پوستر سه بعدی چیست؟

پوستر دیواری، یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این محصول، نوعی دیوارپوش شبیه کاغذ دیواری است که معمولا تصاویر به صورت سه بعدی روی آن چاپ شده‌اند. به همین دلیل، به این نوع دیوارپوش‌ها پوستر سه بعدی هم گفته می‌شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برای زیباسازی یک دیوار راه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عنوان مثال، می‌توانید دیوار را رنگ کنید؛ اما رنگ کردن تغییر زیادی در ظاهر دیوار ایجاد نمی‌کند. راه دیگر، پوشاندن سطح دیوار با کاغذ دیواری است. معمولا کاغذ دیواری‌ها قیمت مناسبی دارند؛ اما شما را به استفاده از طرح‌های از پیش تعیین شده محدود می‌کنند. از طرف دیگر، پوشاندن تمام دیوارها با یک نوع کاغذ دیواری، باعث یکنواختی محیط می‌شود. در حالیکه، نصب پوستر بر روی یکی از دیوارها می‌تواند با این یکنواختی مقابله کند.

اگر می‌خواهید با هزینه کم در طراحی داخلی آشپزخانه ، دکوراسیون منزل یا محل کار خود تغییراتی ایجاد کنید، پوستر دیواری سه بعدی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این محصولات حتی بدون تغییر مبلمان می‌توانند موجب تغییرات چشمگیری در فضای داخلی شوند. با ما همراه باشید تا با پوسترهای سه بعدی و کاربرد آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

 

آشنایی با پوستر دیواری سه بعدی

نوع خاصی از پوستر دیواری که به دلیل طراحی خاص خود طرفداران بی‌شماری دارد، پوستر سه بعدی است. تصاویر چاپ شده روی این نوع محصولات به صورتی طراحی می‌شوند که دارای عمق هستند. به همین دلیل، نصب آن‌ها روی دیوار از نظر بصری تفاوت چشمگیری را در محیط ایجاد می‌کند.

پوستر سه بعدی در مقایسه با سایر پوسترها در انتقال حس طراوت و زنده بودن موفق‌تر عمل می‌کند. همین موضوع باعث افزایش محبوبیت آن در میان مشتریان شده است.

 

تفاوت پوستر سه بعدی با کاغذ دیواری

  • کاغذ دیواری روی تمام دیوارها نصب می‌شود. اما پوستر فقط برای یکی از دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کاغذ دیواری مجموعه‌ای از نقوش و تصاویر تکراری است. اما پوستر از یک تصویر واحد مثل درخت، جنگل، ساحل و … تشکیل شده است.
  • شما می‌توانید تصویر روی پوستر را طبق سلیقه خود سفارش دهید. در حالیکه امکان سفارشی‌سازی برای کاغذ دیواری وجود ندارد.
  • کاغذ دیواری به صورت رول نصب می‌شود. اما پوستر یک محصول چند تکه است که به صورت پازل کنار هم قرار می‌گیرند و یک تصویر واحد را تشکیل می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید: نقاشی ساختمان با غلطک طرح‌دار و ساده چگونه انجام می‌شود؟

ویژگی‌های خاص پوستر دیواری سه بعدی

از خصوصیات این دیوارپوش‌ها که تاثیر زیادی در زیباسازی محیط داخلی دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طرح‌های متنوع

امروزه طرح های جدید نقاشی ساختمان در انواع گوناگون وجود دارد و یکی از مهم‌ترین خصوصیات این محصولات نیز وجود طرح‌ها و مدل‌های مختلف است که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. حتی می‌توانید این محصولات را به صورت سفارشی خریداری کنید. در این صورت تصویر مورد نظر شما روی پوستر چاپ می‌شود.

رنگ‌بندی متنوع

این دیوارپوش‌ها علاوه بر طرح‌های متنوع از رنگ‌بندی متنوعی هم برخوردار هستند. به همین دلیل، می‌توان آن‌ها را به راحتی با هر رنگی که در محیط استفاده شده، هماهنگ کرد.

