به دستور ناسا رهاسازی زباله‌ای عظیم از ایستگاه فضایی بین المللی انجام گرفت

به دستور ناسا رهاسازی زباله‌ای عظیم از ایستگاه فضایی بین المللی انجام گرفت. وزن این توده زباله معادل 3 تن  می باشد که بزرگ ترین پسماند این ایستگاه به حساب می آید. همراه چیکاو باشید.

به نقل از Spaceflight Now، بزرگترین زباله ایستگاه فضایی بین‌المللی با وزنی معادل 2.9 تن در مدار زمین رها شد. این محموله 3 تنی شامل باتری های قدیمی و فرسوده ی این ایستگاه می باشد. پیش بینی می شود که این محموله دست کم به مدت 2 تا 4 سال به دور زمین در حال گردش باشد و پس از آن وارد اتمسفر شود.

بعد از منتشر شدن این خبر بعضی از مردم نگران سقوط زباله 3 تنی رها شده در مدار زمین بر روی خانه های خود هستند. در این باره ناسا توضیح می دهد که این نگرانی بی پایه و اساس است و و این پالت 3 تنی معمولا در جو زمین آتش گرفته و متلاشی خواهد شد. بنابراین پیش بینی می شود که محموله 3 تنی رها شده در جو زمین توسط ایستگاه فضایی بین‌المللی به شیوه ای بی ضرر متلاشی شود.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که، قدرت اتمسفر ادر از بین بردن پسماندهای فضایی آنقدر بالاست که فضاپیمای H-II Transfer Vehicles ژاپن بعد از اینکه محموله ها را به ایستگاه تحویل دهد و مأموریت خود را به طور موفقیت آمیز به پایان رساند، در مدار رها می شود.

این فضاپیما با طول 9.8 و قطر 4.4 متر، بعد از ورود به جو متلاشی شده و قطعات باقی مانده از آن در اقیانوس آرام سقوط می کند.

بنابراین احتمال دارد که زباله 3 تنی ISS نیز به صورت بی ضرر از بین برود.

به نقل از ناسا، زباله های فضایی اکثرا شامل قطعات فضاپیما ها، ماهواره های از کار افتاده و راکت ها باشند که با سرعت بسیاری زیادی در حال در مدار زمین هستند. در مدار زمین انواع زباله های کوچک و بزرگ و خطرناک وجود دارد. گفته می شود که سرعت سرسام آور برخی از این زباله ها تا 18 هزار مایل بر ساعت ( معادل 28968 کیلومتر بر ساعت) می باشد. برخورد این زباله ها با ایستگاه فضایی بین‌المللی فاجعه آمیز خواهد بود.

 

منبع spaceflightnow
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.