چگونه مصرف جوهر پرینتر را کاهش دهیم؟

همواره در تمامی ادارات و شرکت‌ها و حتی خانه‌ها به صرفه جویی و استفاده درست از منابع مصرفی تاکید می‌شود. با افزایش روز افزون قیمت مواد مصرفی چون جوهر و تونر، افراد در پی یافتن راهکارهایی برای کاهش مصرف جوهر پرینتر هستند. ما در ادامه این مقاله نکاتی و روش‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم تا شما با استفاده از آن بتوانید میزان مصرف جوهر پرینتر خود را مدیریت کرده و آن را کاهش دهید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

لازم است بدانید که روش‌ها و اعمال اشتباهی که شاید شما متوجه آن نباشید، هنگام چاپ باعث مصرف بیش از اندازه جوهر می‌شود. اولین کاری که باید در این راه انجام دهید، تغییر روش‌های گذشته با آنچه که در ادامه می‌گوییم است. بهتر است قبل از انجام مراحل زیر کار را ریشه‌ای تر شروع کنید و از سلامت فیزیکی دستگاه خود مطمئن شوید و در صورتی که نیاز به تعمیر دارد با کارشناسان تعمیر پرینتر در محل در این لینک تماس بگیرید.

پس از بررسی پرینت بگیرید

موردی که در بسیاری از ادارات دیده می‌شود، پرینت‌های مکرر با یک محتوا است. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید ابتدا نتیجه کار را بر روی برگه ببینید و بعد در صورت نیاز محتوا را تصحیح کنید و بارها و بارها پرینت بگیرید تا به نتیجه مطلوبتان برسید، وقت آن رسیده که این عادت را ترک کنید. بهتر است قبل از پرینت گرفتن طرح نهایی را در صفحه نمایشگر سیستم خود مشاهده و به خوبی بررسی کنید و بعد از حل تمام مشکلات، فقط یکبار پرینت بگیرید.

 

در یک ساعت مشخص پرینت بگیرید

ممکن است شما در طی روز در بازه‌های زمانی مختلف و تعداد دفعات متفاوت اقدام به پرینت کنید. در هر بار  توقف و شروع به کار دوباره پرینتر مقداری تونر به هدر می‌رود. اگر این روند چندین بار تکرار شود، آن وقت دور ریز تونر شما بالا رفته و در نتیجه جوهر پرینتر زودتر تمام خواهد شد. بهتر است در اداره یا خانه یک ساعت مشخص را به انجام امور چاپی اختصاص دهید و سعی کنید که تمام کارهای مربوط به پرینت در آن ساعت انجام گیرد.

 

پیغام پرینتر چه زمانی نمایش داده می‌شود؟

هنگامی که جوهر پرینتر به حد مشخصی برسد همه پرینترها قابلیتی دارند که هشداری را به شما جهت اقدام به تعویض یا شارژ کارتریج نشان می‌دهند. بهتر است این نکته را یادآور شویم که این هشدار دلیل بر تمام شدن جوهر نیست. در بیشتر مواقع پرینترها این هشدار را زمانی که جوهر پرینتر کمی کمتر از نصف است نمایش می‌دهند. پس به اندازه کافی جوهر در پرینتر وجود دارد که کارتریج را شارژ یا تعویض کنید.

اما سوال این است که چه زمانی اقدام به شارژ کنید؟ در پاسخ باید بگوییم تا زمانی که پرینت‌های گرفته شده به صورت کم رنگ خارج شوند می‌توانید به پرینت گرفتن ادامه دهید. در اینصورت میتوانید متوجه شوید که لازم است جوهر شارژ شود. توجه کنید که بعد از مشاهده این مورد اقدام به شارژ کنید زیرا که استفاده از پرینتر بدون جوهر به پرینتر شما صدمه می‌زند و مجبور به تعمیر پرینتر می‌شوید. برای شارژ پرینتر می‌توانید با مراکز شارژ کارتریج در محل تماس بگیرید. اطلاعات بیشتر را از وب سایت های فروش کارتریج بخواهید.

