موفقیت در سئو سخت نیست ولی زمان بر است!

90 درصد از 4.4 میلیارد کاربر اینترنت، از گوگل برای جستجو استفاده می‌کنند. به همین دلیل بخش مهمی از موفقیت شما در اینترنت به سئو سایت و کسب جایگاه خوب در گوگل بستگی دارد. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی همیشه با یک سؤال مهم رو به رو هستند: دستیابی به جایگاه اول گوگل چقدر زمان می‌برد؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

افراد حرفه‌ای پیش بینی می‌کنند که برای مشاهده نتایج سئو سایت باید حدود 4 تا 6 ماه صبر کنید؛ اما این پیش بینی دقیق نیست. برای پاسخ دادن به این سؤال، ابتدا باید درک درستی از مفهوم سئو، قوانین و تکنیک‌های آن داشته باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه مسیر موفقیت در سئو را بررسی کنیم.

موفقیت در سئو؛ راه دشواری که نیاز به صبر دارد

سئو مجموعه‌ای از قوانین نانوشته و تکنیک‌های رسمی و غیر رسمی است که به شما کمک می‌کند، در نتایج جستجو گوگل برای کلمات کلیدی مدنظرتان جایگاه مناسبی دریافت کنید. در واقع سئو همان چیزی است که باعث می‌شود گوگل سایت شما را از بین 1.74 میلیارد وبسایت مختلف انتخاب کند و به کاربران خود در هنگام جستجو پیشنهاد بدهد.

قوانین سئو در ظاهر بسیار ساده هستند ولی فرآیند سئو پیچیدگی‌های زیادی دارد. از طرفی با اینکه قوانین و اصول اولیه سئو برای همه سایت‌ها تقریباً یکسان هستند اما هیچ استراتژی و نسخه یکسانی برای همه سایت‌ها وجود ندارد. شما باید به مرور و در طی زمان استراتژی‌های خود را بر اساس نیاز کاربران و وضعیت سایت خود بهبود دهید.

گوگل از طریق الگوریتم‌های مختلف خود وضعیت سایت شما را بررسی می‌کند. جلب اعتماد گوگل نیز زمانبر خواهد بود و نیاز به رعایت قوانین گوگل دارد. در نهایت سایر رقبا هم بیکار ننشسته‌اند و آن‌ها هم کار را برای شما سخت می‌کنند. همین موضوعات است که اجرای سئو را به کاری سخت و زمان بر تبدیل می‌کند.

سئو کلاه سفید؛ استراتژی‌های سئو و کسب جایگاه در نتایج گوگل

اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید یا به هر دلیلی با سئو سر و کار دارید، باید با روش‌ها و استراتژی‌های درست و اصولی سئو آشنا شوید. کسب جایگاه به هر قیمتی و با استفاده از هر روشی، برای شما سود مند نخواهد بود. تنها استراتژی‌هایی مورد قبول گوگل هستند که در راستای جلب رضایت کاربر و پاسخ به نیازهای او باشند.

استراتژی‌های بیهنه سازی سایت که مورد تأیید گوگل هستند و در راستای جلب رضایت کاربر انجام می‌گیرند، با نام سئو کلاه سفید شناخته می‌شوند. محتوای ارزنده که با هدف رفع نیازهای کاربران تولید شده باشد، مهم‌ترین مورد در سئو کلاه سفید است.

علاوه بر این تعیین استراتژی مناسب، انتخاب کلمات کلیدی، سئو داخلی، سئو تکنیکال و لینک سازی خارجی از سایر موارد مهمی هستند که باید از آن‌ها آگاهی داشته باشید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید در مورد روش‌های سئو مورد تأیید گوگل دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو کلاه سفید آکادمی وبسیما را مطالعه کنید.

الگوریتم‌های گوگل؛ آشنایی با قوانین گوگل برای موفقیت در سئو

بعد از شناخت استراتژی‌ها و روش‌های اصولی سئو سایت، باید با قوانین رتبه بندی گوگل نیز آشنا شوید. گوگل از الگوریتم‌های قدرتمندی استفاده می‌کند تا محتوای سایت، وضعیت سئو و جایگاه سایت در نتایج را بررسی کند. هدف نهایی این الگوریتم‌ها جلب رضایت کاربر و پاسخ به نیازهای او است.

یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم مرغ مگس خوار است. این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا منظور و مفهوم کاربر در هنگام جستجو را درک کند و با سرعت و دقت بالایی به نیاز کاربر پاسخ دهد. شما می‌توانید با استفاده از این الگوریتم محتوای سایت خود را براساس قوانین گوگل بهینه کنید و گام بلندی برای کسب موفقیت در سئو بردارید. بنابراین همین حالا با قوانین الگوریتم مرغ مگس خوار و نحوه استفاده از آن برای سئوی سایت آشنا شوید.

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول؛ سایت خود را از نگاه گوگل بررسی کنید

چگونه می‌توانیم سئو سایت خود را بررسی کنیم؟ گوگل برای کمک به شما ابزارهای تحلیلی و مدیریتی خوبی ارائه داده که گوگل سرچ کنسول بهترین و مهم‌ترین آن‌ها است. با استفاده از گوگل سرچ کنسول می‌توانید وضعیت سئو سایت خود را از نظر گوگل بررسی کنید و عملکرد خود را بهبود دهید.

این ابزار دید کلی از نقاط ضعف و قوت سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین به شما می‌گوید که کاربران دقیقاً به دنبال چه چیزهایی هستند و چگونه می‌توانید در مدت زمان کمی رشد قابل توجهی داشته باشید. به این ترتیب اگر می‌خواهید مدت زمان کمتری منتظر نتایج مثبت سئو سایت خود بمانید، پیشنهاد می‌کنیم آموزش گوگل سرچ کنسول را شروع کنید.

آموزش حرفه‌ای سئو، اولین قدم برای موفقیت در اینترنت

در این مقاله به بررسی مسیر موفقیت در سئو پرداختیم. تاکتیک‌های سئو خصوصاً سئو کلاه سفید، الگوریتم‌های گوگل و آنالیز سایت از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که به شما در این مسیر طولانی و زمان بر کمک می‌کنند. برای اینکه در سئو به موفقیت برسید تنها آشنایی با این موارد کافی نیست و باید نحوه استفاده درست از آن‌ها را نیز بیاموزید.

آموزش‌های تخصصی سئو در آکادمی سئو و دیجیتال مارکتینگ وبسیما، بهترین گزینه برای ورود به دنیای پر رمز و راز سئو است. همین حالا با عضویت در آکادمی وبسیما به متخصص سئو تبدیل شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.