چگونه تنظیمات اینترنت ایرانسل را فعال کنیم؟

اگر به تازگی گوشی جدید یا سیم کارت ایرانسل خریداری کرده‌اید، برای استفاده از اینترنت همراه بایستی تنظیمات لازم را روی گوشی خود انجام دهید. فعالسازی اینترنت ایرانسل هم به صورت دستی انجام شده و هم با استفاده از یک کد USSD می‌توانید به راحتی آن را دریافت و فعال کنید. برای استفاده از اینترنت همراه ایرانسل ابتدا بایستی از نواحی تحت پوشش این اپراتور آگاه شوید. اگرچه ایرانسل به عنوان اولین اپراتور دیجیتال کشور، اکثر نقاط ایران را پوشش می‌دهد، اما ممکن است در مکانی حضور داشته باشید که تحت پوشش ایرانسل نیست.

ایرانسل در حال حاضر انواع اینترنت 3G، 4G و 4.5G را ارائه می‌دهد. بسته به قابلیت دستگاه شما (موبایل یا تبلت)، می‌توانید از این خدمات بهره‌برداری کنید.

برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل می‌توانید به یکی از دو روش تنظیم دستی یا دریافت خودکار اقدام کنید. در بیشتر مواقع، با قراردادن سیم‌کارت ایرانسل در گوشی، تنظیمات فعال‌سازی اینترنت به طور خودکار برای شما ارسال می‌شود و کافی است آن را نصب کنید. همراه چیکاو باشید.

فعال سازی اینترنت سیم کارت جدید ایرانسل


برای دریافت تنظیمات مربوط به فعالسازی اینترنت ایرانسل، می‌توانید از سه روش مختلف زیر استفاده کنید:

  • استفاده از کد دستوری #۲۴۵۵۵*:

شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۲۴۵۵۵*، تنظیمات فعالسازی اینترنت ایرانسل را دریافت کنید. برای فعالسازی اینترنت همراه ایرانسل، می‌توانید از کد دستوری استفاده کنید. این روش، ساده‌ترین راه برای فعالسازی اینترنت برای سیمکارت‌های ایرانسل است. کافیست کد دستوری #۲۴۵۵۵* را از خط ایرانسل خود شماره‌گیری کنید.

با شماره‌گیری این کد دستوری، کد USSD اینترنت ایرانسل اجرا می‌شود و یک پیامک حاوی تنظیمات GPRS ایرانسل (Configuration Message) برای شما ارسال می‌شود. با نصب (Install) یا ذخیره (Save) این پیام، تنظیمات شما اعمال خواهد شد. در صورتی که نیاز به رمز یا پین (Pin) باشد، می‌توانید عدد 1234 را وارد کنید تا فعالسازی اینترنت ایرانسل انجام شود.

  • دریافت تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل در سیستم عامل‌های مختلف به صورت آنلاین:

برای دریافت تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل بر روی سیستم عامل‌های مختلف مانند اندروید و iOS، می‌توانید از روش آنلاین استفاده کنید. با وارد شدن به تنظیمات گوشی تلفن همراه و جستجوی بخش مربوطه، می‌توانید تنظیمات مورد نیاز را دریافت کنید

برای فعال‌سازی تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل به صورت آنلاین، ابتدا باید وارد صفحه‌ی دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل شوید. در این صفحه، ابتدا شماره‌ی تلفن خود را در کادر وارد کنید تا کلمه عبور برای شما ارسال شود.

بعد از وارد کردن شماره تلفن، یک پیامک حاوی رمز عبور ورود به سیستم تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل برای شما ارسال می‌شود. سپس با وارد کردن مجدد شماره خط ایرانسل و رمز عبور در صفحه‌ی جدید، اطلاعات تلفن همراه شما نمایش داده می‌شود و در زیر آن کادر زرد رنگی برای تنظیمات قرار دارد.

با کلیک روی دکمه‌ی “تنظیم” در صفحه‌ی جدید، دو گزینه‌ی تنظیمات موجود برای اینترنت همراه و پیام چندرسانه‌ای نمایش داده می‌شود. شما باید گزینه‌ی “اینترنت همراه” را تیک زده و روی گزینه‌ی “ارسال” کلیک کنید.

