مقایسه قیمت سانتافه و اسپورتیج، کراس‌اوورهای پرطرفدار

شاسی‌بلندها در ایران با بازار داغ و پرطرفداری سروکار دارند. همین امر موجب شده است تا شرکت‌های ایرانی با واردکردن کراس‌اوورهای خارجی، از این بازار پررونق سود خود را تضمین کنند. در این میان، سانتافه از خانواده هیوندای و اسپورتیج از خانواده کیا  از رقیب‌های سرسخت یکدیگر هستند. بنابراین، تعجب‌برانگیز نیست اگر در جستجو و خرید هر یک از آن‌ها، دیگری را نیز در برخی سایت‌ها و نمایشگاه‌ها به‌عنوان پیشنهاد بعدی ببینید. هردو در عین ظاهر متفاوت، زیبا و جوان‌پسند، دارای مشابهت‌های زیادی در بخش فنی هستند. هر دو کراس‌اوور از شرق آسیا به سراسر جهان سفرکرده و طرفداران خود را در بازار ایران نیز پیدا کرده‌اند. در این بخش به بررسی قیاسی این دو خودرو می‌پردازیم و با تمرکز ویژه‌ای بر قیمت سانتافه و اسپورتیج، تا خان آخر خرید و فروش این دو کراس‌اوور با شما همراه می‌شویم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نگاهی گذرا بر مشابهت‌های فنی سانتافه و اسپورتیج

در نگاه قیاسی سانتافه و اسپورتیج می‌توان بیان کرد که تفاوت‌های انگشت‌شماری میان آن‌ها مشاهده می‌شود. هردو با پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری DGI کار می‌کنند که نتیجه فعالیت آن‌ها در سانتافه تولید قدرتی برابر 188 اسب بخار و در اسپورتیج برابر 181 اسب بخار است. همچنین هردو کراس‌اوور دارای گیربکس 6 دنده‌ای اتوماتیک هستند. مصرف سوخت ترکیبی در اسپورتیج بهینه‌شده است و در حدود 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است؛ اما مصرف سوخت سانتافه در حدود 2 لیتر بیشتر از اسپورتیج کره‌ای است.

مزیت‌های اسپورتیج به اینجا ختم نمی‌شوند و در قیاس حداکثر سرعت و شتاب‌گیری نیز از سانتافه پیشی می‌گیرد. به‌طوری‌که سانتافه با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفرتا صد 11.6 ثانیه، در اینجا از حداکثر سرعت 217 کیلومتر بر ساعت و شتاب‌گیری 9.8 ثانیه‌ای اسپورتیج عقب می‌ماند. بااین‌حال، باید متذکر شویم که این مسئله از محبوبیت سانتافه کم نکرده است. قیمت سانتافه در حال حاضر از اسپورتیج بیشتر است و این برای مدل‌های مختلف دارای تفاوت نسبی است. برای مثال، قیمت اسپورتیج 2017 در بازار امروز 1.38 میلیارد تومان و قیمت سانتافه 2017 نیز برابر 1.5 میلیارد تومان است؛ که البته قیمت سانتافه در مدل 2018 که آخرین‌مدل موجود در بازار است از این مقدار نیز بالاتر رفته است.

مقایسه قیمت اسپورتیج و سانتافه در بازار ایران

مدل‌های 2014-2018 هیوندا سانتافه تنها نسخه‌های موجود در ایران هستند و ازجمله شاسی‌بلندهای پرطرفدار این بازار به‌شمار می‌روند. این محصول چینی دارای ظاهری جذاب، امنیت بالا و خدمات پس از فروش بسیار خوبی است. ترمز خودکار اضطراری، ABS، EBD و ایربگ‌های جلو-جانبی-پرده‌ای، پشت‌سری فعال، حسگر فشار باد تایر و… توانسته‌اند امنیتی در حد گواهی ایمنی 5 ستاره برای این خودرو ایجاد کنند. شک نداشته باشید که تجهیزات جذابی مانند مانیتور 7 اینچ لمسی، سیستم صوتی با 10 اسپیکر، گرم‌کن فرمان، پدال شیفتر، اتو پارک، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دوربین‌های عقب-جانبی و 360 درجه و … توانسته‌اند محبوبیت خوبی برای این کراس‌اوور ایجاد کنند و بر قیمت سانتافه تأثیر چشمگیری بگذارند. در زیر می‌توانید جدول قیمت سانتافه را با توجه به سال تولید مشاهده کنید.

