راهنمای خرید قطعات و لوازم جانبی موبایل

راهنمای خرید قطعات موبایل:

امروزه با توجه به زندگی دیجیتالی، دسترسی به پرداخت های اینترنتی، پرداخت انواع قبوض، چت های آنلاین، مرور کردن در سایتها، پیام رسانی با sms  و در نهایت دسترس بودن شما خصوصا” برای افرادی همچون پرستارها، دکترها در مواقع ضروری و اورژانسی از ضروریات شده و موبایل می تواند تاثیر مثبت در زندگی امروزی شما باشد. این سیستم دیجیتالی پیشرفته در این چند سال به شدت رفتار ما را تحت تاثیر قرار داده و تکامل فن آوری اطلاعات، نشان دهنده تغییر زندگی انسان شده است، بنابراین با بکارگیری و استفاده مداوم از موبایل و طریقه استفاده نادرست از آن باعث خراب شدن و ایجاد مشکلاتی در آن می شود که نیاز به آن دارید که برای عمر بهتر آن و استفاده از امکانات بیشترو بکارگیری تعویض قطعات سالم، دنبال این باشید تا بتوانید لوازم جدیدتر را جایگزین و یا حتی تعمیر کنید. حال سوال این است که تعمیر موبایل و تعویض قطعات تعمیری توسط چه کسی باید انجام شود دراین باره در زیر توضیح خواهیم داد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تعمیر موبایل توسط چه کسی باید انجام شود:

تعمیرات موبایل و جایگزین کردن لوازم جانبی موبایل این روزها یک شغل پردرآمد والبته پر دردسر (از لحاظ یک سری مشکلات مربوط به مشتریان) و پر ترافیک از لحاظ مراجعه مشتریان محسوب می شود، چون گوشی همراه امروز جزو لوازم ضروری تمام افراد اعم از کودک خردسال برای بازی و سرگرمی تا افراد جوان برای سرگرمی و لزومات استفاده اپلیکیشن ها تا مسن هایی که چیزی از برنامه ها نمی دونن و یک گوشی ساده برای در دسترس بودن و تماس ضروری می باشد. حال تمام این افراد حتما” یک بارهم که شده، به یک فروشنده قطعات و لوازم جانبی موبایل مراجعه می کنند. داشتن تخصص لازم در فروش قطعات موبایل مستلزم یک تجربه عملی (تعمیرات موبایل) و تئوری ( دانستن مدل های مختلف گوشی همراه و اصل و تقبلی بودن لوازم جانبی) در این زمینه می باشد، چون یک متخصص و تعمیرکار موبایل، همواره با توجه به درخواست مشتری خود در خواست اجناس با کیفیت اورجینال و یا های کپی می کند.

 

نکاتی که باید در خرید قطعات موبایل بدانید:

ابتدا لازم است پیش مقدمه­ای در مورد قطعات و لوازم جانبی موبایل بنویسم تا بیشتر بندانید. قطعات و لوازم جانبی موبایل شامل دو دسته هستند:

لوازم جانبی مصرفی: این دسته شامل لوازم جانبی مصرفی هستند که توسط خود مصرف کننده برای محافظت، عمر بیشتر و یا اضافه کردن امکانات گوشی همراه خرید می شود مانند انواع قاب گوشی موبایل، محافظ های صفحه گوشی همراه، درب پشت و …

 

قطعات تعمیراتی موبایل:  کند شدن سرعت موبایل، عدم شناسایی کارت حافظه، داغ شدن بدنه گوشی همراه، از کار افتادن تاج ال سی دی موبایل، افتادن گوشی موبایل در آب، روشن نشدن یا خاموش روشن شدن گوشی موبایل از عمده مشکلات رایج گوشی همراه هستند که کاربران معمولا” با آن مواجه شده اند. شما با داشتن این مشکلات به یک مرکز تخصص موبایل مراجعه می کنید و آنها با دانستن علم و تخصص لازم قطعات را برای شما تعویض و یک قطعه سالم جایگزین می کننده این قطعات شامل قطعات تاج و ال سی دی موبایل، برد گوشی موبایل، انواع خشاب گوشی موبایل، شیشه های دوربین، کانکتورها و انواع آی سی و قطعات تخصصی موبایل هستند. البته لازم به ذکر است که این قطعات شامل درجه بندی های مختلف گرید های A ,B  هستند که در توضیحات تکمیلی بصورت کامل­ترتوضیح خواهیم داد.

