انتخاب رسانه مناسب برای خرید رپورتاژ آگهی

اگر یک کسب و کار آنلاین دارید، حتماً می دانید که موتورهای جستجو نظیر گوگل یکی از بهترین منابع برای جذب ترافیک و مشتریان هستند. در واقع بسیاری از کسب و کارها به دنبال این هستند که بتوانند مخاطبان خود را از طریق گوگل جذب کنند؛ دلیلش هم این است که مخاطبانی که از طریق گوگل وارد سایت می شوند، احتمال آن که به محصول، خدمات یا محتوای شما نیاز داشته باشند بیشتر است. یکی از راه های افزایش رتبه گوگل که باعث بهبود سئو سایت شما می شود، خرید رپورتاژ آگهی است؛ اما در چه رسانه ای رپورتاژ بدهیم؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی انتخاب رسانه مناسب و همچنین کاهش هزینه رپورتاژ آگهی بپردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

رسانه مناسب برای خرید رپورتاژ آگهی کدام است؟

اگر مدیریت کسب و کاری را برعهده دارید یا در زمینه سئو فعالیت می کنید، حتماً می دانید که رپورتاژ آگهی چقدر مهم است! اما مهم تر از آن، این است که از چه رسانه ای برای خرید رپورتاژ آگهی استفاده کنیم. در حال حاضر رسانه های بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آن ها هزینه رپورتاژ آگهی متفاوتی دارند اما لزوماً همه آن ها خوب نیستند. از طرفی، شاید آن رسانه خوب باشد اما به رشد سئو کسب و کار شما کمک نکند. بنابراین مسائل بسیار زیادی وجود دارند که هنگام خرید و پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی باید دقت زیادی به آن داشته باشید.

قبل از هر کاری، ابتدا باید رسانه مناسب را انتخاب کنید! گاهی اوقات کاربران بدون تحقیق در مورد رسانه مناسب رپورتاژ آگهی خریداری می کنند که این کار ممکن است به رشد سئو سایت کمک نکند! حتی گاهی اوقات ممکن است باعث رشد منفی آن سایت شود. همچنین گاهی اوقات کاربران پیش از انتخاب رسانه مناسب، محتوای رپورتاژ را آماده می کنند که این کار هم اشتباه است! زیرا ممکن است قصد انتشار رپورتاژ در یک رسانه خبری را داشته باشید و موضوع را کلی بنویسید اما در لحظه آخر تصمیم به انتشار رپورتاژ آگهی در زومیت بگیرید. در این صورت باید محتوای رپورتاژ را متناسب با رسانه هدف تغییر دهید که این مسئله زمان و بودجه شما را هدف می دهد.

اگر درباره رپورتاژ آگهی اطلاعات کافی ندارید میتوانید مقاله رپورتاژ آگهی چیست تسمینو را مطالعه کنید

6 فاکتور تاثیرگذار در انتخاب رسانه مناسب برای خرید رپورتاژ آگهی

برای آن که بتوانید بهترین رسانه را انتخاب کنید که با توجه به هزینه رپورتاژ آگهی بتواند برای شما بازدهی داشته باشد، باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. البته نکات بسیار زیادی وجود دارند که هر یک از آن ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در انتخاب رسانه مناسب برای خرید رپورتاژ آگهی تاثیرگذار هستند اما ما در این بخش به بررسی 6 مورد از نکات بسیار مهم می پردازیم که می تواند تاثیر رپورتاژ آگهی روی سایت شما را چندین برابر کند. این نکات عبارتند از:

  1. موضوع وبسایت موردنظر برای انتشار رپورتاژ آگهی

اگر به دنبال انتخاب رسانه مناسب برای انتشار و پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی دارید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید موضوع آن سایت است! موضوع سایتی که می خواهید در آن رپورتاژ منتشر کنید، باید کاملاً مرتبط با موضوع سایت شما باشد. البته اگر سایت تخصصی دارید، ممکن است پیدا کردن سایت های تخصصی دیگر در آن حوزه که رپورتاژ شما را منتشر کنند، کار ساده ای نباشد. به همین دلیل پیشنهاد ما برای چنین سایت هایی است که در سایتی رپورتاژ منتشر کنید که حداقل ارتباطی با موضوع سایت شما داشته باشد. مثلاً اگر آن سایت یک دسته بندی در حوزه فعالیتی سایت شما دارد، می توانید در آن رپورتاژ منتشر کنید اما اگر حتی یک دسته بندی مرتبط با سایت شما ندارد، آن سایت نمی تواند کمک زیادی به بهبود سئو سایت شما کند. پس اولین چیزی که برای انتشار رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، موضوع آن رسانه است! حتی شاید بهتر باشد به یک سایت مرتبط با رتبه متوسط همکاری کنید تا این که بخواهید با یک سایتی که هیچ ارتباطی با سایت شما ندارد اما رتبه بالایی دارد، همکاری کنید!