قیمت سانتافه در 29 بهمن 99:

مدل قیمت سانتافه (تومان)
سانتافه 2018 فول DM 2400 (GDI) 1.65 میلیارد
سانتافه 2017 فول DM 2400 (GDI) 1.5 میلیارد
سانتافه 2016 فول DM 2400 (GDI) 1.35 میلیارد
سانتافه 2015 فول DM 2400 (GDI) 1.2 میلیون
سانتافه 2014 فول DM 2400 (GDI) 1.13 میلیون

کیا اسپورتیج ازجمله خودروهای کره‌ای است که تا قلب آمریکا نیز پیش رفته و بازارهای بزرگ جهانی را از آن خود کرده است. چهارمین نسل کیا اسپورتیج تا قبل از ممنوعیت واردات، به ایران وارد می‌شد. ظاهر این شاسی‌بلند همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، اسپرت و جوان‌پسند است. اسپورتیج به لطف تجهیزاتی مانند دوربین عقب، سنسور فشار باد تایر، سنسور پاک عقب و جلو، ترمز ضد قفل، 6 کیسه هوا و سیستم‌های کنترل پایداری و کشش و … موفق به کسب 5 ستاره کامل ایمنی موسسه یورو شده است.

تجهیزات رفاهی خودرو در حد بسیار خوبی هستند و بخشی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند: فرمان سه‌حالته الکترونیکی، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، اتو هلد، سیستم فرود از سراشیبی، تهویه خودکار دوگانه و غیره. این کراس‌اوور اسپرت در مدل 2017، دو اگزوزه است که این آپشن باعث افزایش محبوبیت بیشتر آن در میان جوانان شده است. در بخش زیر می‌توانید جدول قیمت اسپورتیج را با توجه به سال تولید بررسی کنید.

قیمت اسپورتیج در 29 بهمن 99:

مدل قیمت (تومان)
اسپورتیج 2017 فول 1.45 میلیارد
اسپورتیج 2016 فول 1.09 میلیارد
اسپورتیج 2015 فول 1 میلیارد
اسپورتیج 2014 فول 870 میلیون
اسپورتیج 2013 فول 810 میلیون

 

سخن پایانی

در این مطلب با در نظر داشتن بخشی از مشخصات فنی، تجهیزات و سطح امکانات ایمنی دو کراس‌اوور سانتافه و اسپورتیج، به مقایسه قیمت‌های روز آن‌ها پرداختیم. بنا بر آنچه خواندید علاوه بر مشابهت‌هایی که در چند بخش به‌وضوح مشاهده می‌شد، تفاوت‌هایی نیز میان این دو کراس‌اوور محبوب و جذاب وجود دارد که در هنگام خرید می‌توان آن‌ها را در نظر گرفت. بنابراین، انتخاب نهایی تنها به علاقه شما بستگی دارد.

همراه مکانیک 7 سال است که به‌صورت تخصصی در بازار خرید و فروش انواع خودروهای داخلی و خارجی در کشور فعالیت می‌کند. مشاوره تخصصی مشاوران این شرکت می‌توانند در انتخاب بهترین نوع خودرو با توجه به بودجه و نیازها، به شما راهنمایی کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت روز سانتافه و اسپورتیج و بررسی ارزش آن‌ها می‌توانید به وبسایت همراه مکانیک https://www.hamrah-mechanic.com/ مراجعه کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. فرزاد می گوید

    الان که چند روز از این متن گذشته، کسی خبر داره قیمت سانتافه بالا رفته یا پایین؟؟ صبر کنیم براش که بیاد پایینتر یا الان اقدام کنیم؟