نکاتی که باید به هنگام رزرو هتل و انتخاب اتاق به آنها توجه کنید

اغلب مسافران بعد از خرید بلیط هواپیما یا قطار خود به فکر انتخاب و رزرو اقامتگاه می‌افتند. هتلی که بتوانند در چند روز اقامت در مقصد، در آن سکونت داشته باشند و از سفر خود لذت ببرند. در این میان، راه های متنوعی برای رزرو هتل وجود دارد. اما اغلب مسافران حرفه ای رزرو اینترنتی هتل را به سایر روش ها ترجیح می‌دهند. اما آیا رزرو اینترنتی هتل ساده ترین راه برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب در سفر است؟ نکاتی که در این روش باید مورد توجه قرار بگیرند چه مواردی هستند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تنها کافی است در ادامه این مقاله از قاصدک 24 با عنوان ” نکاتی که باید به هنگام رزرو هتل و انتخاب اتاق به آنها توجه کنید ” با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پیش از هر چیز بد نیست بدانید که انتخاب اتاق مناسب در یک هتل به یک سری عوامل درونی و بیرونی وابسته است. به طور مثال اگر اتاق نور مناسبی نداشته باشد، فاصله آن تا مراکز خرید زیاد باشد و مواردی از این دست، همه و همه موجب می‌شوند تا این هتل انتخاب مناسبی برای سفر شما نباشد. از این رو بهتر است حتماً به عوامل زیر توجه کرده و در رزرو اینترنتی هتل خود، آنها را در نظر بگیرید.

فاصله هتل تا اماکن گردشگری مهم

از جمله عوامل بیرونی که منجر به انتخاب یک هتل مناسب می‌شود، فاصله آن تا مراکز گردشگری مهم است. تصور کنید شما هتلی را رزرو کرده اید که در خارج از شهر بنا شده است و فاصله زیادی با جاذبه های گردشگری دارد. این امر موجب می‌شود تا شما برای هر بار بازدید از این جاذبه ها، مجبور به خرید بلیط اتوبوس یا کرایه اتومبیل باشید. بر این اساس بهتر است به هنگام رزرو هتل به موقعیت جغرافیایی آن به طور ویژه توجه کنید.

نکات امنیتی را در نظر بگیرید

هتل های خارج از شهر علاوه بر اینکه هزینه زیادی را بابت رفت و آمد بر دوش شما می‌گذارند از بابت مسائل امنیتی نیز ممکن است مسئله ساز شوند. از این رو بهتر است تا جای ممکن هتل هایی که در محدوده شهری قرار دارند را رزرو نمایید و به مسائل امنیتی داخل هتل نیز توجه داشته باشید. مثلاً اگر مجبور به حمل وسایل گران قیمت با خود در سفر هستید حتماً از وجود صندوق امانات در هتل اطمینان حاصل کنید. درب های مجهز به قفل کارتی، پارکینگ ویژه در هتل و مواردی از این دست نیز از جمله عواملی هستند که به امنیت بیشتر شما کمک می‌‌کنند. در نهایت برای اطمینان بیشتر می‌توانید پس از دریافت کلید، از اتاق نیز دیدن کنید و آن را از جهت وجود دوربین های مدار بسته کنترل نمایید.


انتخاب هتل متناسب با ظرفیت مسافران؛ برای نفرات اضافه هزینه مازاد بپردازید

حتماً به این موضوع توجه داشته باشید ظرفیت اتاقی که انتخاب می‌کنید با تعداد همراهان شما در تناسب باشد. به طور مثال اگر سه نفر هستید نمی‌توانید اتاق دو نفره رزرو کنید. البته عکس این موضوع امکان پذیر است و شما در صورتی که برای 3 نفر مسافر، اتاق سه نفره پیدا نکردید می‌توانید یک اتاق 4 تخته را رزرو نمایید. اما در حالتی که در ابتدا آن را بیان کردیم، حتماً باید با هماهنگی هتل به ازای هر نفر اضافه هزینه مازادی را برای رزرو اتاق بپردازید. در ضمن فراموش نکنید که این موضوع از جمله قوانین موجود در تمامی هتل ها است بنابراین بهتر است آن را بپذیرید و در خصوص پرداخت هزینه، چانه زنی نکنید.

توجه به وعده های غذایی و ساعت کار رستوران

اگر معمولاً صبح ها دیر از خواب بیدار می‌شوید بهتر است به هنگام رزرو هتل همراه با صبحانه، به ساعت کار رستوران و وعده های غذایی توجه کنید. چرا که طبق قانون هتل ها، امکان سرو غذا بعد از ساعت تعیین شده در رستوران وجود ندارد. از این رو می‌توانید به هنگام رزرو، هتل مناسب تری را برای خود انتخاب کنید و یا در طول مدت زمان اقامت، خود را با ساعات تعیین شده وفق دهید.

اگر چشم انداز اتاق مهم است در این خصوص مطمئن شوید

چشم انداز هتل از جمله عوامل درونی است که می‌تواند در انتخاب یک اتاق مورد توجه قرار بگیرد. از این رو اگر ویوی پنجره اتاق هتلتان برای شما دارای اهمیت است حتماً به هنگام رزرو هتل از آن اطمینان حاصل کنید. این مسئله به ویژه در هتل هایی که در مناطق جغرافیایی سرسبزی قرار دارند می‌تواند بسیار دارای اهمیت باشد. بر این اساس اگر تمایل دارید پنجره اتاقتان رو به دریا و یا جنگل باز شود و هر بار که از اتاق به بیرون نگاه می‌کنید با دیوار بتنی پارکینگ روبرو نشوید، حتماً به هنگام رزرو اینترنتی هتل، از این موضوع اطمینان حاصل کنید.

برای رزرو ارزان، به موقع انتخاب کنید

فراموش نکنید همانطور که خرید بلیط قطار ارزان قیمت، زمان مناسب خود را دارد، برای رزرو هتل با قیمت پایین تر نیز باید در زمان های مناسب این کار را به انجام رسانید. بنابراین اگر یک هتل ارزان قیمت می‌خواهید بهتر است در فصل هایی که تعداد مسافران کمتر است، سفر کنید. همچنین با عضویت در شبکه های اجتماعی سامانه های گردشگری می‌توانید از زمان جشنواره ها یا تخفیفات ویژه هتل ها مطلع شوید. چرا که در نهایت با این کار می‌توانید برای رزرو اتاق خود در هتل، هزینه کمتری را بپردازید.

در پایان یادآور می‌شویم که برای رزرو انواع بلیط سفر و رزرو هتل با بهترین قیمت و در کمترین زمان، تنها کافی است تا سری به قاصدک 24 بزنید. شما در قاصدک 24 می‌توانید علاوه بر خدمات فوق به راحتی بیمه مسافرتی و تور مورد نیاز خود را نیز خریداری کرده و برای یک سفر همه چیز تمام، آماده شوید. پس این فرصت را از دست ندهید و در اولین زمان ممکن ملزومات سفر خود را از قاصدک 24 خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.