دوربین مداربسته چه قدر در تامین امنیت موثر است

یکی از مسائلی که جوامع از گذشته تاکنون برای دست یابی به آن تلاش می‎‌کردند امنیت است. این امر آن قدر اهمیت دارد که سایر نیاز‎‌های انسان در کمبود و یا اصلا نبود آن به درستی پاسخ داده نمی‌شود. پس با علم به این موضوع راهکار‎‌ها و وسایل متنوعی در جهت دستیابی به آن ایجاد شدند. دوربین مداربسته  که امروزه در مکان‎‌های مختلفی اعم از خیابان‎‌ها، کارخانه‎‌ها، فروشگاه‎‌ها و مجتمع‎‌ها و… وجود دارد، درتامین امنیت تاثیر بسزایی دارد و به هیچ عنوان نصب دوربین مدار بسته را به عنوان یک هزینه غیر ضروری تلقی نکنید. زیرا با خرید این دوربین از هزینه‎‌های بسیاری چون دستمزد زیاد نیروی انسانی به عنوان نگهبان و سرقت وسایل جلوگیری می‌کنید. با ما همراه باشید تا با مزایای این دوربین‎‌ها آشنا شوید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

اولین دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته نخستین بار در کشور آلمان و در پایگاه موشکی، در سال 1942 صورت گرفت. چندی بعد نصب این دوربین‎‌ها بر روی موشک‎‌ها رواج یافت، در واقع کار این موشک‎‌ها ارسال تصاویری از فضا همراه با صدا بود. خوب است بدانید قرارگیری اولین دوربین در یک مکان عمومی در یکی از میدان‎‌های شهر نیویورک، در کشور آمریکا انجام گرفت ولی این دوربین در کاهش جرایم مثمرثمر نبود و بعد‎‌ها با ازدیاد دوربین‎‌های مدار بسته در سراسر کشور امریکا تاثیر خود را در کاهش هزینه‎‌های مربوط به جلوگیری از جرایم و شناسایی مجرمان نشان داد. واژه دوربین مداربسته از ترجمه کلمه انگلیسی آن closet circuit television  به معنای جعبه جادویی مدار بسته گرفته شده است.

 انواع دوربین‎‌های مدار بسته و کاربردشان

دوربین‌‎های مدار بسته  در طی این سال‌ها پیشرفت چشم گیری داشتند بطوری که نخستین دوربین‎‌ها توانایی ظبط تصاویر در تاریکی را نداشته و یا تصاویر، کیفیت پایینی داشتند اما امروزه این دوربین‎‌ها با طرح‎‌ها و با کیفیت بسیار بالا تولید و در زمینه‎‌های گوناگونی ازجمله  هسته‌ای، کنترل ترافیک، حمل ونقل و درصنعت و جلوگیری از ارتکاب جرم و… استفاده می‌شود.

 بررسی دوربین آنالوگ

اگر خواهان نصب یک دوربین با هزینه پایین و مقرون به صرفه هستید دوربین‌های‎‌ مدار بسته آنالوگ انتخاب خوبی هستند. این دوربین‎‌ها توانایی انتقال تصاویر از راه دور را داشته و به راحتی در مکان‎‌های مختلف نصب می‎‌شوند. نحوه کار با آن اصلا دشوار نیست؛ فقط می‎‌بایست از یک مبدل دی وی آر استفاده کنید تا داده‎‌ها برصفحه نمایشگر ظاهر شوند ولی این دستگاه‎‌های ذخیره ساز توانایی تشخیص چهره را نداشته و ظرفیت هارد کمتری نسبت به سایر انواع دارد. با این حال اگر نیازی به ایجاد امنیت درسطح بالا ندارید پس آنالوگ باز هم برای خرید دوربین مدار بسته گزینه مناسبی است. اگر بخواهیم نمونه‌ای از دوربین‎‌های مدار بسته را معرفی کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دوربین آنالوگ HD-CVI

تولید این دوربین‎‌ها که دارای رزولوشن بالایی هستند توسط شرکت چینی داهوا درسال 2012 شروع شد. اولین دوربین‎‌های تولیدی دارای روزولوشن بین P720  و1080 P بر بستر کابل کواکسیال بودند. این شرکت توانست محدودیت‎‌ کیفیت تصاویر و نیز محدودیت‎‌هایی که در رابطه با فاصله دوربین و انتقال تصاویر وجود داشت رفع کند.

  • دوربین آنالوگ HDTVI

درابتدا تولید این دوربین‎‌ها برای فاصله‎‌ی زیر 500 متر طراحی شده بود اما بعد‌ها شرکت چینی هایک ویژن توانست این دوربین‎‌ها را با رزولوشن 720P تا فاصله 1200 متر و 1080P درفاصله 800 متر در مدل  Turbo HDTVI 3.0 طراحی و به بازار جهانی عرضه کند. در ابتدا دوربین مدار بسته Turbo HDTVI 3.0 دارای دوربین‎‌‎‌های 4 و5 مگا پیکسلی بودند ولی بعد‎‌ها دوربین‎‌های 8 مگا پیکسلی ساخته و روانه بازار شدند. شرکت هایک ویژن توانسته بازار بزرگ تولید دوربین مدار بسته را با توسعه محصولاتش و بالا بردن سطح کیفیت در آن‎‌ها در دست بگیرد.