  1. مخاطبان رسانه موردنظر

مسئله دیگری که باید در نظر بگیرید، مخاطبان رسانه موردنظر شما هستند. هدف اصلی انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر، لینک گرفتن از آن است اما محتوای شما توسط کاربران آن سایت هم خوانده می شوند. بنابراین یکی از نکاتی که برای انتخاب رسانه مناسب باید در نظر بگیرید، مخاطبان آن رسانه است. اگر مخاطبان آن رسانه می توانند به عنوان مخاطبان هدف کسب و کار شما هم باشند، آن رسانه گزینه مناسبی برای پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی است. در واقع مخاطبان آن رسانه باید پتانسیل تبدیل شدن به مخاطبان رسانه و سایت شما را داشته باشند.

  1. محتوای رسانه موردنظر

محتوای هر رسانه یکی از مهم ترین بخش های آن است! اگر محتوای رسانه موردنظر از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، احتمال آن که کاربران محتوای رپورتاژ شما را هم بخوانند زیاد است. همچنین گوگل برای سایت هایی که محتوای مناسبی دارند، ارزش زیادی قائل است و لینک گرفتن از چنین سایت هایی می تواند کمک زیادی به افزایش رتبه شما کند. پس از دیگر مواردی که هنگام پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، محتوای آن رسانه است.

  1. اعتبار سئو رسانه موردنظر

هر چقدر اعتبار سئو رسانه موردنظر بالاتر باشد، درج لینک سایت در آن تاثیر بیشتری دارد! یکی از مواردی که هنگام خرید رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، این است که آن سایت در گوگل چه رتبه ای دارد و محتوای آن در لینک های چندم صفحه نتایج گوگل قرار می گیرند! البته مرتبط بودن سایت ها هم اهمیت زیادی دارد و تنها نباید روی رتبه سایت تمرکز کنید. انتشار رپورتاژ در یک سایتی با رتبه پایین تر که ارتباط بیشتری با سایت شما دارد نسبت به سایتی که رتبه بالا اما ارتباط کمتری با سایت شما دارد، درست‌تر است.

  1. تعداد و نوع لینک های رپورتاژ آگهی

هر رسانه برای انتشار رپورتاژ آگهی قوانین خاص خود را دارد و یکی از این قوانین، تعداد و نوع لینک هایی است که در صفحه رپورتاژ درج می کنید. پیش از پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی ابتدا کاملاً از این قوانین اطلاع پیدا کنید تا با مشکل مواجه نشوید! گاهی اوقات برخی از رسانه های تنها اجازه انتشار و درج یک لینک به شما می دهند که شاید به صرفه نباشد. به همین دلیل ابتدا باید در مورد این مسئله تحقیق کنید و سپس اقدام به پرداخت هزینه رپورتاژ کنید. معمولاً رسانه ها به صورت میانگین به شما اجازه انتشار 3 لینک را می دهند که مناسب است. همچنین نوع لینکی که در محتوای رپورتاژ درج می شود، بسیار مهم است! لینک ها باید به صورت کاملاً فالو باشند؛ زیرا لینک های نوفالو تاثیر زیادی روی رتبه سایت ندارند و بیشتر جنبه تبلیغاتی خواهند داشت. پس شما هنگام پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی باید به دو مسئله دقت کنید؛ تعداد و نوع لینک های درج شده در محتوای رپورتاژ.

  1. مدت زمان ماندگاری رپورتاژ در آن رسانه

بسیاری از رسانه ها به شما اجازه می دهند که رپورتاژ خود را به صورت دائمی منتشر کنید اما برخی رسانه ها پس از مدتی رپورتاژ شما را حذف می کنند. اگر رپورتاژ شما حذف شود، روی رتبه سایت در گوگل هم تاثیر زیادی دارد و می تواند باعث رشد منفی سایت شما شود. بنابراین یکی از مهم ترین مسائلی که باید در نظر بگیرید، مدت زمان ماندگاری است و باید سعی کنید در رسانه هایی که ماندگاری دائمی دارند، رپورتاژ خریداری کنید! این مورد هم معمولاً در بخش قوانین سایت ها برای خرید رپورتاژ درج می شود.

با رعایت 6 نکته ای که در این بخش بررسی کردیم، می توانید یک رسانه مناسب برای خرید رپورتاژ آگهی انتخاب کنید و بهترین نتیجه را از پرداخت هزینه رپورتاژ آگهی بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.