فناوری اسکن شبکیه تشخیص زودهنگام اوتیسم را ممکن ساخت

یک دانشمند هنگ کنگی با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی روشی را برای اسکن شبکیه چشم کودکان در شش سالگی و به منظور تشخیص زودهنگام اوتیسم یا بررسی میزان خطر ابتلا به اوتیسم ابداع کرده است. Benny Zee امیدوار است که این اختراع در سال جاری میلادی به تولید انبوه برسد. همراه چیکاو باشید.

روش ابداعی Zee شامل استفاده از یک دوربین با وضوح بالا به همراه نرم افزار جدید رایانه ای است که ترکیبی از فاکتورها من جمله لایه های فیبر و رگ های خونی چشم را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند.

Benny Zee، استاد دانشگاه “چینی” در هنگ کنگ، گفت: اسکن شبکیه چشم می تواند به تشخیص زودهنگام اوتیسم و درمان کودکان کمک کند.

فناوری جدیدی تشخیص زودهنگام اوتیسم

Zee افزود: «تشخیص زودهنگام اوتیسم از آن جهت مهم است که کودکان هنوز در حال رشد و پیشرفت هستند. بنابراین شانس موفقیت بیشتری برای درمان وجود دارد.»

روش ابداعی Zee شامل استفاده از یک دوربین با وضوح بالا به همراه نرم افزار جدید رایانه ای است که ترکیبی از فاکتورها من جمله لایه های فیبر و رگ های خونی چشم را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند.

Zee گفت: با استفاده از این فناوری می توان كودكانی را كه در معرض خطر اوتیسم هستند را شناسایی كرده و زودتر به درمان آنها پرداخت.

فناوری جدیدی تشخیص سریع اوتیسم

هفتاد کودک از جمله 46 کودک مبتلا به اوتیسم و ​​یک گروه کنترل 24 نفره با استفاده از این فناوری مورد آزمایش قرار گرفتند. این فناوری توانست با دقت 95.7 درصد، کودکان مبتلا به اوتیسم را شناسایی کند. میانگین سنی آزمایش شوندگان 13 سال و پایین ترین سن کودکان برابر 6 سال بود.

فناوری جدیدی تشخیص سریع اوتیسم - چیکاو

استقبال از فناوری جدید تشخیص زودهنگام اوتیسم

یافته های Zee در یک مجله پزشکی به نام EClinical Medicine مورد بررسی قرار گرفته است. یافته های این دانشمند مورد استقبال متخصصان اوتیسم قرار گرفته است. اما متخصصان بر این باور هستند که عدم پذیرش ابتلای کودکان به اوتیسم توسط والدین آنها، علیرغم بروز علایم واضح این بیماری، به عنوان یک معضل باقی مانده است.

دکتر Caleb Knight، مدیر یک مرکز درمانی اوتیسم، گفت: «بسیاری از اوقات، پس از تشخیص اوتیسم در کودکان والدین آنها در ابتدا آنرا انکار خواهند کرد.»

وی افزود: «اگر یک آزمایش پزشکی یا نشانگر بیولوژیکی مانند این داشته باشید، ممکن است باعث شود والدین زودتر با این قضیه کنار آمده و کودک سریعتر تحت درمان قرار گیرد.»

بر اساس گزارشی که از طرف دولت هنگ کنگ و از طریق ایمیل ارسال شده، کودکان مبتلا به اوتیسم مجبورند حدود 80 هفته صبر کنند تا بتوانند به یک پزشک متخصص اوتیسم دسترسی پیدا کنند.

Zee به رویترز گفت که هدف از تحقیق وی ساخت ابزاری برای کمک به ارزیابی حرفه ای متخصصین و تسریع در روند تشخیص زودهنگام اوتیسم است

منبع thehindu
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.