دشت لاله‌های واژگون جلوه‌ای زیبا از فصل بهار در کشور

فصل بهار که به بهار طبیعت نیز شهرت دارد یکی از فصول سال است که سبزشدن طبیعت و شکوفه‌های زیبای درختان حس و حالی مطلوب را در انسان‌ها خلق می‌کند به شکلی بسیاری از افراد برای لمس این حس فرح‌بخش و استفاده از طبیعت منحصر به فرد به سفر روی آورده و با مراجعه به مناطق سرسبز و زیبا روحی با طراوت می‌یابند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما برای افرادی که علاقه‌مند به گل‌ها و مشاهده دشتی مملو از گل‌های زینتی و شگفت‌انگیز هستند پیشنهاد می‌شود که سری به دشت‌های لاله‌های واژگون زده و ساعاتی را در این دشت‌های زیبا سپری کنند.

لاله‌های واژگون که به گل‌های افسانه‌ای نیز شهرت دارند جزو گیاهان علفی و پیاز دار به شمار می‌روند که در ارتفاعات بالا و بیشتر در دامنه‌های صخره‌ای و مملو از سنگلاخ رشد می‌کنند. این گل به‌قدری زیبا و عجیب هستند که در هرجایی نمی‌توان آنها را یافت زیرا این گل‌ها در محل‌هایی می‌رویند که از آسیب احتمالی دام‌ها و انسان‌ها دور بمانند.

به طور طبیعی لاله‌های واژگون در اقصی‌نقاط دنیا از 60 گونه برخوردار است که از بین آنها 15 گونه در ایران رشد می‌کند. پیاز لاله واژگون همانند یک غده متورم است که مقدار زیادی نشاسته و حتی داروی گیاهی را در خود جای‌داده اما پیاز تازه آن دارای مقداری سم است که می‌تواند کشنده باشد.

باتوجه‌به بی‌نظیر بودن زیبایی‌های لاله‌های واژگون سازمان حفاظت محیط‌زیست لاله واژگون را ذخیره‌ای ژنتیکی دانسته و سعی می‌کند تا این‌گونه زیبای گیاهی را حفظ کند و ازبین‌رفتن آن جلوگیری کند.

در حال حاضر گونه‌هایی همچون لاله واژگون خالدار، اشک مریم، لاله زاگرسی، لاله واژگون ایرانی در ایران وجود دارد که هرکدام جلوه زیبایی خاصی را دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که برای ثبت خاطراتی خوش در بین این گل‌های زیبا سری به دشت لاله‌های واژگون سمیرم، دشت لاله‌های واژگون فریدون‌شهر، دره بید، الیگودرز، دامنه کوه‌های آب کاسه خوربه، گرگانک، بنواسنکی، مله زرد، کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون اردکان، کوه‌های شاهو در منطقه پاوه و دامنه‌های حفاظت شده مانشت و قلارنگ بزنند تا از زیبایی‌های این دشت‌ها بهره‌مند شوند.

همان‌طور که گفته شد لاله واژگون و یا اشک مریم نام‌های این گیاه است که به دلیل قرارگرفتن این گیاه به سمت پایین و همین‌طور سرازیر شدن شیره شفاف و شیرینی است که از آن خارج می‌شود به همین دلیل می‌توان این گل‌ها را گیاهانی شگفت‌انگیز دانست.

اما برای افرادی که سفر به شمال کشور را در برنامه‌های نوروزی خود قرار داده‌اند نیز این امکان وجود دارد که در نیمه فروردین‌ماه از استان گلستان به سمت دامنه‌های شمالی استان خراسان شمالی رفته و در منطقه خمبی در سرای شهرستان گرمه سر لاله‌های واژگون زرد رنگی را که از زمین برآمده‌اند را رویت کنند.

حتی این امکان وجود دارد که علاقه‌مندان به مشاهده دشت‌های چشم‌نواز لاله‌های واژگون زرد با اجاره ویلا چه در مناطق زیبای شمال خراسان و اجاره ویلا در شمال محلی مناسب را برای اقامت خود و خانواده داشته باشند و سپس برای گشت و گذاری یک‌روزه به دامان طبیعت رفته و اوقاتی زیبا و دل‌انگیز را برای خود و خانواده رقم بزنند.

برای آرامش خیال مسافران و گردشگران در زمینه برخورداری از اقامتگاهی زیبا و مناسب سامانه هوشمند اتاقک به عنوان یکی از بهترین و فعال‌ترین وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فعال در حوزه اجاره اقامتگاه شرایطی را ایجاد کرده که قبل از سفر در نهایت آرامش به مشاهده ویلاهای اجاره‌ای در شمال و ویلای اجاره‌ای در نقاط مختلف پرداخته وبا مشاهده تصاویر واقعی از ویلا و دریافت اطلاعات دقیق از امکانات آن اقدام به اجاره ویلا کنند تا در طول سفر و پس از رسیدن به مقصد دغدغه‌ای را برای اقامت خود و خانواده نداشته باشند.

مسافران و گردشگران پس از رسیدن به مقصد به‌راحتی می‌توانند به اقامتگاه خود مراجعه کرده و سفری جذاب را آغاز کنند و با کمترین هزینه اقامتی بهداشتی ، اقتصادی ، امن، مملو از آرامش و مطابق با میل و خواسته خود را داشته باشند.

علاوه‌برآن سامانه هوشمند اتاقک این امکان را ایجاد کرده که اگر به هر دلیلی مسافران و گردشگران از اقامتگاه خود راضی نباشند و یا حتی دچار مشکلی در ویلای اجاره‌ای خود شوند به‌سهولت با تماس به واحد پشتیبانی 24 ساعته این وب‌سایت و اپلیکیشن تماس گرفته و ضمن اعلام مشکل در انتظار رفع و جلب رضایت از سوی این مجموعه باشند.

به همین دلیل به‌روشنی و صراحت می‌توان گفت که با اجاره ویلا و اقامتگاه در نقاط مختلف کشور دیگر دغدغه‌ای برای مسافران برای سکونت در شهرهای مختلف وجود نداشته و مسافران و گردشگران برای انتخاب اقامتگاه مناسب خود در شهرهای مختلف دچار سردرگمی و بلاتکلیفی نمی‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.