کاوش در دنیای بازی های موبایلی، بررسی محبوب ترین بازی ها

صنعت گیم در سال های اخیر به یکی از پولسازترین صنایع جهان تبدیل شده است و بر اساس آمارهای رسمی این صنعت در سال 2020 بیش از 160 میلیارد دلار درآمد داشته است. البته درآمد اصلی این بازی ها قطعا بسیار بیشتر از این اعداد و ارقام است. هرچند که بازی های ویدیویی برای پلتفرم های متعددی همچون ایکس باکس، پلی استیشن، کامپیوتر و … طراحی و تولید می شوند اما در دو دهه اخیر گوشی های موبایل اصلی ترین و محبوب ترین پلتفرم بازی ها بوده اند و بیشتر درآمد این صنعت ناشی از این پلتفرم بوده است. با توجه به آنکه در سال 2020 بیش از 3.8 میلیارد نفر از گوشی های هوشمند استفاده کرده اند شرکت ها و استودیوهای بازی سازی از این پتانسیل استفاده کرده اند و توجه و تمرکز خود را بر روی تولید بازی های موبایلی گذاشته اند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هر ساله هزاران بازی موبایلی توسط شرکت های مختلف در سبک ها و ژانرهای متعددی تولید و عرضه می شوند. اگرچه تعداد بازی های موبایلی بسیار زیاد است اما تعدادی از این بازی ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و در سراسر جهان طرفداران بی شماری دارند. در ادامه مطلب به بررسی دنیای بازی های موبایلی و محبوب ترین آنها پرداخته خواهد شد.

 

دنیای بازی های موبایلی

در دهه های اخیر دنیای الکترونیک و علوم کامپیوتر به سرعت رشد داشته اند و گسترش پیدا کردند و این باعث شده است که صنعت گیم نیز رشد چشمگیری پیدا کند. امروزه بازی های ویدیویی و موبایلی در سبک ها و ژانرهای مختلفی همچون ترس و بقا، معمایی، ورزشی، فکری، استراتژیک، شبیه سازی، تیراندازی، اکشن، ماجراجویی، نقش آفرینی و … طراحی و تولید می شوند و تمام گیمرها و بازیکنان می توانند بازی های مورد علاقه خودشان را انجام دهند و از آنها لذت ببرند. در سال 2020 تمام دنیا تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا بود و به همین دلیل استقبال از بازی های موبایلی به شدت زیاد شد و قطعا در سال های آینده نیز این استقبال بیشتر خواهد شد.

بهترین و محبوب ترین بازی های موبایلی

بازی های موبایلی امروزه نقش بسیار ویژه ای در پر کردن اوقات فراغت افراد دارند و بسیاری از این بازی ها صدها میلیون بار دانلود و نصب شده اند. هرچند که سالانه هزاران بازی موبایلی در سبک ها و ژانرهای مختلف تولید و عرضه می شوند اما تعدادی از این بازی ها از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر بازی ها برخوردار هستند. از جمله محبوب ترین بازی های موبایلی که در سال های اخیر همواره در صدر پرطرفدارترین بازی ها قرار داشته اند می توان موارد زیر را عنوان کرد:

 

بازی Call Of Duty Mobile

می توان گفت بازی کالاف دیوتی از محبوب ترین بازی های دنیای گیمنگ است که حدود دهه است جایگاه خود را در میان گیمرها مستحکم کرده است. امروزه کمتر بازیکنی را می توان پیدا کرده که حداقل یک بار این بازی جذاب را تجربه نکرده باشد. بازی کالاف دیوتی توسط کمپانی اکتیویژن و با همکاری شرکت TiMi  در سبک بازی های اکشن و تفنگی ساخته و اولین بار در سال 2003 منتشر شد. اگرچه این بازی ابتدا برای پلتفرم هایی مانند ایکس باکس و پلی استیشن عرضه شد اما امروزه نسخه موبایلی آن محبوبیتی جهانی پیدا کرده است. بازی Call Of Duty Mobile در سال های اخیر همواره در بین بهترین و محبوب ترین بازی های موبایلی حضور داشته است.

 

از جمله مهم ترین ویژگی های این بازی می توان به گرافیک بی نظیر، گیم پلی جذاب و هیجان انگیز، داستان منظم، تنوع بالا در ماموریت ها، موسیقی و صداگذاری های عالی و … اشاره کرد. بازیکنان در این بازی می توانند با خرید CP کالاف دیوتی به تمامی امکانات موجود در بازی دسترسی داشته باشند و تمامی آیتم های مورد نظر خودشان را مطابق میل خود شخصی سازی نمایند. تاکنون بیش از 15 نسخه متفاوت از بازی کالاف دیوتی منتشر شده است و قطعا در سال های آینده نیز این بازی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

 

 بازی موبایلی Garena free fire

بازی فری فایر یکی از زیباترین، جالب ترین و البته محبوب ترین بازی های موبایلی است که در سبک اکشن و ترس و بقا ساخته شده است. این بازی به وسیله استودیوی بازی سازی 111 Dots Studio طراحی و منتشر شده و رد آن بازیکنان به همراه 49 نفر دیگر در یک جزیره دور افتاده باید برای بقای خود مبارزه کنند. در نهایت بازیکنی برنده بازی خواهد بود که به تواند به عنوان آخرین نفر زنده بمانند. از مهم ترین ویژگی های و قابلیت های این بازی می توان به گرافیک باکیفیت، تنوع نقشه ها و حالت ها، موسیقی و صداگذاری های عالی، گیم پلی و گان پلی جذاب و هیجان انگیز و … اشاره کرد. بازیکنان در این بازی نیز می توانند با خرید جم بازی فری فایر به امکانات و آپشن های بیشتری از بازی دسترسی داشته باشند و آیتم های بازی را مطابق میل خود شخصی سازی نمایند.

