بیش از 30 هزار ویدیو در رابطه با واکسن کرونا در یوتیوب حذف شد

30 هزار فیلم حاوی اطلاعات گمراه کننده درباره واکسن کرونا توسط یوتیوب از دسترس خارج شد. همچنین در یک سال اخیر یوتیوب حدود 800 هزار ویدئو غلط در زمینه ویروس کرونا را از پلتفرم خود حذف کرد. همراه چیکاو باشید.

بر اساس گزارشی که انگجت به نقل از  Axios، نوشته است، می بینیم که، یوتیوب تاکنون اقدام به حذف 30 هزار ویدئو غلط و گمراه کننده در زمینه واکسن کرونا کرده است. یوتیوب برای مقابله با نشر اطلاعات غلط درباره واکسن ویروس کرونا، حدود شش ماه پیش، در سیاستگذاری های پلتفرم خود تغییراتی ایجاد کرد. حذف اطلاعات غلط درباره واکسن کرونا در حالی اتفاق می افتد که یوتیوب از قبل سیاستگذاری هایی جهت عدم نشر اطلاعات غلط در این زمینه داشته است.

تا قبل از اکتبر 2020 میلادی ( مهر و آبان 1399)،سیاست گذاری هایی که یوتیوب برای جلوگیری از انتشار اخبار غلط درباره کرونا در نظر گرفته بود، بسیار عمومی تر بود و شامل واکسن ویروس کرونا نمی شد. Axios ادعا می کند که، حدود 800 هزار ویدئو حاوی اطلاعات غلط در زمینه کرونا ویروس، در فوریه 2020 میلادی ( بهمن و اسفند ۱۳۸٩)، از پلتفرم یوتیوب پاک شده است.

با توجه به اینکه دسترسی به واکسن ویروس کرونا در جهان افزایش یافته است، مقابله با انتشار اطلاعات غلط در این زمینه برای تمامی پلتفرم های آنلاین ضروری می باشد. علاوه بر یوتیوب، فیسبوک و توییتر نیز در ماه های گذشته، برای مقابله با معضل انتشار اطلاعات غلط در زمینه واکسن کرونا سیاست گذاری هایی انجام داده اند. در این زمینه فیسبوک اعلام کرده بود که اطلاعات غلط درباره تمامی واکسن ها را حذف خواهد کرد؛ اما یوتیوب می گوید ویدئو هایی که مغایر با اطلاعات سازمان بهداشت جهانی و دیگر نهادهای بهداشتی هستند را حذف خواهد کرد.

 

منبع engadget
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.