بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ در ایران

یکی از علوم و مهارت‌هایی که این روزها طرفداران زیادی دارد و حتی به بخشی از نیاز بازار سنتی تبدیل شده است دیجیتال مارکتینگ است. در گذشته که رقابت به اندازه عصر حاضر پیچیده و سخت نبود فعالیت‌های تبلیغاتی نیز محدود و به صورت سنتی بودند ولی هرچه علم و دانش پیشرفت کرد، رقابت در این فضا سخت تر شد و نیاز به ابزارهای مختلف و دانش به‌روز نیز بیش از پیش احساس می شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پیش از همه گیر شدن اینترنت و افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در جهان، تلویزیون، رادیو، روزنامه و مجلات، بیلبورد و دیگر روش های سنتی بهترین روش برای معرفی برند، محصول و خدمات بود. اما اینروزها فضای تبلیغات، محدود به تلویزیون یا فضاهای خاصی نیست و مارکتینگ در بخش های زیادی از زندگی انسان امروزی به صورت مستقیم و غیر مستقیم حضور دارد.

هر روش تبلیغاتی روشن است مزایا و معایب خود را دارد و ظهور دیجیتال مارکتینگ نیز مزایای برخی روش‌های سنتی را به طور کلی نفی نمی‌کند، اما در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ باعث شده است تا از طریق روش‌هایی در دسترس‌تر، انسان دنیای امروز را که بیش از هر زمانی به تلفن همراه، لپ تاپ، اینترنت و …. وابسته است را با محصول و خدمت خود آشنا ساخت.

وقتی نسبت به مزایای دیجیتال مارکتینگ و آورده‌ای که می‌تواند برای هر کسب و کاری داشته باشد آگاهی پیدا کنید نوبت به یادگیری بازاریابی دیجیتال می‌رسد.

لزوم آشنایی صاحبین کسب و کار با دیجیتال مارکتینگ

اگر شما جزو صاحبین کسب و کار هستید و می‌خواهید نسبت به دیجیتال مارکتینگ و آورده‌های آن برای کسب و کار خود آگاه شوید در ابتدا باید به مطالعه بپردازید. جنس مطالعه و تحقیقات شما متفاوت از افرادی است که می‌خواهند به صورت حرفه‌ای و تخصصی کار دیجیتال مارکتینگ انجام دهند. شما باید در قدم اول به دنبال یک منبع و کتاب دیجیتال مارکتینگ خوب و مناسب باشید تا شما را با مفاهیم اولیه آشنا سازد. مشخص است متدها، روش‌ها و برخی قوانین مربوط به دیجیتال مارکتینگ همواره درحال به روز رسانی و تغییر هستند اما مفاهیم پایه و اساسی به سختی تغییر می‌کنند و بخش ثابت بازاریابی محسوب می‌شوند. پس یک کتاب دیجیتال مارکتینگ کامل و بروز نیاز کسب و کار شما را تا حد زیاد مرتفع می‌سازد.

وقتی شما به مفاهیم مدیریتی دیجیتال مارکتینگ آگاه شوید و بدانید چگونه هر بخش و شاخه دیجیتال مارکتینگ باعث پیشرفت کسب و کار شما می‌شود می‌توانید برای خدمات مورد نیاز خود مشاوره‌های حرفه‌ای‌تر گرفته و با نیروها و تیم‌های قوی و حرفه‌ای کار کنید.

لازم است بدانید در صورتی که آگاهی‌های لازم و دانش پایه دیجیتال مارکتینگ را نداشته باشید به راحتی می‌توانید توسط افراد سودجو مورد سوء استفاده مالی قرارگیرید.

دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

از طرفی دیگر شاید شما هم یکی از علاقه مندان به دیجیتال مارکتینگ و دنیای جذاب آن باشید. اولین سوالی که برای بسیاری از افراد این گروه وجود دارد این است که از کجا شروع کنم؟ شاید سرچ کردن در اقیانوس گوگل در ابتدای کار شما را با حجم وسیعی از اطلاعات روبه رو سازد و شما گیج شوید. اما یک کتاب جامع دیجیتال مارکتینگ می تواند نیازهای بازار و توانایی های مورد نیاز بیزینس ها را معرفی کند و دیجیتال مارکتینگ و جزئیات آن را به صورت دسته بندی شده و مدون ارائه دهد. همین نحوه ی ارائه اطلاعات است که در شروع کار از گیج و سردرگم شدن شما جلوگیری می کند.

