آی تی شبکه، نمایندگی و مرکز فروش میکروتیک

استفاده از تکنولوژی و شبکه در عصر مدرن و جدید به یکی از ضروری ترین و اصلی ترین نیاز های یک کسب و کار تبدیل شده است و دلیل این ضرورت مزایایی است که یک شبکه می تواند در اختیار شرکت ها و سازمان ها قرار بدهد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مهم ترین نکته ای که باید هنگام راه اندازی شبکه برای کسب و کار، و یا حتی در منازل خود به آن توجه کنید این است که حتما از وسایل و تجهیزات شبکه ای با کیفیت استفاده نمایید. داشتن این تجهیزات تاثیر مستقیم بر روی کیفیت شبکه ی شما نظیر سرعت و پایداری خواهد داشت، بنا بر این بسیار مهم است که در هنگام خرید و فروش تجهیزات میکروتیک و شبکه به این دقت داشته باشید که چه نوع تجهیزاتی برای شما مناسب تر هستند.

آی تی شبکه، یکی از بزرگ ترین، شناخته شده ترین و با تجربه ترین شرکت ها و مراکزی است که برای بیش از یک دهه فعالیت حرفه ای خود را در زمینه فروش، راه اندازی و مشاوره در  زمینه استفاده از شبکه شروع کرده است و توانسته با خدمات با کیفیت و در عین حال اقتصادی و به صرفه ی خود رضایت صد درصدی مشتریان خود را به دست بیاورد.

امروز آی تی شبکه اینجاست تا برخی از اصلی ترین تجهیزات شبکه ای و را به شما عزیزان معرفی کند، و همچنین یکی از شناخته شده ترین برند های لوازم و تجهیزات شبکه را به شما معرفی کند.

با تجهیزات شبکه ای آشنا شوید

همانطور که گفتیم، استفاده از تجهیزات شبکه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند چرا که کیفیت شبکه ای که راه اندازی می کنید به صورت مستقیم وابسته به کیفیت تجهیزات آن می باشد، و قطعا شما نمی خواهید وقت و هزینه صرف کنید و در نهایت یک شبکه ی بی کیفیت در اختیار داشته باشید.

در ادامه قصد داریم برخی از اصلی ترین لوازم شبکه ای که برای راه اندازی شبکه ی هر نوع کسب و کاری مورد استفاده قرار می گیرند شامل موارد زیر می باشند.

  • سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه ای دستگاهی است که وظیفه دارد تا دیگر تجهیزات شبکه ای را به یکدیگر متصل کند. سوئیچ ها از سوئیچینگ بسته های دیتا یا اطلاعات برای دریافت و پردازش اطلاعات استفاده می کنند و سپس دیتا را با ایجاد یک شبکه ی لن (LAN یا Local Area Network به معنای شبکه ی محلی) به دستگاه مناسب ارسال می کند.

سوئیچ ها انواع مختلفی دارند و می توان آنها را از سوئیچ های ارزان قیمتی که دارای 4 تا 12 پورت هستند، تا سوئیچ های مدیریتی شاسی دار بزرگ که می توانند دارای صد ها پورت باشند پیدا کرد.

این دستگاه ها برای پیدا کردن دستگاه های گیرنده از آدرس MAC آنها استفاده می کنند. سوئیچ های حرفه ای همچنین می توانند از فرایند های روتینگ لایه 3 نیز پشتیبانی کنند. همچنین برخی از این دستگاه ها دارای قابلیت اتصال و کنترل وایرلس و از راه دور نیز می باشند.

  • روتر شبکه

علاوه بر ایجاد شبکه های محلی یا لن (LAN)، روتر ها این قابلیت را دارند که چندین شبکه ی مختلف کوچک را به یک شبکه ی وسیع (WAN) متصل کنند. شبکه ی وَن، شبکه هایی هستند که می توانند مناطق وسیعی را تحت پوشش قرار بدهند و همچنین گاها به صورت همزمان با اینترنت از آنها استفاده می شود، با این تفاوت که اینترنت تنها یکی از نمونه های شبکه ی WAN می باشد.