وضوح تصاویر چه تاثیری در میزان مصرف جوهر دارد؟

وضوح تصاویر خروجی در اغلب زمان‌هایی که در حال پرینت گرفتن هستید آنقدر مهم و حساس نیست. اگر از برگه پرینت گرفته شده جهت داکیومنت کردن و یا در ارائه برخی گزارشات استفاده می‌کنید و وضوح عالی تصاویر و یا متون اهمیت بالایی ندارد، بهتر است وضوح تصاویر را کاهش دهید. اما اگر گرافیست و یا عکاس هستید و هر شغل دیگری دارید که وضوح تصاویر برایتان اهمیت دارد، مسئله فرق می‌کند و این مورد بر شما صدق نمی‌کند با این حال در پرینترها امکان تغییر رزولوشن یا همان وضوح تصویر قرار داده شده است.

زمانی که سطح Resolution در پایین ترین سطح قرار دارد، تونر و یا جوهر کمتری مصرف می‌شود و از آنجایی که وضوح تصویر کاهش یافته، سرعت نیز افزایش پیدا می‌کند. بعد از بررسی تنیطمات رزولوشن اگر بر روی ۶۰۰ یا Dpi ۱۲۰۰ است. آن را بر روی Dpi  300 قرار دهید تا در مصرف جوهر صرفه جویی کنید.

چگونه تونر پرینتر را حفظ کنیم؟

قابلیتی تحت عنوان  Toner Save Mode در پرینترهای لیزری وجود دارد که وظیفه‌اش کاهش میزان تونر مصرفی همگام با حفظ کیفیت است. زمانی که این گزینه فعال باشد، مصرف تونر مدیریت خواهد شد.

مراحل فعال سازی Toner Save Mode

  • در مرحله اول تنظیمات را انتخاب کنید
  • گزینه تنظیم / تعمیر و نگهداری را پیدا کرده و انتخاب کنید
  • در این قسمت به دنبال گزینه Toner Save باشید.
  • بعد از طی کردن مراحل بالا برای شما سه گزینه‌ی off، Low Save Mode یا High Save Mode نمایش داده می‌شود.
  • در انتها نیز گزینه High Save Modeرا انتخاب کنید تا این قابلیت در پرینتر شما فعال شود.

اتخاب گزینه سیاه وسفید فراموش نشود

بعد از انتخاب گزینه پرینت در  قسمت تنظیمات، هنگام پرینت گرفتن حتی اگر تصویر اولیه سیاه و سفید است، گزینه EcoPrint  یا  Black & Whiteرا انتخاب کنید. پرینترهای رنگی برای پرینت تصویری سیاه و سفید، از جوهر مشکی استفاده نمی‌کنند. این پرینترها بسته به میزان رزولوشن تصویر با ترکیبی از چند رنگ در نهایت به صورت سیاه و سفید پرینت می‌گیرند. در نتیجه در صورت عدم انتخاب این گزینه، جوهر بیشتری مصرف می‌شود.

پرینتر را خاموش کنید

جهت بستن کارتریج‌های جوهر قبل از خاموش کردن پرینتر از روی سیستم، پرینتر را با استفاده از دکمه خاموش و روشن خاموش کنید. اینکار از خشک شدن جوهر موجود در کارتریج جلوگیری می‌کند.

آیا هدکلین در مصرف جوهر تاثیر دارد؟

هنگامی که دستور هدکلین به پرینتر صادر می‌شود مقدار زیادی جوهر در این راستا به هدر می‌رود. سعی کنید فقط در صورت لزوم هدکلین را انجام دهید و از انجام متوالی این کار بپرهیزید.

مرکز معتبر شارژ و تعمیر تخصصی پرینتر فالنیک

شارژ کارتریج یا تعمیر پرینتر، نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، فالنیک با 25 سال سابقه یکی از بهترین مراکز خدمات ماشین های اداری و تعمیر تخصصی پرینتر در کشور است که خدمات خود را حتی در محل شما با استفاده از کارشناسانی حرفه‌ای و با تجربه، ارائه می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.