مزایا و معایب شینگل

اوایل قرن جاری بود که برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا نوعی از سقف های شیبدار جدید مورد استقبال همگانی قرار گرفت. باتوجه به علم روز دنیا و تلاش های همه جانبه ی علمی نوعی از سقف های شیبدار ابداع شد که مزایای بسیار خوبی به مشتریان خود  ارائه می داد. این سقف های شیبدار جدید شینگل نام داشتند.در این متن به بررسی برخی ازمزایا و معایب شینگل خواهیم پرداخت.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شینگل بعد از مدت کوتاهی به سرعت وارد فاز تولید انبوه شد و توانست به مرحله ی تجاری سازی برسد.

پس از آمریکا ، کانادا، اروپا و سپس سایر مناطق توانستند به این محصول پرمشتری دسترسی پیدا کنند.شینگل، تنها چند سال پس از تولید انبوه  وارد ایران شد و دربین ایرانیان نیز از استقبال خوبی بهره مند شد.

در این نوشتار تصمیم داریم از مزایا و معایب شینگل بگوییم به گونه ای که شما با درنظر گرفتن تمام جوانب بهترین گزینه را برای منزل یا محل کار خود انتخاب کنید.

مزایا:

ظاهر زیبا:

شینگل با لایه ی فایبر گلاس مقاوم شده است و توسط نوعی قیر با کیفیت طراحی و تولید شده است.شینگل ها با رنگ ها و اندازه های بسیار متنوع برای سقف های بالای 30% شیب طراحی می شوند. با توجه به ظاهر زیبایی که دارند، گاهی برای پوشش دیوار های عمودی نیز از آنها استفاده می کنند. به دلیل هم پوشانی  صفحات شینگل، خیالتان آسوده است که هیچ میخی در ظاهر آن دیده نمی شود. همچنین شینگل ها قابلیت آب بندی و پوشش دادن به داکت ها و دودکشها را دارند.

خاصیت ضد زلزله:

شینگل به دلیل اینکه از انعطاف و وزن پایینی برخورداراست برای مناطق زلزله خیز گزینه ی مناسبی است. سقف شینگل در هر متر مربع، وزنی در حدود 10 کیلوگرم را دارد. بنابراین در انتخاب سقف برای مناطق زلزله خیز می توان از شینگل بهره گرفت.

سازگار با محیط زیست:

این نوع از سقف ها از کمترین مواد شیمیایی ساخته شده اند. توجه داشته باشید که شینگل، از انواع مواد معدنی ساخته می شود.بنابراین در فرآیند تولید آن  حداقل دی اکسید کربن تولید می شود.

مقاومت در برابر سرما یا گرما:

با توجه به اینکه شینگل از بهترین مواد معدنی منطقه تولید می شود، در سرما تحمل دمای  30- و در گرما تحمل دمای 90+ درجه سانتی گراد را دارد.

مقرون به صرفه:

باتوجه به زیبایی و کارایی ای که دارد می تواند شما را سالیان سال از پرداخت هزینه های سنگین تعمیر و تعویض دور نگه دارد.

نصب آسان:

با توجه به این که شینگل ها در اندازه های مشخصی تولید می شوند در زمان نصب کمترین میزان هدر رفت را دارند. درواقع شما می توانید، پیش از نصب با درنظر گرفتن درصد کمی از خطای محاسباتی، مقدار دقیق مورد نیاز را خریداری کنید.

به دلیل وزن کم شینگل، نصب آن، بسیار راحت و آسان است.

در طراحی شینگل به این نکته نیز توجه شده باشید که نصاب شینگل یا کارفرما بتواند به راحتی بر روی این سقف شیبدار قدم بزند بدون اینکه نگرانی از لیز خوردن داشته باشد.

معایب:

باد:

در مناطقی که بادهای بسیار شدیدی می وزد، می تواند ورقه های شینگل را به سمت بالا بکشد یا دچار پارگی کند. از این نظر سقف های شینگل برای اجرا بر روی منازل این مناطق، توصیه نمی شود.

رطوبت:

در مناطق مرطوب، ممکن است مشکلات خفیفی ایجاد شود. بهتر است هر ساله سقف را بررسی کنید تا از این مشکلات در امان باشید. اگر شینگل توسط متخصصین نصب نشود، ممکن است گودال هایی را ایجاد کند که در این صورت در دراز مدت موجب پوسیدگی های جزیی شود.

عایق حرارتی و صدا:

توجه داشته باشید که شینگل ها در صورتی که به تنهایی استفاده شوند، نمی توانند عایق خوبی برای سر و صدای ناشی از باد و باران باشند. همچنین عایق حرارتی مناسبی برای سرما و گرما نخواهند بود. بنابراین لازم است بدانید، نصب شینگل به تنهایی کافی نیست و می بایست زیرسازی های مناسبی نیز صورت گیرد.

کیفیت نامناسب:

همانطور که می دانید هر محصولی، همانطور که رقبای جدی دارد، جایگزین های بی کفیتی نیز دارد که می تواند به طور جدی محصول را به بدترین نوع خود تقلیل دهد. متاسفانه در سالهای اخیر، دیده شده است که محصولاتی بسیار بی کیفیت به دست مشتریان رسیده است که آنها را از انتخاب شینگل پشیمان کرده است. محصولاتی که گاها از کشورهای دیگر مثل چین نیز وارد شده است ضربه ی بدی به این نوع از سقف می زند.

پس لازم است که برای خرید چنین محصولی از شرکت های دارای مجوز کمک بگیرید تا آنها، خاطر شما را از مجوزها و استانداردهای محصول و درنهایت از کیفیت و مرغوب بودن کالا آسوده کنند.

اگر به این مجموعه مطالب علاقه دارید به شما پیشنهاد می کنیم که مطلب فوم xps و تخته osb که در بسیاری از این موارد کاربرد دارند را از دست ندهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.