همچنین روتر ها نقش امنیتی نیز در شبکه ایفا می کنند و اولین دیوار دفاعی شبکه ی شما در برابر نفوذ دیتا ها، ویروس ها و دیگر عوامل مخرب را در شبکه ی شما تشکیل می دهند. روتر های شبکه ای را می توان در دو نوع سیمی و بی سیم پیدا کرد که روتر های بی سیم نام روتر وای فای (Wi-Fi router) نیز شناخته می شوند.

روتر های میکروتیک جزء با کیفیت ترین و به روز ترین روتر های روز دنیا می باشند و فروش روتر میکروتیک یکی از فعالیت های اصلی آی تی شبکه به حساب می آید. لذا شما عزیزان در صورتی که مایلید محصولات این شرکت و سایر تجهیزات شبکه ای با کیفیت بازار را مشاهده کنید، همین حالا به وب سایت آی تی شبکه مراجعه فرمایید.

  • مودم شبکه

مودم ها دستگاه هایی هستند که در خانه های ما نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کاری که مودم در شبکه انجام می دهد این است که روتر ها یا کامپیوتر ها را به خط تلفن سیسکو متصل کنند تا بتوانند این دستگاه ها را به اینترنت متصل کنند. همچنین امروزه مودم های جدید به صورت پیش فرض برخی از قابلیت های پایه ای روتر های شبکه را در خود جای می دهند که باعث می شود افراد نیازی به خرید هردوی این دستگاه ها نداشته باشند.

  • رادیو وایرلس

رادیو وایرلس دستگاهی است که از آن در شرایطی استفاده می کنند که امکان کابل کشی در مکانی وجود نداشته باشد. در این صورت این دستگاه با اتصال به روتر یا سرور دیتا را دریافت کرده و آن را به صورت فرکانس یا امواج به دستگاه های مختلف مثل لپ تاپ یا تلفن های همراه ارسال می کند.

تجهیزات میکروتیک

کمپانی بزرگ و جهانی میکروتیک، یک از شرکت های پیشرو در طراحی و ساخت تجهیزات با کیفیت شبکه ای است که دفتر اصلی آن در کشور لاتویا (یا لتونی) قرار دارد. این شرکت از سال 1996 میلادی شروع به فعالیت کرده است و توانسته با محصولات و تجهیزات با کیفیت خود جایگاه ویژه ای در این زمینه پیدا کند.

آی تی شبکه یکی از نمایندگی ها  مراکز فروش میکروتیک است و در ادامه قصد داریم به برخی از محصولات محبوب این برند بپردازیم.

  • رادیو وایرلس میکروتیک  و قیمت mikrotik sxt lite 5

https://itshabake.com/product/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%84%D8%B3-5-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%AA%D8%B2-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%AA%DB%8C%DA%A9-mikrotik-rbsxt5ndr2-sxt-li/

رادیو وایرلس میکروتیک SXTsq 5 High Power  جزء محبوب ترین و پر فروش ترین رادیو های برند میکروتیک به حساب می آید که قابلیت ضد آب بودن آن باعث می شود بتوان از آن به راحتی در محیط های بیرون استفاده کرد.

این دستگاه از فرکانس 5 گیگاهرتز با استاندارد وایرلس 802.11 b/g/n استفاده می کند و در ساختار آن از آنتن و رادیو استفاده شده است که این امر باعث افزایش میزان قدرت گیرنده ی آنتن شود و به این ترتیب قدرت گیرندگی این دستگاه به 16 Dbi می رسد.

رادیو وایرلس Mikrotik مدل SXTsq 5 High Powerمی تواند دیتا و اطلاعات مختلف را حداکثر با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه منتقل کرده و با استفاده از لایسنس سطح چهار و پشتیبانی از هر دو حالت Ap و CPE می تواند هم ار ارتباط نقطه به نقطه و هم ارتباط سمت کاربر پشتیبانی کند.

