برای راه اندازی سمساری باید چه کاری انجام دهیم

نکات مهم برای بر پا کردن یک سمساری

سمساری ها به دلایل مختلفی مورد توجه خریداران قرار می گیرند. برخی از خریداران به دلیل قیمت پایین از این مغازه ها خرید می کنند. سمساری ها به خریداران این امکان را می دهد تا روش های جدیدی برای استفاده از کالاهای قدیمی با مزایای سازگار با محیط زیست پیدا کنند. برخی از سمساری ها با ارائه عمده مبلمان ، وسایل برقی یا سایر مواردی که مورد توجه برخی از خریداران قرار می گیرد ، تخصص دارند. راه اندازی یک سمساری می تواند یک ایده عالی تجاری باشد. در اینجا ۹ مورد وجود دارد که باید برای راه اندازی سمساری و رونق گرفتن کسب و کار خود در نظر بگیرید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 برنامه تجاری خود را بنویسید

پس از ارائه ایده ، گام بعدی برای شروع کار شما باید نوشتن یک طرح تجاری باشد. نه تنها بانک شما را ملزم به داشتن یک طرح تجاری می کند ، بلکه مطالعات متعدد نشان داده است که یک برنامه تجاری به افزایش شانس شروع یک تجارت موفق کمک می کند.

نوع فروشگاهی را که می خواهید راه اندازی کنید انتخاب کنید

مغازه های فروش اجناس دست دوم انواع مختلفی دارند مثل کتاب فروشی ، فروشگاه های لباس و لوازم خانگی. شما باید بفهمید که چه نوع وسیله دست دوم را می خواهید بفروشید. این تصمیم می تواند بر اساس عوامل مختلفی از جمله در دسترس بودن کالا ، محل فروشگاه و دانش کلی شما درباره یک محصول باشد. بازار خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک مغازه نزدیک دانشگاه ممکن است بهترین مکان برای یک مغازه عتیقه فروشی نباشد اما یک مغازه لوازم دست دوم یا کتابفروشی می تواند مورد توجه واقع شود.

حتماً مجوزهای مناسب کسب و کار را دریافت کنید

هنگام شروع هر شغلی ، رعایت کلیه قوانین محلی و اخذ مجوزهای مناسب بسیار مهم است.ممکن است برای راه اندازی سمساری، مجوز مالیات فروش ،  گواهی فروش مجدد مورد نیاز باشد. مغازه های فروش کالای دست دو طبق قانون بهبود ایمنی کالاهای مصرفی مقرراتی  دارند که فروشگاه ها را ملزم به رعایت دستورالعمل ها هنگام فروش برخی محصولات می کند.

بودجه کافی برای برای راه‌اندازی سمساری داشته باشید

ارائه یک ایده خوب تجاری و داشتن مهارت برای اجرای آن یک چیز است ، اما دریافت بودجه برای راه اندازی سمساری یک چیز دیگر است. داشتن سرمایه مهم ترین مورد برای راه اندازی فروشگاه دست دوم است. برای دریافت وام ، وام گیرنده (ها) باید اعتبار خوبی داشته باشند و شخصاً ۱۵-۲۵ درصد برای کل هزینه های شروع سرمایه گذاری کنند.

برنامه بازاریابی خود را عملی کنید

یک سمساری برای معرفی مشتریان اولیه و همچنین پس از تأسیس نیاز به جذب مشتری دارد. تکنیک های بازاریابی شامل ایجاد یک وب سایت ، استفاده از رسانه های اجتماعی و حتی تبلیغات بصورت چاپی است. هزینه بازاریابی به تکنیک های مورد استفاده بستگی خواهد داشت. به دلیل افزایش رقابت در فروشگاه های صرفه جویی آنلاین ، بسیاری از فروشگاه های دست دوم اقدام به راه اندازی وب سایت خود برای فروش گسترده تر وسایل خود به مخاطبان می کنند.

