قیمت خودرو در سه ماهه اول سال 1400 افزایش می یابد

به نقل از رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، برای تصمیم گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰، می بایست منتظر تورم بخشی باشیم تا توسط بانک مرکزی مشخص شده و آن را اعلام کند. وی همچنین در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: تا ابتدای سال 1400 می توان گفت که 6 ماه است که هیچ افزایش قیمتی برای خودرو نداشتیم و سه ماه آخر سال به دلیل اینکه نرخ تورم پایین بود، شورا موافقت با افزایش قیمت نکرد. همراه چیکاو باشید.

شیوا با تاکید بر اثر بخشی تورم بخشی در قیمت گذاری خودرو افزود: اکنون برای تصمیم گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال 1400، منتظر تورم بخشی هستیم تا بانک مرکزی آن را مشخص کند و در نهایت بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو نیز تغییر خواهد کرد.

همچنین شیوا، رئیس شورای رقابت، در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه در 6 ماه اخیر که شاهد افزایش قیمت خودرو داخلی نبودیم، این روند ادامه خواهد داشت و آیا در سال جاری قیمت خودرو افزایش می یابد یا خیر؟ اینگونه پاسخ داد که:

قطعا در این سه ماه افزایش قیمت خواهیم داشت. این نکته را باید بگویم سه ماه پایانی سال 99 که مجوز افزایش قیمت ندادیم، نه اینکه تورم نداشتیم بلکه حدود 14 درصد تورم داشتیم اما به دلیل اینکه سه ماه قبل افزایش 30 درصدی داشتیم، تورم 14 درصد سه ماه پایانی سال را اعمال نکردیم.

منبع yjc
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.