در نهایت، تنظیمات انتخاب شده برای گوشی شما ارسال خواهد شد. پیامکی با عنوان “Configuration Message” روی گوشی شما نمایش داده می‌شود. شما باید این پیامک را باز کرده و گزینه‌ی “نصب” یا “ذخیره” را انتخاب کنید. در صورت نیاز، می‌توانید رمز عبور را با وارد کردن عدد 1234 وارد کنید.

  • وارد کردن تنظیمات به صورت دستی در گوشی تلفن همراه:

شما می‌توانید تنظیمات فعالسازی اینترنت ایرانسل را به صورت دستی در گوشی تلفن همراه خود وارد کنید. برای این کار، به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کنید و تنظیمات مربوطه را وارد نمایید

روش سوم برای فعالسازی اینترنت همراه ایرانسل، وارد کردن تنظیمات به صورت دستی است. این روش زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد، اگرچه تنظیمات بین گوشی‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای وارد کردن تنظیمات اینترنت همراه ایرانسل به صورت دستی در گوشی‌های اندرویدی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات (Setting) گوشی همراه خود شوید و گزینه‌ی اتصالات (Connections) را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه‌ی شبکه‌های تلفن همراه (Mobile Networks) را انتخاب کنید.
  •  گزینه‌ی نام‌های نقطه دستیابی (Access Point Names) را انتخاب کنید و با انتخاب اینترنت ایرانسل (Irancel-Internet)، گزینه‌ی اضافه کردن (Add) را در قسمت بالا و سمت راست انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ای که باز می‌شود، در قسمت نام (Name) عبارت “Irancel-Internet” را وارد کنید و در قسمت نام دستیابی یا APN عبارت “mtnirancell” را وارد کنید.

 با انجام این تنظیمات، فعالسازی اینترنت ایرانسل بر روی گوشی شما انجام می‌شود. به منظور اعمال تغییرات، گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنید تا تنظیمات برای شما اعمال شوند. 

پس از استفاده از هر یک از این روش‌ها، یک پیامک حاوی تنظیمات مورد نظر برای شما ارسال خواهد شد و با انتخاب گزینه نصب یا ذخیره این تنظیمات روی گوشی همراه خود، آنها ذخیره خواهند شد. اگر هنگام فعالسازی از شما پین یا رمز خواسته شود، کافیست عدد ۱۲۳۴ را وارد نمایید. در ادامه مطلب، هر یک از روش‌های فعالسازی اینترنت ایرانسل برای گوشی‌های اندروید و آیفون توضیح داده خواهد شد.

سوالات متداول

کد فعالسازی اینترنت ایرانسل چیست؟

برای دریافت تنظیمات اینترنت ایرانسل، به طور پیش فرض اینترنت فعال است، اما برای دریافت تنظیمات باید کد دستوری #24555* را وارد کنید.

چرا با اعمال تنظیمات دستی، اینترنت ایرانسل من فعال نشده است؟

اگر تنظیمات را به صورت دستی اعمال کرده اید و با وجود آن هنوز اینترنت فعال نشده است، لازم است یکبار گوشی تلفن همراه خود را روشن و خاموش کنید. این کار ممکن است کمک کند و تنظیمات به درستی اعمال شوند.

چرا در روش دریافت آنلاین تنظیمات، پیکربندی اینترنت ایرانسل برای تنظیمات خودکار برایم ارسال نمی‌شود؟

برای دریافت آنلاین تنظیمات اینترنت ایرانسل، لازم است سیم کارت شما فعال باشد. اگر سیم کارت تازه‌ای تهیه کرده اید و هنوز فعال نشده است، باید منتظر فعالسازی آن باشید. هنگامی که سیم کارت شما فعال شود، می‌توانید تنظیمات خودکار را دریافت کنید.

از چه روشی می‌توان برای فعالسازی اینترنت در گوشی‌های آیفون و اندروید استفاده کرد؟

برای فعالسازی اینترنت در گوشی‌های آیفون و اندروید، می‌توانید از یکی از ۳ روش زیر استفاده کنید: استفاده از کد دستوری USSD، دریافت تنظیمات به صورت آنلاین، یا وارد کردن تنظیمات به صورت دستی. روش اول و دوم مشترک بین سیستم عامل آندروید و آیفون است، اما روش سوم متفاوت است.

امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.