6 تا از بهترین شاسی بلندهای جهان را بشناسید

خودروهای شاسی بلند یا SUVها متقاضیان بسیاری در بازارهای خودرو در بسیاری از کشورهای دنیا دارند. میزان تقاضا و محبوبیت این خودروها در سال‌های اخیر به‌اندازه‌ای افزایش پیدا کرده که تعدادی از کارخانه‌های خودروسازی بزرگ دنیا مثل فورد بخشی از خط تولید خودروهای سدان یا همان خودروهای معمولی خود را به تولید خودروهای شاسی بلند اختصاص داده‌اند. یکی از نتایج تقاضای زیاد برای خودروهای شاسی بلند طراحی خودروهای جدید به‌صورت پیوسته است، به‌شکلی که در حال حاضر مدل‌هایی با تنوع بسیار بالا از این خودروها در بازار خودرو عرضه می‌شوند و می‌توانند نیازها و سلایق تقریباً تمامی خریداران را پوشش دهند. در این نوشتار قصد داریم به معرفی 6 تا از بهترین شاسی بلندهای جهان بپردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 بهترین شاسی بلندهای جهان

برای رتبه‌بندی‌کردن خودروهای شاسی بلند باید فاکتورهای مختلفی مثل تکنولوژی استفاده‌شده در ساخت خودرو، طراحی خودرو، ایمنی و راحتی، سرعت، میزان تقاضا، هندلینگ خودرو، قیمت و بسیاری موارد دیگر را در نظر بگیریم و با توجه به گستردگی تنوع خودروهای شاسی بلند مقایسه‌ی تمامی خودروها با درنظر گرفتن همه‌ی این فاکتورها کاری دشوار خواهد بود. ما در این نوشته بهترین شاسی بلندهای جهان را که از هر نظر عملکردی مناسب داشته‌اند معرفی می‌کنیم:

1- ولوو XC40

ولوو XC40 یکی از بهترین شاسی بلندهای جهان است و از نظر فاکتورهایی مثل ایمنی، طراحی زیبای بیرونی و داخلی، استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و قیمت مناسب امتیازات خوبی را دریافت کرده است. این خودرو در سال 2018 جایزه‌ی بهترین خودروی اروپا را دریافت کرد و همین خود باعث جلب توجه بیشتر خریداران خودرو و افزایش قابل توجه تقاضا برای آن شد.
کارایی بالا، طراحی زیبا و قیمت مناسب باعث شده‌اند این خودرو آن‌قدر تقاضا داشته باشد که از بسیاری از رقبای خود در میزان فروش پیشی بگیرد و حتی بنا به نظر بعضی از کارشناسان نقطه‌ی عطفی برای بازار خودروهای ولوو باشد. این مدل شاسی بلند کمپانی ولوو با دو نوع پیشرانه‌ی دیزلی و بنزینی طراحی شده و هر خریدار می‌تواند با توجه به نیاز خود مدل مناسب را انتخاب و خریداری کند. قدرت موتور این خودرو در بیشترین حالت 247 اسب بخار و گشتاور آن 350 نیوتن متر است.

ولوو XC40

2- فولکس واگن اطلس

فولکس واگن اطلس یکی از بهترین شاسی بلندهای جهان از نظر استفاده از تکنولوژی‌های روز، ایمنی و هندلینگ است. این شاسی بلند شرکت فولکس واگن در پنج مدل Premium، sel، r-line، se و s طراحی و عرضه شده و تمامی این مدل‌ها دارای دو تیپ تک‌محوره و دومحوره هستند. پیشرانه‌ی فولکس واگن اطلس در بالاترین مدل حداکثر 276 اسب بخار قدرت و گشتاور آن 360 نیوتن متر است.
یکی از مزیت‌های قابل‌توجه این شاسی بلند امکان یدک‌کشی آن تا وزن 2500 کیلوگرم است، فاکتوری که در ارزیابی خودروهای شاسی بلندی جایگاه مهمی دارد. فولکس واگن اطلس بدون شک یکی از بهترین شاسی بلندهای هفت‌نفره در جهان است و شامل تمامی توانایی‌های یک مینی‌ون برای یک خانواده‌ی پرجمعیت هست و به‌همین خاطر از سوی بسیاری از متقاضیان این دسته خودروها مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