 

بازی موبایلی Clash Of Clans

یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین بازی های موبایلی که در سال های اخیر همواره مورد توجه گیمرها بوده است بازی کلش آف کلنز می باشد که اولین بار در سال 2012 توسط کمپانی معروف و خوشنام سوپرسل ساخته و عرضه شد. در این بازی بازیکنان می توانند با مدیریت ظرفیت ها، تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارند به هدف های مشخص بازی برسند؛ که اصلی ترین هدف ساختن و مجهز کردن مزرعه می باشد. از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت های بازی کلش آف کلنز می توان به گیم پلی بسیار ساده، گرافیک باکیفیت و عالی، موسیقی و صداگذاری های بی نظیر، مراحل و ماموریت های چالش برانگیز، رقابت با دوستان و … اشاره کرد.

بازیکنان در این بازی می توانند با خرید الماس و جم بازی به تجهیزات و امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند و در برابر حملات دشمن مقاومت کنند. کلش آف کلنز از زمان عرضه تاکنون همواره در صدر محبوب ترین بازی های موبایلی جهان حضور داشته است و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.

 

بازی موبایلی PUBG Mobile

بازی PUBG Mobile که اولین بار در سال 2017 توسط کمپانی های بلوهول و تنسنت گیمز ساخته شد و توسط کمپانی پابجی برای پلتفرم های مختلفی مانند ایکس باکس و مایکروسافت ویندوز منتشر شد از محبوب ترین بازی های موبایلی چند سال اخیر بوده است. نسخه موبایلی این بازی در سال 2018 عرضه شد و در آن بازیکنان در یک جزیره دور افتاده قرار دارند و باید برای زنده ماندن تلاش کنند و در نهایت بازیکنی برنده خواهد بود که به عنوان آخرین نفر زنده بماند.

داستان منظم و هدفمند، گیم پلی جذاب، گان پلی عالی، موسیقی و صداگذاری بی نظیر، ماموریت های متعدد و … از مهم ترین ویژگی های این بازی هستند. گیمرها با خرید یوسی پابجی موبایل می توانند همانند بازی های قبلی آیتم های مورد نظر خودشان را شخصی سازی کنند و از امکانات بازی نهایت استفاده را ببرند.

 

بازی موبایلی Clash Royale

کلش رویال نیز یکی دیگر از محصولات و بازی های ساخته شده توسط کمپانی معروف سوپرسل است که همانند بازی کلش آف کلنز در سبک بازی های استراتژیک ساخته شده است. این بازی شباهت های بسیار زیادی به بازی کلش آف کلنز دارد و گیمرها می توانند تجربه بسیار خوبی از آن داشته باشند. در این بازی گیمرها به عنوان یک گلادیاتور در یک نبرد مبارزاتی قرار می گیرند و مبارزه های مختلفی را تجربه می کنند.

از مهم ترین و بارزترین ویژگی های این بازی می توان به مراحل و ماموریت های متعدد، گیم پلی ساده و روان، گرافیک باکیفیت، موسیقی متن جذاب و … اشاره کرد. در این بازی نیز گیمرها می توانند از ارز رایج بازی برای لذت بیشتر استفاده کنند. گیمر با خرید جم کلش رویال می تواند به امکانات و تجهیزات بازی دسترسی پیدا کند و آیتم های مورد نظر خودشان را مطابق با میل خود سفارشی و شخصی کنند.

  • علاوه بر این بازی ها در سال های اخیر بازی های متعدد دیگری در سبک ها و ژانرهای مختلف به محبوبیت بالایی رسیده اند که از مهم ترین آنها می توان به بازی هایی مانند Redden، Vectronom، Prison Architect، Fifa، Pess، Hades، Animal Crossing، Ghost of Tsushima، Desperados و … اشاره کرد که هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و قابلیت های متعدد و منحصر به فردی هستند و می توانند جذابیت های زیادی برای گیمرها داشته باشند.

 

سخن پایانی

دنیای بازی های موبایلی امروز به یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین حوزه ها تبدیل شده است و هر ساله هزاران بازی موبایل در سبک ها و ژانرهای متعددی تولید و عرضه می شوند. هر کدام از این بازی ها ویژگی ها و قابلیت های ویژه ای دارند. هرچند که تعداد بازی های موبایلی بسیار زیاد است اما تعدادی از این بازی ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و جایگاه ویژه ای در میان گیمرها دارند که از مهم ترین آنها می توان به بازی های کالاف دیوتی، پابجی موبایل، فری فایر، کلش رویال و … اشاره کرد. بازیکنان می توانند با خرید جم بازی ها از سایت های معتبری مانند ایران موجو به تمامی امکانات و آپشن های بازی دسترسی داشته باشند و لذت و هیجان بیشتری را تجربه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.