یک آقای یا خانم استخدام کنید

اگر سمساری لوازم خانگی دارید ، ممکن است زمانی پیش بیاید که شما کالایی را خریداری کنید که نیاز به کمی تعمیر دارد. شما بیش از حد درگیر اجرای جنبه های دیگر کسب و کار خود خواهید بود و نمی توانید وقت خود را به کارهای دستی اختصاص دهید. چند نفر قابل اعتماد در محل پیدا کنید که بتوانند با هزینه ای معقول تعمیرات را انجام دهند و به شما در صورت تمایل کمک کنند. این می تواند شامل افراد دارای مهارت الکتریکی یا خیاطی باشد.

یک سایت فروش آنلاین راه اندازی کنید

برای ایجاد فروشگاه آنلاین خود ، یک طراح وب استخدام کنید یا اگر در زمینه کدگذاری HTML تحصیل کرده اید ، خود این کار را انجام دهید. فروشگاه آنلاین باید به خوبی سازمان یافته باشد. وب سایت را به یک حساب بانکی آنلاین پیوند دهید تا بتوانید پرداخت آنلاین اقلام فروخته شده را بپذیرید.از دوربین دیجیتال خود برای عکاسی از هر وسیله دست دومی که قصد فروش آن را دارید استفاده کنید. قیمت هر وسیله را تعیین کنید و تصاویر را در کنار قیمت ها در وب سایت خود بارگذاری کنید.

آن را مانند یک تجارت مدرن اداره کنید

صرف این که بسیاری از کالاهای شما دست دوم است ، به این معنی نیست که عملکرد شما باید درجه دو باشد. مشتریان شما انتظار دارند شما به طور موثر از تکنولوژی استفاده کنید و یک تجربه خرید مثبت ایجاد کنید. فروشگاه اینترنتی خود را نام گذاری کنید. نام مغازه شما باید خلاقانه و به یاد ماندنی باشد. همچنین یک مکان تمیز و دارای نور مناسب تهیه کنید. توانایی جلب رضایت مشتری از این طریق می تواند کمک زیادی به رونق کسب و کار شما کند.

تبلیغ در جایی که مشتریان شما هستند

شما یک فروشگاه کاملاً جدید هستید. مردم نمی دانند شما چه کسی هستید و چه چیزی را می فروشید .فروشگاه های دست دوم دارای دنباله های پر جنب و جوش در شبکه های اجتماعی هستند و شما باید تلاش کنید تا پست های خود را – در اینستاگرام و رسانه های اجتماعی مشابه – تا آنجا که ممکن است با دیگران به اشتراک بگذارید. با استفاده از شبکه های اجتماعی، به مشتریان در مورد محصولات جدیدی که به تازگی وارد کرده اید اطلاع دهید.

هزینه راه اندازی سمساری

هزینه های زیادی برای راه اندازی یک سمساری وجود دارد. این هزینه ها معمولاً شامل:

هزینه های نوسازی مغازه، مبلمان و وسایل مانند قفسه بندی ، پیشخوان صندوق و صندلی ها، صندوق پول، تبلیغات، سرمایه در گردش برای تأمین مالی چند ماه اول، حقوق و دستمزد ، اجاره ، اینترنت ، آب و برق و غیره.

حرف آخر

مردم هر روز لباس ها ، لوازم خانگی و مبلمان کاملاً قابل استفاده را به سمساری تهران می فروشند و شما می توانید از این فرصت استفاده کنید تا بتوانید با قیمتی خوب وسیله مورد نیاز خود را بخرید. هنگام خرید در فروشگاه های دست دوم می توانید پس انداز زیادی کنید. چالش خرید دست دوم بسیار مهیج است و امیدوارم این نکات به شما کمک کند از آن لذت ببرید. شما می توانید برای خرید لوازم دست دوم خود به سمساری محله مراجعه کنید. این مرکز با ارائه خدمات عالی و سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش لوازم دست‌دوم آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.