 

اما حال بریم سر اصل مطلب در مورد نکات لازم در خرید لوازم جانبی موبایل:

1-در زمان خرید وسایل جانبی گوشی به اصل و تقلبی آن دقت کنید: این مهم­ترین  سوال و دغدغه خریدار همیشه بوده. امّا واقعا” برند می­تواند ضامن کیفیت باشد؟ به شخصه چند بار خودم در خرید لوازم­های دیگر این مسئله برایم مهم بوده که بتوانم کالایی را خریداری کنم که کیفیت لازم برای کارکرد چندین سال در حین کیفیت لازم و خوب را داشته باشد. همیشه اعتقاد  بر این داشتم کار از محکم­کاری عیب نمی­کند، برای همین همیشه بهترین جنس گرید بازار را تهیه کردم اعم از برند و قیمت بالای آن. اما امروزه حقیقت تلخ این است که در بازار گوشی موبایل قطعات اصلی و اورجینال وجود ندارد( منظورم قطعات تعمیراتی است) و تعداد کمی از فروشندگان قطعات موبایل متاسفانه بابت این موضوع سوء­استفاده می کنند و با بکار بردن کلمه اورجینال در قطعات تعمیراتی گوشی موبایل سعی در فروش بهتر آن دارند که در اصل بهترین قطعه تعمیراتی گوشی موبایل­ها همان گرید A یا بقولی های کپی­ها هستند.

 

2- از فروشنده و فروشگاههای معتبر اینترنتی خرید نمایید: سعی کنید برای خرید از فروشگاههای معتبر سنتی، یا اینترنتی به صورت آنلاین خرید نمایید. برای خرید از فروشگاههای اینترنتی وارد مرورگر خود شوید کلمه مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید، یک مثال واقعی را بزنم تا بهتر درک کنید:

برند شیائومی Xiaomi

یک برندی هست که بتازگی معروف شده است این شرکت در سال 2010 در چین تاسیس وبا جدیدترین تکنولوژی های جهان شروع به فعالیت نمود. عمده فعالیت و تولید این شرکت، ساخت گوشی های موبایل و لوازم دیگر می باشد. اوایل که این موبایل را خرید کردم چشم بسته و بدون هیچ پیش زمینه ای آن را خرید کردم و فکر نمی کردم بتونم یک گوشی با کیفیت از آن داشته باشم اما اوایل لوازم جانبی گوشی شیائومی داخل فروشگاهها پیدا نمی شد، تا اینکه یک ماه قبل گوشی که در دست داشتم بخاطر بی احتیاطی از دستم افتاد وتاج آن متاسفانه به مشکل برخورد و قادرنبودم با آن کار کنم  برای همین دست بکار شدم و درگوگل شروع به جستجو کردم  برای خرید لوازم جانبی موبایل شیائومی کلمه، خرید قطعات موبایل شیائومی را تایپ وجستجو کردم و توانستم تاج آن را تهیه کنم و با توجه به اینکه کار تقریبا” ساده ای بود و با آموزش­هایی که دیدم توانستم تاج آن را تعویض و جایگزین کنم. برای راحتی شما آدرس همان سایت را هم معرفی کردم.

3- اجناس با گارنتی خرید نمایید: گارانتی قطعات موبایل شامل یک سری محدودیتهایی هست که قبل از خرید باید آنها را از فروشنده سوال کرده و آگاه باشید.یک فروشنده لوازم جانبی موبایل نمی تواند بابت اشتباه نصب شما تضمینی بدهد، لذا معمولا” گارانتی این قطعات معمولا” روز شمار بوده، همچنین گارانتی قطعات و لوازم جانبی به شرط سالم بودن از نظر فیزیکی می باشد و باید به آنها نیز حق داد چون یک کاربر غیر متخصص با ندانستن نکات لازم در نصب می تواند به کالا صدمه وارد کند و قراربر این هم نیست این بین، فروشنده متضرر شود! اما کاربرحق این را دارد که بداند کالا و لوازمی که خریده گرید A است یا جنس فیک. البته در نظر داشته باشید این مواردی که ذکر کردیم بیشتر مربوط به قطعات تعمیری موبایل می باشد برای خرید وسایلی همانند کارت حافظه یا سایر وسایل جانبی که شامل موارد مصرفی کاربر می­باشد معمولا” شرکتهای معتبر و برند دار تضمین و گارانتی دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.