اختلاف قیمت خودرو های داخلی از کارخانه تا بازار 80 درصد اعلام شده است

به گفته فروشندگان خودرو، هم اکنون اختلاف قیمت خودرو های داخلی در کارخانه تا بازار فروش به 80 درصد رسیده و در حال حاضر بازار کشش افزایش قیمت را نخواهد داشت. به نظر می رسد که دولت برنامه ای برای مدیریت بازار خودرو و کنترل قیمت ها ندارد. همراه چیکاو باشید.

در روز های اولیه سال 1400 بازار خودرو با افزایش قیمت در بعضی از دستگاه ها رو به رو بوده و به نظر می رسد که قیمت خودرو در روند افزایشی قرار گرفته است. افزایش قیمت خودرو با صحبت های روز گذشته شیوا که خبر از قطعیت افزایش قیمت خودرو در سال جاری را می داد، بی تاثیر نیست. بر اساس اظهارات رئیس شورای رقابت، در سه ماهه اول سال با افزایش قیمت خودرو همراه هستیم. اما فعالان بازار خودرو بر این عقیده هستند که، با توجه به اینکه قیمت خودرو متاثر از نرخ ارز می باشد، با ثبات قیمت ارز قیمت انواع خودرو در بازار افزایش زیادی نخواهد داشت. در ادامه ذکر این نکته مهم است که فعالان بازار خودرو بر این باورند که بین قیمت کارخانه و قیمت بازار خودرو های داخلی اختلاف زیادی وجود دارد. اختلاف قیمت از کارخانه تا بازار 80 درصد اعلام شده است.

به عنوان مثال قیمت سمند ال ایکس در کارخانه 117 میلیون تومان است اما در بازار با قیمت 189 میلیون تومان معامله می شود. همچنین قیمت پژو پارس معمولی در کارخانه 122 میلیون تومان اعلام شده است در صورتی که در بازار با قیمت 220 میلیون تومان بفروش می رسد. این اختلاف قیمت در خودروهای دیگری مانند، پژو 206 تیپ دو، تیبا 2، ساینا به چشم می‌خورد.

بر اساس اختلاف قیمت های گفته شده بین خودرو در کارخانه و بازار و همچنین احتمال افزایش قیمت خودرو در سه ماهه اول سال، بازار به هیچ عنوان کشش این افزایش قیمت و اختلاف آن را از کارخانه تا بازار نخواهد داشت. فعالان بازار خودرو بر این باورند که، افزایش عرضه خودرو می تواند تا حد زیادی شکاف قیمتی میان کارخانه تا بازار را از بین ببرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.