روشن است که دیجیتال مارکتینگ بدون اینترنت و جستجو در آن بی مفهوم است و باید دانش شما همواره به روز باشد. اصلا یکی از جذابیت های دیجیتال مارکتینگ همین به روز بودن و پویایی آن است اما بعضی کتاب های دیجیتال مارکتینگ هستند که هم به واسطه ی دانش به روز متخصصین این زمینه تدوین شده اند و هم در قدم اول، راه و مسیر را به شما نشان می دهند.

کتاب دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگیهایی دارد؟

سادگی و روان بودن کتاب دیجیتال مارکتینگ را می‌توان جزو مهم‌ترین ویژگی‌های آن دانست. فکر کنید می‌خواهید راجع به موضوعاتی که آشنایی چندانی نسبت به آنها ندارید مطالعه کنید. اگر در شروع کار با مباحث، عبارات سنگین و پیچیده شروع کنید حتما هم سردرگم می‌شوید و هم علاقه چندانی نسبت به ادامه این مطالعه نخواهید داشت. در مطالعه راجع به دیجیتال مارکتینگ هم این قانون صدق می‌کند.

دنیای دیجیتال مارکتینگ در عین حال که بسیار وسیع و به‌روز است و در تمام دنیا به عنوان یکی از علوم روز به حساب می‌آید، قابلیت این را دارد که با بیانی واضح و روشن نیز معرفی شود که نشان از تجربه نویسنده کتاب دارد.

از کتاب‌های مطرح و اصولی در زمینه تئوری‌های بازاریابی میتوان به کتاب برند محبوب اثر کوین رابرتس و اصول بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر اشاره کرد.

بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ در ایران

بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ در ایران می‌بایست بهترین راهکارها و ابزارهای قابل استفاده در ایران را بازگو کند و نه یک ترجمه صرف از کتب خارجی.

برخی از جوانان یا افرادی که هنوز علاقه و استعداد واقعی خود را پیدا نکرده‌اند در بین کتب، مقالات و تجربیات دیگران به دنبال پیدا کردن هدف و علاقه خود هستند. اگر این افراد روزی به سراغ یکی از کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ بروند باید بتوانند زیر شاخه‌ها و جزئیات مربوط به این علم و دانش را به صورت واضح بیابند. دیجیتال مارکتینگ خود شامل چندین زیر شاخه مختلف است که هر کسی می‌تواند یکی از این زیر شاخه‌ها را به عنوان هدف و مسیر انتخاب کند و در آن پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

همانطور که پیش از این گفته شد به جهت به روز بودن این علم و نیاز بازار، دیجیتال مارکتینگ همچنان جزو مشاغلی است که بازار کار خوبی دارد و نسل جدید در صورت داشتن علاقه و انگیزه می تواند در مسیر دیجیتال مارکتینگ توانایی‌ها و استعداد خود را پرورش دهد و به جایگاه خوبی دست یابد.

حال گمان کنید یک کتاب بازاریابی دیجیتال گنگ و نامفهوم و ناقص می‌تواند بسیاری از خوانندگان خود را از مسیر خارج کرده و از حرکت در مسیر دیجیتال مارکتینگ منصرف سازد.

بسیاری از کتب دیجیتال مارکتینگ قوی دنیا هر مفهوم و موضوعی را با بیان مثال و نمونه عنوان کرده‌اند و همین امر باعث می‌شود تا مفاهیم به خوبی منتقل شوند. از جمله تمرین‌هایی که در هنگام خواندن یک مقاله و یا کتاب دیجیتال مارکتینگ می‌توانید انجام دهید بررسی مدل‌ها و نمونه‌های عنوان شده توسط یک نویسنده خبره است.

برای یادگیری بازاریابی میبایست در پروژه‌های کوچک و بزرگ برای مشکلات راه حل پیدا کنید و برای کمپین‌های تبلیغاتی و تولید محتوا ایده پردازی کنید. چنین تمرین‌هایی در تقویت و قدرتمند شدن شما در این زمینه تاثیر ویژه‌ای دارد و داشتن منابع خوب علمی مثل یک کتاب دیجیتال مارکتینگ جامع، در این راه بسیار مهم و ضروری است.

کتاب دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما

کتاب “دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما” به نویسندگی شراگیم مرادی و با همیاری انتشارات گنجور با امکان ارسال به سراسر ایران، بر پایه ابزارها و تاکتیک‌های قابل پیاده سازی در ایران به نگارش درآمده است و با ارائه جزییات کاربردی و مثال‌های مختلف از استارت‌آپهای ایرانی به مدیران و کارشناسان بازاریابی در انتخاب بهترین مسیر بازاریابی کمک شایانی خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.