فولکس واگن اطلس

3- فورد اکسپدیشن

فورد اکسپدیشن یکی از بهترین خودروهای شرکت فورد است که از سال 1996 تا امروز از سوی این کمپانی به بازار عرضه می‌شود و البته همیشه مطابق با پیشرفت تکنولوژی به‌روز و پیشرفته‌تر شده است. فورد اکسپیدشن در حال حاضر یکی از بهترین شاسی بلندهای جهان است و از بسیاری از جهات مانند طراحی داخلی و خارجی، ایمنی، صدای کم کابین و مصرف سوخت به‌نسبت کم از رقبای خود پیشی گرفته است. فورد اکسپدیشن در سه مدل XLT، Limited و Platinum عرضه شده که هر یک از آن‌ها دارای نسخه‌ی MAX هم هستند. پیشرانه‌ی این خودرو در پیشرفته‌ترین مدل 400 اسب بخار و گشتاور آن 650 نیوتن متر است.

فورد اکسپدیشن

4- شورلت آکوئیناکس دیزل

شورلت آکوئیناس دیزل شاسی بلندی دیزلی با قدرت 130 اسب بخار و 325 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو از نظر امکانات ایمنی در رتبه‌ی بالایی در بین شاسی بلندهای جهان قرار دارد و به‌خاطر مجهزبودن به فناوری‌هایی مثل سیستم لرزاننده‌ی صندلی راننده برای هشدار حین رانندگی، سیستم اتوماتیک رانندگی بین خطوط، سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم کنترل فاصله با خودروی جلویی و هشدار تصادف از جلو از نظر ایمنی کیفیت بالایی دارد. شورلت آکوئیناس دیزل در چهار مدل Premier، LT، LS و L که هر یک به دو صورت تک‌محوره و دومحوره طراحی شده به بازار عرضه شده است.

شورلت آکوئیناکس دیزل

5- نیسان مورانو

نیسان مورانو با حداکثر قدرت موتور 226 اسب بخار و گشتاور 336 نیوتن متر یکی از بهترین شاسی بلندهای شرکت نیسان است. به دلیل دارا بودن امکاناتی مانند طراحی زیبای خارجی که باعث برتری قابل توجه آن بر رقبای این خودرو شده، استفاده از سیستم جی‌پی‌اس، 6 کیسه‌ی هوا برای راننده و سرنشین جلو، کامپیوتر راننده، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم عمق و ارتفاع با حافظه، سیستم صوتی پیشرفته و استاندارد آلایندگی یورو 4 یکی از پرطرف‌دارترین شاسی بلندهای جهان است.

نیسان مورانو

6- بیوک انکلیو

آخرین نسخه‌ی بیوک انکلیو با موتوری با قدرت 302 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن متر که ظرف مدت 7.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بیوک است. این خودرو از مشخصه‌هایی مانند قدرت یدک‌کشی تا 2268 کیلوگرم، هشدار تغییر لاین، هشدار ترافیک عقب خودرو، سیستم یونیزه‌کننده‌ی هوای داخل کابین، تکنولوژی کاهش صدای داخل کابین، دستیار پارک جلو و سیستم رانندگی بین خطوط برخوردار است.

بیوک انکلیو

جمع‌بندی

در این نوشتار به معرفی 6 تا از بهترین شاسی بلندهای جهان پرداختیم. همان‌طور که گفتیم افزایش تقاضا و پیشرفت تکنولوژی باعث شده‌اند شرکت‌های مختلف خودروسازی مدل‌های مختلفی از خودروهای شاسی بلند را طراحی و به بازار عرضه کنند و ما در این نوشتار تنها به چند نمونه از آن‌ها اشاره داشتیم که توانسته‌اند امتیازات خوبی در آزمون فاکتورهای مهم در ارزیابی خودروهای شاسی بلند کسب کنند.

هم‌چنین اگر شما هم بدنبال خرید خودرو و یا ماشین مورد نظرتان هستید و یا اگر خودرویی دارید که قصد فروش آن را دارید، می‌توانید از وب‌سایت و اپلیکیشن ثبت آگهی رایگان یعنی راگهی استفاده کنید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به هدف خود برسید. راگهی دارای نشان نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صمت می‌باشد و اپلیکیشن آن در گوگل پلی و کافه بازار نیز به ثبت رسیده است. هم‌چنین اگر علاقه‌مند به اخبار حوزه گردشگری نیز هستید و می‌خواهید در جریان آخرین اخبار گردشگری قرار گیرید، می‌توانید از مجله گردشگری نیلی‌گشت استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.