مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکتری

نوشتن پایان نامه برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری یک امر ضروری است. فقط دانشجویانی که در دوره آموزش محور تحصیل می کنند، به این پروژه نیاز ندارند. ولی برخی از دانشجویان با وجودی که مقالات کلاسی زیادی را می نویسند و حتی درس روش تحقیق را هم پاس می کنند، ولی باز هم در نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری دچار مشکل می شوند. نداشتن زمان کافی هم مزیت بر علت می شود تا کارشان به عقب بیفتد. حتی برخی از دانشجویان بخاطر اینکه قادر به نوشتن این پروژه نیستند، دانشجوی سنواتی می شوند. اما برای نوشتن پایان نامه باید چکار کرد؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برون سپاری و یا خرید پایان نامه آماده هم خلاف قوانین آموزشی است و از نظر اخلاقی هم کار درستی نیست. با این حال راه دیگری وجود دارد که بتوانید پایان نامه خود را با هزینه کم و مدت زمان کوتاه تحویل دهید. برای این کار توصیه می کنیم به سراغ یک موسسه انجام پایان نامه بروید. در این موسسات فارغ التحصیلانی از رشته های مختلف فعالیت دارند که می توانند در این زمینه به شما مشاوره دهند.

مشاوره برای شروع کار

قبل از هر چیز باید سوالاتتان در زمینه نوشتن پایان نامه پاسخ داده شود. اینکه دقیقا باید از کجا شروع کنید و اولین کار برای نوشتن چیست؟ انتخاب موضوع پایان نامه اولین کاری است که باید انجام دهید. برخی از دانشجویان  بدون اینکه مطالعه ای داشته باشند و یا در مورد موضوعی که انتخاب می کنند، تحقیق کنند، اقدام به انتخاب می کنند. اما بعد از چند ماه تلاش به یکباره متوجه سخت بودن موضوع می شوند.

برخی هم به دلیل اینکه هیچ اطلاعی از موضوع ندارند و فقط برای تمام کردن کار آن را انتخاب کرده اند، بعد از مدتی انگیزه شان را برای نوشتن پایان نامه از دست می دهند. شما وقتی با یک موسسه در مورد انتخاب موضوع پایان نامه مشورت می کنید، اطلاعات مهمی را بدست می آورید. این اطلاعات به شما کمک می کنند تا با دید روشنتری موضوع را انتخاب کنید تا در میانه راه احساس پشیمانی نکنید.

پیدا کردن منابع برای نوشتن

برای نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد باید منابع دسته اول را پیدا کنید. در ابتدا باید به سراغ استاد راهنما بروید که ممکن است دو یا سه کتاب خوب و مناسب را به شما معرفی کند. اما این کافی نیست. چه سایت ها و مجلاتی به موضوعی شبیه به پایان نامه شما پرداخته اند؟ کدام کتاب ها برای شروع کار مناسب ترند؟ از چه ژورنال های داخلی و خارجی استفاده کنید.

وقتی با یک موسسه انجام پایان نامه مشورت می کنید این مزیت را دارد تا بتوانید با سرعت بیشتری کار را به پیش ببرید. پیدا کردن منابع از وقت کشی پیشگیری می کند. زیرا مجبور نیستید ماه ها را صرف مطالعه کنید تا بهترین کتاب ها را پیدا کنید. در واقع مشورت با یک موسسه و فارغ التحصیلان هم رشته ای خود این مزیت را دارد تا از تجارب و اطلاعاتشان استفاده کنید.

ترجمه مقالات و متن های خارجی

بخش مهمی از نوشتن یک پایان نامه خوب برای ارشد و دکتری به ترجمه محتواهای خارجی اختصاص دارد. در واقع در روز دفاعیه داوران به این موضوع دقت زیادی دارند. اگر بخواهید فقط از منابع داخلی استفاده کنید، پروژه شما آبکی، تک بعدی و ساده می شود. از سوی دیگر نمره خوبی هم در روز دفاعیه دریافت نمی کنید.

برای ترجمه هم باید تخصص و مهارت داشته باشید. اگر توان و یا فرصت کافی برای ترجمه کردن را ندارید، می توانید از موسسات انجام پایان نامه کمک بگیرید.

نوشتن پروپوزال برای پایان نامه

بخشی از پروسه پایان نامه نویسی ارشد و دکتر به نوشتن پروپوزال اختصاص دارد. حتما با پروپوزال یا طرح تحقیق آشنایی دارید و فکر می کنید این پروژه زمانبر و سخت است. از آنجایی که پروپوزال مدام مورد نقد و بررسی استاد راهنما، گروه آموزشی و دانشکده است، بسیاری از دانشجویان آن را یکی از سخت ترین مراحل نوشتن پایان نامه می‌بینند. در حالی که اگر قدم به قدم با مراحل و قسمت های مختلف آن آشنایی داشته باشید، هیچ مشکلی از این بابت رخ نمی دهد.

قسمت های مختلف پروپوزال شامل بیان مسئله، سوابق تحقیق یا ادبیات پژوهشی، فرضیه ها، سوال اصلی و سوالات فرعی، تعریف مفاهیم، مشخص کردن متغیرها و … است. تمامی این بخش ها به مطالعه نیاز دارد. همچنین با صرف کمی زمان می توانید پروپوزال را به تصویب برسانید و به سراغ مرحله بعد بروید.

نوشتن پایان نامه و فصل های آن

وقتی طرح پژوهشی تایید شد، باید شروع به نوشتن کنید. اینکه چند فصل نیاز دارید (عموما 6 فصل) و در هر فصل باید چه محتوایی را بنویسید و موضوع فصل چیست، توسط استاد راهنما تعیین می شود. اما مشکلات دیگری ممکن است در متن هر فصل وجود داشته باشد که استاد راهنما آن را به شما واگذار کند. اگر فرصت کافی برای این کار را نداشته باشید می توانید از مشاوره های موسسات انجام پایان نامه کمک بگیرید.

یکی از این موسسات پروژه دونی است که می تواند در زمینه رشته تحصیلی به شما مشاوره ارائه دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.