را بتواند شارژ کند.

باتری در حالی که در شارژ است، خیلی ناگهانی از درصدهای بالا به درصدهای پایین‌تری کاهش پیدا می‌کند.

از دیگر مشکلاتی که استفاده کنندگان کابل‌های غیر اصل با آن روبرو بوده‌اند این مورد بود که کابل تا درصد مشخصی گوشی را شارژ می کرد و سپس به طور ناگهانی گوشی خاموش می‌شد.

استفاده از کابل‌های اورجینال از این جهت نیز مهم است که از تلفن‌همراه شما در برابر نوسانات ولتاژ محافظت می‌کند.

 

تشخیص کابل اورجینال اپل

کمپانی اپل پس از بررسی کابل‌های موجود در بازار متوجه شد که همه کابل‌های لایتنینگ در بازار که توسط کمپانی‌های دیگر ساخته می‌شوند به گوشی آسیب نمی‌رسانند و تصمیم گرفت تا به کمپانی‌هایی که این کابل‌ها را با کیفیت بالا و طبق استانداردهای اپل تولید می‌کنند یک گواهینامه تایید کیفیت به‌نام MFi بدهد و توصیه می‌کند که فقط از لوازم جانبی استفاده کنید که این نشان را به همراه دارند.

اما با توجه به اینکه برخی سودجویان این نشان را نیز کپی می‌کنند در ادامه به بررسی انواع راه‌هایی می‌پردازیم که بتوانیم کابل شارژر اصلی آیفون را از کپی‌های بی‌کیفیت و خطرناک بازار تشخیص دهیم.

 

  1. بررسی گواهینامه MFi

حالا که متوجه شدیم لوازم جانبی مورد تایید اپل باید این گواهینامه را داشته باشند هنگام خرید کابل شارژر آیفون اولین قدم بررسی داشتن گواهینامه MFi است.

این گواهینامه روی بسته‌بندی لوازم جانبی برند اپل درج شده و به شکل زیر است:

  1. نوشته‌های روی کابل را بررسی کنید

روی کابل‌های لایتنینگ حدودا ۱۷ سانتی‌متری (۷اینچی) پورت USB آن نوشته‌هایی است که تکنولوژی چاپ آن‌ها منحصر به فرد است و تشخیص از کابل‌های کپی را، راحت‌تر می‌سازد. این نوشته‌ها باید یکی از چهار مورد زیر باشد:

Designed by Apple in California

Assembled in China

Assembled in Vietnam

Indústria Brasileira

و در انتهای این متن شماره سریال 12 رقمی وجود دارد.

همانطور که در عکس اول مشاهده کردید، چاپ روی کابل در کابل شارژر اصلی آیفون بسیار پررنگ‌تر و باکیفیت‌تر است.

  1. بررسی کانکتور

با بررسی کانکتور کابل لایتنینگ می‌توان به اصالت یا عدم اصالت آن پی برد.

کانکتور در کابل‌های تقلبی می تواند با اختلال در عملکرد و شارژ بسیار آهسته آسیب‌های جدی به تلفن همراه و باتری آیفون وارد کند.

در ادامه عکس‌هایی آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید کانکتور اصلی از غیراصل تشخیص دهید.

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید کابل شارژر اصلی آیفون کانکتور یک تکه گوشه‌ها کاملاً گرد و پین‌ها به رنگ طلایی و یکدست هستند در حالی که در کانکتور فیک پین‌ها با سطح یک دست نیستند و گوشه‌ها زاویه دار و تیز هستند.

 

  1. بررسی پورت USB

تشخیص اصالت کابل از روی پورت USB کمی سخت است اما با دقت به جزئیات آن می‌توان تشخیص داد که این کابل فیک است یا خیر.

یکی از بارزترین نشانه هایی که در درUSB  می توان آن توجه کرد این است که سطح فلزی USB در کابل اورجینال صاف است ولی در کابل غیر اورجینال زبر است.

 

دو نکته کوتاه

  • از آنجایی که کمپانی اپل از شرکت‌هایی که با آن‌ها در زمینه تولید لوازم جانبی همکاری می‌کند و گواهینامه اعتبار به آن‌ها میدهد هزینه دریافت می‌کند، پس باید این نکته را ذکر کنیم که این کابل‌ها نمی‌توانند ارزان باشند این نیز می‌تواند یکی از معیار‌های کمک کننده برای تشخیص باشد.
  • اکثر کابل‌های فیک را اگر به کامپیوتر متصل کنید احتمالا کار نخواهند کرد.

 

قیمت باتری اصلی آیفون

متاسفانه با گذشت زمان حداکثر ظرفیت باتری‌های آیفون کاهش پیدا میکند. آیفون‌های جدید معمولا با ظرفیت ۱۰۰ درصد عرضه می‌شوند اما چرخه‌های شارژ و آسیب احتمالی مثل قرار دادن آن در دمای بالا ظرفیت را کاهش می‌دهد و به دنبال آن توانایی ارائه حداکثر کارایی نیز کاهش پیدا می‌کند.

چه زمانی باید باتری را عوض کرد؟

کمپانی اپل می‌گوید تا زمانی که ظرفیت باتری از۸۰ درصد کمتر نشده، باتری سلامت است؛ برای چک کردن ظرفیت به تنظیمات قسمت Battery Health بروید و درصد ظرفیت را چک کنید؛ در صورتی که ظرفیت آن زیر 80 درصد بود وقت اقدام است.

گاهی اوقات نیز جواب این سوال را باید در در رفتار تلفن همراه خود جستجو کنید؛ به عنوان مثال اگر آیفون شما به شکل غیرمنتظره‌ای خاموش شد احتمالا مشکل از باطری است؛ در مواردی هنگام راه‌اندازی مجدد آیفون، این پیام مشاهده می‌کنید (این آیفون به صورت غیرمنتظره خاموش شده است زیرا باتری قادر به تأمین توان گوشی نبود)

در این صورت باید به بخش ذکر شده در تنظیمات مراجعه کنید و قسمت Peak performance Capability را چک کنید.

هنگام خرید باتری برای آیفون همیشه دغدغه اصل بودن آن و قیمت باتری اصلی آیفون وجود دارد.

قیمت باطری‌های اصلی اپل با توجه به مدل گوشی متفاوت است اما اگر قیمت باتری تمام مدل‌ها را یک بازه قیمتی در نظر بگیریم باید بگویم که از ۳۵۰۰۰۰ تومن تا ۲۶۰۰۰۰۰ تومان متفاوت است.

یکی از مهمترین مشکلاتی که دارندگان گوشی‌های آیفون با آن دست و پنجه نرم می‌کنند خرید باتری تقلبی است که می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به تلفن همراه وارد کند که در انتهای این مقاله راه حلی را به شما ارائه می‌کنیم.

 

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدیم که کابل تقلبی می‌تواند خسارت جبران ناپذیر را به گوشی‌ها وارد کند؛ همچنین در رابطه با تعویض باتری نیز صحبت کردیم.

بنابراین شما نیاز دارید که باتری و کابل گوشی خود را از یک فروشگاه تخصصی و قابل اعتماد برای موبایل‌تان خریداری کنید؛ فروشگاه جی اس کالا به آدرس https://jskala.com با ۱۶ سال سابقه درخشان در ارائه محصولات اورجینال به مشتریان خود می‌تواند انتخابی امن برای خرید باشد.

جی اس کالا علاوه بر اینکه ضمانت‌نامه معتبر برای تمامی باتری‌های موجود در فروشگاه ارائه می‌کند بلکه گزینه خرید اقساطی رو هم برای خریداران خود در نظر گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.