چرا کولر گازی در زمستان گرم نمی کند؟ بررسی علل گرم نکردن کولر گازی

کولر گازی از جمله دستگاه های تهویه است که دارای دو قابلیت گرمایش و سرمایش می باشد. حالت سرمایش این دستگاه با تولید باد خنک برای استفاده در فصل گرم سال مناسب بوده و حالت گرمایش آن برای استفاده در فصل سرد سال استفاده می شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

گرم نکردن کولر گازی در فصل زمستان از جمله مشکلات رایجی است که بسیاری از کاربران این دستگاه با آن مواجه می شوند. در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل بروز این مشکل و نحوه رفع آن بپردازیم با ما همراه باشید.

علت گرم نکردن کولر گازی در زمستان چیست؟

علت اول: کاهش شارژ گاز کولر گازی

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث گرم نکردن کولر گازی در زمستان می شود کم شدن شارژ گاز کولر می باشد. با شارژ مجدد گاز کولر گازی به راحتی می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

علت دوم: خراب شدن فن داخلی کولر گازی

در صورت خراب شدن فن داخلی کولر گازی باد گرم به خوبی تولید نشده، همچنین کولر نمی تواند به خوبی باد گرم را پرتاب کند. درصورتی که خرابی فن باعث گرم نکردن کولر گازی شود بایستی نسبت به تعویض فن اقدام نمایید.

علت سوم: کثیف شدن فیلترهای کولر گازی از دیگر دلایل گرم نکردن کولر گازی

کثیف بودن فیلترها کولر از دیگر دلایلی است که باعث کاهش توان کولر در تولید باد گرم می شود. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم به صورت دوره ای نسبت به تمیز کردن فیلتر و تعویض آنها اقدام نمایید.

علت چهارم: گرم نکردن کولر گازی به دلیل خراب شدن ترموستات کولر گازی

بروز مشکل در ترموستات کولر گازی از دیگر دلایلی است که باعث خوب کار نکردن کولر گاز و گرم نکردن آن می شود. بهترین راه حل برای رفع این مشکل تعویض ترموستات می باشد.

علت پنجم: خراب شدن برد کولر گازی

برد در کولر گازی یکی از مهم ترین قطعات بوده که عملکرد صحیح دیگر قطعات به خوب کار کردن این قطعه بستگی دارد. در بسیاری از مواقع علت گرم نکردن کولر گازی به دلیل خراب شدن برد می باشد. عیب یابی و تعمیر برد الکترونیکی امری تخصصی می باشد و نیازمند یادگیری و شرکت در کلاس آموزش تعمیرات کولر گازی دارد.

علت ششم: گرم نکردن کولر گازی به دلیل خراب شدن سنسور دمایی

سنسور دمایی یکی از دیگر قطعات مهم در کولرهای گازی است که وظیفه تشخیص دما را به عهده دارد. خراب شدن این قطعه باعث می شود که تشخیص دما به درستی صورت نگیرد و به جای هوای گرم، هوای سرد در فصل زمستان تولید می شود. برای رفع این مشکل بایستی نصب به تعمیر و تعویض این سنسور اقدام نمود.

علت هفتم: خراب شدن شیر برقی کولر گازی

گاهی به دلیل مستهلک و خراب شدن شیر برقی کولر گازی هوای گرم به خوبی تولید نمی شود. شیر برقی چهار طرفه در کولر گازی وظیفه تغییر مسیر گاز کولر برای توزیع کردن هوای سرد یا گرم به محیط را بر عهده دارد. در صورت خراب شدن این قطعه این عمل به خوبی صورت نگرفته و کولر گازی به خوبی محیط را گرم نمی کند. برای رفع این مشکل بایستی نسبت به تعمیر و تعویض این قطعه اقدام نمود.

چگونه نصب و تعمیر کولر گازی را یاد بگیریم؟

کولر گازی یکی از دستگاه های حساس و پیچیده تهویه در بازار می باشد که به دلیل مزایای بسیاری که دارد تقاضا برای نصب آن افزایش یافته و به دنبال افزایش نصب آن، تقاضا برای تعمیرات کولر گازی نیز افزایش چشمگیری داشته و همین موضوع تعمیرات کولر گازی را به یکی از بهترین مشاغل در بازار کار تبدیل کرده است.

نصب و تعمیرات کولر گازی با توجه به پیچیده و حساس بودن این دستگاه امری تخصصی بوده و نیازمند یادگیری مهارت های آن به صورت تخصصی و حرفه ای می باشد. برای یادگیری مهارت های نصب و تعمیرات کولر روش های گوناگونی وجود دارد.

شرکت در دوره های آموزش کولر گازی یکی از بهترین روش ها برای یادگیری مهارت های این حرفه می باشد. امروزه آموزشگاه های متعددی در سراسر کشور دوره های کولر گازی را برگزار می نمایند. بهترین آموزشگاه کولر گازی را شناسایی کرده و دوره های آن ثبت نام نمایید.

دوره نصب و تعمیرات کولر گازی کجا ثبت نام کنیم؟

آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در کشور است که به صورت تخصصی و زیر نظر سازمان فنی حرفه ای دوره های نصب و تعمیرات کولر گازی را برگزار کرده و کارآموزان را برای ورود به بازار کار و درآمدزایی آماده می کند.

دوره کولر گازی در این آموزشگاه شامل دو دوره مجزا آموزش نصب کولر گازی و آموزش تعمیرات کولر گازی می باشد. در کلاس آموزش نصب کولر گازی به صورت حرفه ای کلیه مراحل و نکات مربوط به نصب در انواع کولرهای گازی آموزش داده می شود. دوره تعمیرات دوره ای دیگری است که پس از آشنایی با نحوه نصب کولر برگزار می گردد. در این دوره انواع مشکلات کولر گازی بررسی شده و نحوه عیب یابی و تعمیر مشکلات آموزش داده می شود.

شیوه برگزاری این دوره آموزشی به صورت کاملا عملی می باشد. کارآموزان طی دوره کولر گازی به صورت عملی بر روی کولر کار کرده و کلیه مباحث آموزشی را تمرین می کنند.

در پایان دوره نیز مدرکی معتبر و دو زبانه به کارآموزان ارائه می شود. این مجتمع آموزشی جهت یادگیری هر چه بیشتر کارآموزان پشتیبانی به صورت نامحدود به کارآموزان ارائه می دهد. بدین ترتیب کارآموزان پس از پایان یافتن دوره نیز می توانند با اساتید دوره در تماس بوده و به رفع اشکال بپردازند.

علاوه بر این در صورتی که کارآموزان طی دوره برخی از سرفصل های آموزشی را به خوبی یاد نگیرند می توانند به صورت رایگان در دیگر دوره های کولر گازی این آموزشگاه شرکت نمایید. برگزاری دوره در ساعات منعطف، ارائه خوابگاه برای کارآموزان، امکان پرداخت اقساطی شهریه برخی از دیگر مزایای شرکت در دوره های این آموزشگاه است.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های کولر گازی دوره های متعدد دیگری را در زمینه برق، الکترونیک و مکانیک برگزار می نماید. کلاس آموزش تعمیرات لوازم خانگی، دوره تعمیرات موبایل، کلاس آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری، دوره مکانیک خودرو، دوره گیربکس های دستی و اتوماتیک برخی از ده ها دوره برگزار شده در این آموزشگاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دوره های این آموزشگاه و ثبت نام می توانید به سایت این مرکز به نشانی https://barghgostaran.com/ مراجعه نمایید. همچنین می توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره 02166597305 تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.