کروم 90 به قابلیت لینک دادن به متن هایلایت شده مجهز می شود

گوگل به زودی امکان لینک دادن به متن هایلایت شده «Copy link to highlight» را برای کاربران خود فراهم می کند. به کمک این قابلیت کاربران می توانند متن هایلایت شده را به لینک تبدیل کرده و برای دیگران ارسال کنند. همراه چیکاو باشید.

گفته می شود که گوگل قرار است به نسخه کروم 90 قابلیتی را اضافه کند تا به کمک آن متن مورد نظر خود را هایلایت کرده، و پس از ساختن لینک برای متن آن را ارسال کنیم. لینک ارسال شده افراد را دقیقا به متن هایلایت شده می رساند.

پیش از این نیز افزونه «Link to Text Fragment»، که در سال گذشته در اختیار کاربران قرار گرفت، امکان ایجاد لینک برای متن های‌لایت را فراهم می کرد. اما هم اکنون قرار است که این ویژگی به وسیله مرورگر کروم 90 ارائه شود.

به نقل از ورج، در ابتدا این قابلیت برای برخی از کاربران کروم 90 عرضه می شود اما تمام کاربران به آن دسترسی ندارند.

گوگل در بلاگ خود درباره نحوه استفاده از این امکان توضیح داده است که، در ابتدا متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و هایلایت کنید. سپس روی های‌لایت مورد نظر خود کلیک کرده و گزینه Copy link to highlight را انتخاب کنید.در ادامه لینکی تولید می شود که در انتهای آن # وجود دارد. شما می توانید آدرس ساخته شده را با دیگران به اشتراک‌ بگذارید. زمانی که کاربران به لینک ارسال شده توسط شما مراجعه کنند دقیقا متن هایلایت شده برای آنان نمایش داده می شود. به کمک این قابلیت دیگر نیازی نیست که کاربر از ابتدای صفحه به دنبال قسمت مورد نظر بگردد.

به نقل از گوگل، قابلیت Copy link to highlight اکنون در دسترس برخی از کاربران کامپیوتر شخصی و اندروید قرار گرفته است و به‌زودی برای کاربران iOS هم فعال خواهد شد.

منبع theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.