  • دوربین آنالوگHD-SDI

از دوربین‎‌های تولیدی سال 1998 بوده و هنوز هم دارای بهترین کیفیت است؛ ولی اشکالی که دراین مدل از دوربین‎‌ها وجود دارد توانایی انتقال تصاویر تا فاصله 300 متر است. درصورتی که دوربین‎‌های موجود توانایی بیشتری دارند و همچنین هزینه تولید این دوربین‎‌ها از دوربین‎‌های مدار بسته موجود در بازار بیشتر است به همین سبب دیگر تولید شان صورت نمی‌گیرد.

  • دوربین آنالوگ AHD

این دوربین‎‌ مدار بسته رزولوشن بالایی را از سیستم دی وی ار به صفحه نمایشگر منتقل می‌کند و در نتیجه باعث تشکیل تصاویری با وضوح بسیار بالا می‌‎شود. کمپانی NEXT CHIP در ابتدا دوربین‎‌های یک مگا پیکسلی را وارد بازار کرد ولی بعد‎‌ها 5 مگا پیکسلی آن نیز ساخته شد. نوع کد گذاری آن به گونه‌ای است که انتقال تصاویر با حجم خیلی زیادی را از مبدل امکان پذیر می‎‌نماید. همچنین با برخورداری از کابل کواکسیال R59 انتقال تصاویر تا فواصل زیادی انجام می‌شود.

دوربین مداربسته دیجیتال

این دوربین‎‌ها با وجود قیمت بالاتر نسبت به دوربین‎‌های آنالوگ دارای مزایای فراوانی از جمله توانایی انتقال تصاویر و صدا و برق در شبکه را دارد و اطلاعات را از اطریق آنتن‎‌های رادیویی منتقل می‌کند. برای استفاده از آن‎‌ها نیازی به مبدل دی وی ار نیست، بلکه به دستگاهی جهت ایجاد ارتباط شبکه‌ای و ذخیره داده‎‌های دوربین نیاز است. اگر به دنبال راهی سری و امنی هستید از دوربین‎‌ مدار بسته بی‌سیم IP می‌توان در جهت اینکار استفاده کرد.

دلیل برتری دوربین هایک ویژن

رزولوشن بالای دوربین‌ هایک ویژن و توانایی دید در شب، آن هم به صورت رنگی از مزیت‌های این دوربین است. همانطور که می‌دانید برای بسیاری از اماکن این توانایی اهمیت بالایی دارد. دوربین هایک ویژن با استفاده حداقلی از انرژی و قیمت مناسبی که دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اما این‌ها تنها دلیل برتری این دوربین‌ها نیست بلکه کیفیت ساخت و مواد با دوامی که در تولید دوربین هایک ویژن استفاده شده باعث استفاده طولانی مدت از آن شده و به همین خاطر به محبوب ترین دوربین مدار بسته شناخته می‌شود.

با دوربین هایلوک بیشتر آشنا شوید

شرکت بزرگ هایک ویژن توانسته جدید ترین دوربین‎‌های خود را با نام هایلوک تولید کند. این دوربین مدار بسته که در سال 2018 با کیفتی فوق‎‌العاده و داشتن قیمتی مناسب، به خاطر ابعاد کوچکش وارد بازار شد. این دوربین‎‌ها در دو نوع آنالوگ و دیجیتال موجودند که برای مدل آنالوگ آن تصاویری با وضوح تا 3 مگاپیکسل و برای دیجیتال تا 4 مگا پیکسل به دست می‌دهند. خوشبختانه دوربین هایلوک قابلیت تنظیم و اتصال به همه‌ی دستگاه‌ها را دارد حتی اگر برند دیگری باشد. قابل توجه است که دوربین هایلوک با پشتیبانی از نرم افزارIVMS4200 قابلیت ذخیره تصاویر و پخش زنده آن و بک‎‌ آپ گیری از فایل‎‌ها و نیز امکان جست و جو سوژه را فراهم می‌کند. پس اگر دنبال جدیدترین دور بین با کیفیت و قیمت مناسبی هستید دوربین هایلوک را فراموش نکنید.

‎‌اگربه دنبال دوربین مداربسته با کیفیت هستید، دوربین مارکت با هدف جلب رضایت مشتریان سعی کرده هم‌زمان با پیشرفت تکنولوژی، از نظر محصول خود را بروزرسانی کند. تیم دوربین مارکت ازسال 1389 شروع به کار کرده و با موفقیت در انجام پروژه‌های مختلف توانسته به سطح بسیار مطلوبی در زمینه فروش محصولات خود که شامل دوربین مدار بسته، دوربین خودرو، دزد گیر اماکن و ردیاب خودرو برسد. در صورتی که قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید خوب است بدانید گروه مجرب دوربین مارکت با کارشناسی محل و ارائه طرح نصب دوربین در اماکن مناسب اقدام می‌کنند. برای ارتباط و استفاده از مشاوره به سایت مراجعه فرمایید.

وب‌سایت: doorbinmarket.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.