مشخصات کلی این دستگاه را می توانید در ادامه مشاهده نمایید.:

  • پارت نامبر این رادیو وایرلس : RBSXTsq5HPnD
  • ابعاد دستگاه: 129 x 129 x 34 میلی متر
  • نوع معماری : MIPSBE
  • نوع پردازنده دستگاه: AR9344
  • تعداد هسته های پردازنده : 1تک هسته ای
  • فرکانس پردازنده: 600 مگاهرتز
  • سطح لایسنس دستگاه: سطح 4
  • سیستم عامل دستگاه: RouterOS
  • میزان حافظه رم: 64 مگابایت
  • میزان حجم ذخیره سازی: 16 مگابایت
  • نوع ذخیره سازی  این رادیو وایرلس: FLASH
  • مقاومت دستگاه در برابر دما : از منفی 40 درجه تا  مثبت 70 درجه سانتی گراد
  • اکسس پوینت میکروتیک hap ac lite

اکسس پوینت میکروتیک Hap ac lite tower یک اکسس پوینت بی سیم است ک خروجی های بسیاری دارد. این محصول به عنوان آخرین دستاورد میکروتیک در محصولات تجهیزات شبکه ای بی سیم شناخته می شود. این اکسس پوینت این قابلیت را دارد که به صورت همزمان از دو فرکانس بهره برداری کند و ب این ترتیب می تواند پوشش بی سیم را در دو نوع فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز ارائه نماید.

این اکسس پوینت می تواند از آنتن داخلی خود با توان 1.5 dBi و ساختار دو قطبی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز، و همچنین در dBi 2 از ساختار تک قطبی با فرکانس 5 گیگاهرتز پشتیبانی نماید. استاندارد مربوط به فرکانس 2.4 گیگاهرتز برابر با 802.a b/gn، و در فرکانس 5 گیگاهرتز از استاندارد 802.11 a/n/ac بهره می برد.

  • 5 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10/100
  • در پورت 1 اترنت قابلیت PoE IN (سازگار با استاندارد 802.3af/at)
  • در پورت 5 اترنت قابلیت PoE OUT به منظور برق رسانی به دستکاه دیگر با ولتاژ و استاندارد مشابه
  • 1 عدد پورت USB Type A برای اتصال مودم 3G/4G
  • سرعت پردازنده 650 مگاهرتز تک هسته ایی
  • 64 مگابایت حافظه رم
  • بهره گیری از قابلیت مسیر یابی (نسخه سیستم عامل RouterOS با سطح دسترسی Level 4)
  • حداکثر توان مصرف انرژی 20W
  • قابلیت استفاده در محیط های داخلی
  •  ابعاد 34x119x98 mm
  • قابلیت کار در درمای محیطی 30- الی 70+ درجه سانتیگراد

آی تی شبکه، مرکز فروش تجهیزات میکروتیک

آی تی شبکه یکی از شناخته شده ترین و با تجربه ترین شرکت های فروش تجهیزات شبکه از جمله سوئیچ شبکه، روتر، کابل شبکه، تلفن های تحت شبکه و رک شبکه می باشد که با خدمات و محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه ی خود محبوبیت زیادی نزد کاربران شبکه به دست آورده است.

شما عزیزان نیز می توانید جهت استفاده از محصولات و خدمات آی تی شبکه، همین حالا به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

https://itshabake.com/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Amir Vafajoo می گوید

    خوبیه شرکت میکروتیک نسبت به سایر کارخونه ها مثل سیسکو اینه که هم تجهیزات و وسایلش از از کیفیت استاندارد و جهانی برخوردارن، هم قیمتش نسبت به خیلی از کارخونه ها پایین تره و میشه راحت تر اونو خریداری کرد.