حراج اولین توییت مالک توییتر، پیشنهاد 2.5 میلیون دلاری

چگونه می خواهید بخشی از تاریخ فناوری را “تملک” کنید؟ جک دورسی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت توییتر، اولین توئیتی را که در توییتر ظاهر شده به حراج گذاشته است. در تاریخ 21 مارس 2006، اولین توییت، از حساب شخصی توییتر @jack توسط Dorsey، با این عنوان منتشر شد:” just setting up my twttr” یعنی “دارم توییترم را تنظیم می‌کنم” این توییت در پلتفرم Valuables در دسترس است. پلتفرمی که می توان در آن توییت هایی را که توسط افراد مختلف نوشته شده به حراج گذاشت.

این توییت ها به صورت توکن غیرمثلی (Non-fungible token) یا به‌اختصار NFT به حراج گذاشته می شوند که یک نوع نشانه دیجیتالی هستند و می توانند مالکیت و صحت یک توییت را تأیید کنند. NFT ها از سیستم ذخیره بلاکچین برای معاملات بیت کوین استفاده می کنند و با امضای سازنده آن رمزگذاری می شوند. با NFT می توانید مالکیت هرگونه محتوای دیجیتال از جمله انیمیشن، GIF، آهنگ و غیره را خرید و فروش نمایید. NFT می تواند یک محتوای منحصر به فرد مانند توییت جک دورسی باشد، یا می تواند یک کپی از نسخه منفرد مانند یک کارت بیس بال امضا شده باشد.

Valuables با مقایسه خرید یک توییت با خرید یک کارت بیس بال، می گوید: “این توییت فقط یک نسخه امضا شده منحصر به فرد دارد و اگر نویسنده آن با فروش توییت موافقت کند، می توانید برای همیشه مالک آن باشید.” این در حالی است که توییت مذکور همچنان در سایت شرکت توییتر باقی خواهد ماند و برنده حراج یک گواهی دیجیتال که شامل متاداده توییت اصلی است را دریافت می کند.

اولین توییت جک دورسی مالک شرکت توییتر - چیکاو

آخرین وضعیت حراج اولین توییت مالک شرکت توییتر

به خاطر داشته باشید که اولین توییت ارسالی توسط جک دورسی مربوط به زمانیست که هنوز اپلیکیشن موبایل شرکت توییتر ارائه نشده بود. در اصل، کسانی که می خواستند از توییتر استفاده کنند از برنامه Tweetie استفاده می کردند. این برنامه بر روی iPhone، iPad touch و iPad اجرا می شد. در تاریخ 9 آوریل 2010، شرکت توییتر Tweetie را خریداری کرد زیرا هیچ برنامه رسمی موبایلی برای توییتر وجود نداشت. Loren Brichter، بنیانگذار Tweetie، به بخش تلفن همراه توییتر پیوست و به راه اندازی برنامه iPad Twitter کمک کرد. در نوزدهم مه 2010، اولین بار برنامه رسمی شرکت توییتر برای آیفون منتشر شد.

در حال حاضر، بیشترین پیشنهاد برای پست جک دورسی 2.5 میلیون دلار است که توسط سینا استاوی، مدیرعامل Bridge Oracle ارائه شده است. به هر حال، فقط در صورت کنجکاوی، جک دورسی تقریباً 12.5 میلیارد دلار ثروت دارد. جک دورسی همچنین بنیانگذار و مدیرعامل شرکت mobile POS credit card است.

منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. هانی می گوید

    ببخشید من تازه توییتر نصب کردم اگر میشه اصطلاحات توییتر رو اینجا یکم بهم توضیح بدین. ممنونم

    1. چیکاو می گوید