۴ اشتباه در رزومه که باید از آن‌ها دوری کنید

برای اکثر کارجویان (https://karboom.io/jobs)، داشتن رزومه‌های اینترنتی و مناسب هنوز هم الزامی است. برای ساخت رزومه‌ای خوب (https://karboom.io/cv-builder)، باید ذهنیت درستی داشته باشید و بدانید که رزومه در واقع تاریخچه شخصی شماست، نه این‌که فقط کار اضافی و تشریفات باشد. در این مطلب از کاربوم، ۴ اشتباه رایج درمورد رزومه وجود دارد که باید از آن‌ها جلوگیری کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

۱. افزودن دستاوردهای بی‌ربط: شما رئیس کمیته‌ای بودید؟ عالی است. آیا این دستاورد واقعا شما را از دیگران که به دنبال همان کار هستند، متمایز می‌کند؟ آیا بهترین چیزی است که می‌توانید برای استعدادهای خود بگویید و آیا حتی مربوط به شغل است؟ اگر ۴ سال انجمنی مربوط به ورزش را اداره کردید و متقاضی موقعیت تدوین فیلم هستید، عاقل باشید!

۲. اضافه‌کردن منابع: اکثر شرکت‌ها ابزاری برای دریافت منابع شما دارند یا در صورت نیاز به دانستن آن‌ها، از شما سؤال می‌کنند. حتی بهتر است که نگویید منابعتان در صورت درخواست، در دسترس هستند؛ زیرا آن‌ها فرض می‌کنند شما منبعتان را در اختیار دارید.
۳. ذکر اهداف مغرورانه: هر رزومه هدف‌دار، می‌خواهد تغییری در جهان ایجاد کند یا باعث شود فردی را مدیرعامل مهمی کند! نوشتن چنین چیزهایی دیگر شما را متمایز نمی‌کند.

۴. نوشتن اطلاعات شخصی: این واقعیت که شما ۲ فرزند دارید و عاشق درام‌های کره‌ای هستید، می‌تواند موضوعات خوبی برای گفت‌وگوهای غیررسمی باشد؛ اما این موارد فقط رزومه‌ی شما را به‌هم‌ریخته می‌کند و به طور ناخواسته می‌تواند هدف اصلی شما را به تعویق بیندازد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.