برخورداری از دوام و ماندگاری بالا

اگر از این محصولات بعد از نصب روی دیوار به خوبی نگهداری شود، می‌توان از آن‌ها برای مدت زمان طولانی استفاده کرد. هر چقدر شرایط نگهداری مطلوب‌تر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توانید از زیبایی پوسترها لذت ببرید.

مقبولیت

این محصولات از معدود اجزای دکوراسیون هستند که  از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تشکیل شده‌اند. به همین دلیل، می‌توانند پاسخگوی انواع سلیقه‌ها باشند. معمولا قیمت پوستر دیواری در مقایسه با کاغذ دیواری کمتر است. این موضوع باعث می‌شود هر شخصی به راحتی بتواند آن‌ها را خریداری کرده و برای زیباتر کردن محیط زندگی یا محل کار خود مورد استفاده قرار دهد.

 

محل مناسب برای نصب پوستر سه بعدی

از پوسترهای دیواری سه بعدی می‌توان در مکان‌های مختلف استفاده کرد. این محصولات دکوارتیو می‌توانند زیبایی و جذابیت خاصی به محل زندگی یا محل کار شما ببخشند.

پوستر سه بعدی در ساختمان‌های مسکونی

از پوسترها در نقاطی از منزل استفاده می‌شود که دید بیشتری دارند و توجه افراد را به خود جلب می‌کنند. دیوار پشت تلویزیون، یکی از مکان‌هایی است که در مرکز توجه قرار دارد و برای نصب پوستر مناسب است.

امکان چاپ تصاویر متنوع روی پوسترها وجود دارد. بنابراین، شما می‌توانید به راحتی و بر اساس محل مورد نظر خود تصویر مناسبی را انتخاب کنید. معمولا از طرح‌های طبیعت، مناظر بکر و زیبا و همچنین پورتره روی پوسترها استفاده می‌شود. توجه به کیفیت کاغذ و مواد بکار رفته برای چاپ باعث می‌شود پوستر هم از دوام بالایی برخوردار باشد و هم زیباتر به نظر برسد.

پوستر سه بعدی در ساختمان‌های تجاری و اداری

از این محصولات در ساختمان‌هایی که کاربری عمومی دارند هم استفاده می‌شود. بین پوسترهای منازل با پوسترهای استفاده شده در مکان‌های عمومی تفاوت‌هایی در رنگ، طرح و جنس کاغذ وجود دارد. پوسترهای نصب شده در این مکان‌ها باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشند. چون به دلیل رفت و آمد زیاد در مدت کوتاهی آسیب دیده و از بین می‌روند.

 

ابعاد پوستر سه بعدی

این نوع دیوارپوش‌ها دارای ابعاد و اندازه‌های مختلف هستند. محصولات آماده در ابعاد مشخصی عرضه می‌شوند که باید با توجه به سایز دیوار یکی از آن‌ها انتخاب شود. در این حالت ممکن است اندازه پوستر از دیوار بزرگتر باشد که بریدن قسمت‌های اضافی باعث ناقص شدن تصویر می‎شود. در مقابل، اگر پوستر از دیوار کوچکتر باشد، قسمت‌هایی از دیوار خالی می‌ماند و باید با سایر عناصر دکوراتیو پر شود.

انواع پوسترهای سه بعدی سفارشی هم در بازار وجود دارند که با توجه به اندازه مورد نیاز شما چاپ و تولید می‌شوند. با استفاده از محصولات سفارشی می‌توانید طبق سلیقه خود بخشی یا تمام دیوار را بپوشانید.

 

نحوه نصب پوستر دیواری سه بعدی

  • اندازه پوستر را با توجه به ابعاد دیوار مورد نظر خود انتخاب کنید.
  • دیواری که پوستر روی آن نصب می‌شود باید صاف باشد. اگر برجستگی‌هایی روی آن وجود دارد باید تراشیده شود.
  • اگر دیوار گچی است و تا به حال رنگ نشده، ابتدا به دیوار روغن زیرکار بزنید.
  • چسب مخصوص را به کمک غلطک روی دیوار بزنید.
  • پوستر دیواری به شکل پازل است که باید تکه‌های آن را به ترتیب روی دیوار بچسبانید. سپس با کاردک پلاستیکی روی پوستر بکشید تا سطح آن صاف شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.