دوره آموزشی رایگان html

سلام به همه ای دوستان عزیز امیدوارم حالتون عالی باشه و سلامت باشید ، تو این مقاله قصد دارم درباره زبان نشانه گذاری اچ تی ام ال صحبت کنم که اصلا اچ تی ام ال چیه ، ویژگی های اچ تی ام ال ، مزایای اچ تی ام ال ، تگ های اچ تی ام ال به چه دردی میخورن ؟ ، تاریخچه اچ تی ام ال ، فرق زبان نشان گذاری با زبان برنامه نویسی و…

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا زبان نشانه گذاری اچ تی ام ال رو با هم بررسی کنیم .

اچ تی ام ال چیست ؟

خب اولش رو با ساده ترین سوال شروع میکنم که اصلا اچ تی ام ال چیه ؟

Html مخفف Hyper Text Markup Language هست که به معنی زبان نشانه گذاری ابر متن هستش

به کمک اچ تی ام ال شما می توانید قالب کلی صفحات وب را بسازید یا اینطور اصلا بگم که اسکلت یک سایت را بسازید، اچ تی ام ال یک زبان ساده و آسان که با تگ هایی ایجاد شده که از زمان ساخت اچ تی ام ال روز به روز به تگ های آن اضافه شده است.

اولین گام یا قدم برای فرانت اند کار شدن یادگیری اچ تی ام ال هستش.

آموزش رایگان مقدماتی Html رو از دست نده .

این اموزش توسط مجموعه آموزشی سبز لرن طراحی شده و آموزش اچ تی ام ال به صورت کاملا رایگان هست. توصیه میکنم حتما در این دوره شرکت کنید.

 

کاربرد اچ تی ام ال

خب فهمیدیم که اچ تی ام ال چیه حالا بیاییم ببینیم که اچ تی ام ال چه کاربردی داره ؟

اچ تی ام ال برای قرار دادن اجزا در صفحات وب استفاده می شود. که این اجزا شامل قرار دادن متن ، استفاده از تصاویر در Html و قالب صفحات یا همون اسکلت ( استخوان بندی ) و… یک وب سایت هستش

 

تفاوت های زبان نشانه گذاری با زبان برنامه نویسی

حالا بیاییم ببینیم که فرق زبان نشانه گذاری با زبان برنامه نویسی چیست ؟

زبان برنامه نویسی میاد دستور العمل هایی می نویسد که برای کامپیوتر قابل فهم باشد یا به طور مثال میتواند با کامپیوتر حرف بزند که این دستور العمل ها شامل شرط ها، حلقه ها و… هستش.

اما در زبان نشانه گذاری دیگر حلقه ها، شرط ها و… نیست زبان نشانه گذاری ساختار صفحه ها را ایجاد یا مشخص می کند.

 

تاریخچه اچ تی ام ال

اچ تی ام ال اولین بار در سال 1991 توسط تیم برنز لی در اینترنت قرار داده شد بعد از آن تاریخ اچ تی ام ال روز به روز آپدیت شد و بهش تگ های جدید اضافه شد.

 

( Tag )تگ چیست ؟

خب حالا ببینیم که تگی که هی میگیم ، به چه معناست !

تگ ها برچسب هایی هستند که اچ تی ام ال به کمک تگ ها کار هایی انجام می دهد مانند قرار دادن متن ، لینک، تصاویر و… در واقع تگ ها وظیفه های مشخصی دارند که با باز کردن تگ کارشان شروع میشود تا زمانی که تگ بسته شود .

تگ ها در اچ تی ام ال به قدری بیشتر هستش که روز به روز در حال بروز رسانی و پیشرفت هستش و محبوبیت آنها روز به روز بیشتر و بیشتر می شود .

مزایای زبان نشانه گذاری اچ تی ام ال چیست ؟

خب بعد از اینکه دیدیم اچ تی ام ال چیه ، کاربردش چیه ، تگ چیه و… حالا میاییم ببینیم که مزایای اچ تی ام ال چیست؟

از مزایای اچ تی ام ال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

رایگان بودن

قابلیت ترکیب با زبان های سمت سرور

آسان بودن یادگیری

اجرا شدن در تمامی مرورگر ها

و…

 

اچ تی ام ال بدون جاوا اسکریپت و سی اس اس

خب اینو بهتون بگم که در طراحی فرانت اند باید علاوه بر اچ تی ام ال ، جاوا اسکریپت و سی اس اس رو هم بلد باشید اینطور که گام یا قدم اول برای یادگیری فرانت اند اچ تی ام ال ، گام دوم سی اس اس و گام یا قدم سوم یادگیری جاوا اسکریپت هستش ، پس اچ تی ام ال به تنهایی کاربردی ندارد .

که در کل :

اچ تی ام ال : ساختار و قالب یک وب سایت را مشخص میکند .

سی اس اس : و به کمک سی اس اس رنگبندی ، فونت ها و ظاهر یک وب سایت را درست میکند .

جاوا اسکریپت : و به کمک جاوا اسکریپت یک وب سایت را داینامیک تر یا پویا تر میکنیم یا اینطور بهتون بگم که تعامل با کربران را بیشتر می کند .

 

بررسی کوتاه فرانت اند

خب گفتیم که در طراحی فرانت اند علاوه بر اچ تی ام ال، جاوا اسکریپت و سی اس اس رو هم باید بلد باشید حالا بیاییم ببینیم که فرانت اند چیست ؟

خب طراحی وب سایت به دو دسته تشکیل میشود بک اند و فرانت اند

فرانت اند روی ظاهر و گرافیکی یک سایت تمرکز میکند و با کارکرد آن کاری ندارد.

و بک اند هم روی کارکرد سایت تمرکز می کند .

 

Html 5 چیست؟

اچ تی ام ال 5 آخرین نسخه اچ تی ام ال هستش که امکانات و ویژگی هایی دارد که طراحی سایت را برای شما آسان تر و جالب تر می کند .

اچ تی ام ال 5 بیشتر از سال 2015 به بعد پیشرفت کرد که با آپدیت ها و بروز رسانی های جدید به اچ تی ام ال تگ های جدیدی اضافه شد که باعث محبوبیت شدید اچ تی ام ال شد.

بررسی کلی زبان نشانه گذاری اچ تی ام ال

خب خب رسیدیم به آخر مقاله ، در کل فهمیدیم که کاربرد ، مزایای ، تاریخچه و.. اچ تی ام ال چیه ؟ و اچ تی ام ال یک زبان نشانه گذاری هستش که به کمک تگ ها کار هایی انجام میدهد و همچنین فهمیدیم که اچ تی ام ال اولین گام یا قدم برای ورود به حوزه فرانت اند هستش یا برای فرانت اند کار شدن اول باید با یادگیری زبان نشانه گذاری اچ تی ام ال شروع کنیم ، پس دست بجنبون و یادگیری اچ تی ام ال رو با دوره آموزشی رایگان اچ تی ام ال سایت سبزلرن شروع کن و دوره رو ببین و یاد بگیر .

نکته پایانی: اچ تی ام برای شروع و یادگیری طراحی وب سایت لازم است. و مثل استخون بندی یک سایت می باشد. بعد از آن شما می توانید سی اس اس و php را یاد بگیرید ، حدودا بین 6 تا 1 سال اگر روزانه 3 الی 6 ساعت زمان بگذارید می توانید مسلط شوید.

بازارکار اچ تی ام به تنهایی مناسب نیست اما درکنار یادگیری بوت استرپ ، سی اس اس و یکی از فریمورک های جی اس می توانید در آمد زایی خوبی کنید.

و پروژه های مختلفی دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.