تلفن تاشو گوگل پیکسل از نظر طراحی به اوپو فایند ان شباهت دارد

طراحی گوشی هوشمند گوگل پیکسل تاشو یا فولدبل (Google Pixel Foldable) مورد انتظار قبل از عرضه آن در اندروید 12L بتا فاش شده است. مدتی است که شایعات زیادی پیرامون این گوشی تاشو پیکسل گوگل در فضای مجازی به راه افتاده است و در پست‌ های زیادی مطرح می شود. این طور که از این خبرها و شایعات به دست می آید ظاهراً این غول موتور جستجو هنوز در حال برنامه ریزی برای طراحی و عرضه یک گوشی تاشو است. با این حال، اینترنت مملو از سرنخ هایی است که نشان می دهد گوگل بر روی ساخت گوشی هوشمند تاشو پیکسل واقعاً در حال کار است. همراه چیکاو باشید.

جدای از این گمانه زنی ها، این گوشی هوشمند تاشوی گوگل چندین بار به صورت آنلاین در قالب برخی افشاگری هایی که به طور رسمی انجام گرفته، ظاهر شده است. علاوه بر این، گوگل پیکسل فولد با نام رمز «Pipit» در اوایل این ماه در گیک بنچ (Geekbench) مشاهده شده است. علاوه بر این، نمرات تست گیک بنچ نشان می دهد که این تلفن می تواند از تراشه اختصاصی گوگل یعنی تراشه تنسو (Tensor) گوگل در داخل بدنه خود استفاده کند. گویا این موارد هم هنوز کافی نبود که سال گذشته گوگل پیکسل فولد با طراحی ورزشی شبیه به گلکسی زد فولد به صورت آنلاین در معرض نمایش قرار گرفت. با این حال، گوگل هنوز جزئیات کلیدی این گوشی را مخفی نگه داشته است و اطلاعات زیادی در مورد آن در دسترس قرار ندارد.

  • طرح تلفن تاشو گوگل پیکسل فاش شد

روز چهارشنبه، گوگل دومین نسخه بتا اندروید 12L را عرضه کرد. اکنون، سایت معتبر 9to5Google انیمیشن جدیدی را در معرض نمایش گذاشته است که در آن می‌توان مشاهده کرده است که گوشی هوشمند تاشو گوگل از طراحی شبیه به طراحی گوشی هوشمند تاشوی اوپو فایند ان (Oppo Find N) بهره می‌برد. در این انیمیشن کوتاه می‌ توان مشاهده کرد که این گوشی تاشوی پیکسل یک دکمه تنظیم صدا بر روی لبه سمت راست و یک سینی سیم کارت نیز در لبه پایین گوشی خواهد داشت.

طرح تلفن تاشو گوگل پیکسل فاش شد - چیکاو

همان طور که گفته شد، گزارش های قبلی نیز نشان می دهد که این گوشی می تواند شباهت زیادی به گلکسی زد فولد 3 سامسونگ داشته باشد. با این حال، این انیمیشن نشان می‌دهد که گوشی تاشو گوگل می‌تواند نمایشگر عریض‌تری نسبت به گوشی هوشمند تاشوی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ (Galaxy Z Fold 3) داشته باشد.

این انیمیشن ها در نسخه بتای دوم اندروید 12L مشاهده شده اند. این نشان دهنده این موضوع است که گوگل در حال حاضر سخت در حال کار بر روی اولین گوشی هوشمند تاشو خود است. علاوه بر این، همچنین این گزارش نشان می‌دهد که گوشی تاشو گوگل می‌تواند نسبت تصویر ۸.۴ به ۹ را هنگام باز شدن ارائه دهد. شایان ذکر است که برای یادآوری می‌توان گفت که در واقع صفحه نمایش گوشی تاشوی اوپو فایند ان نیز همان نسبت تصویر را در حالت باز شده ارائه می دهد. از سوی دیگر، صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 از نسبت تصویر ۲۲.۵ به ۱۸ استفاده می‌کند.


  • از این گوشی تاشوی آینده گوگل پیکسل چه چیز دیگری باید انتظار داشت

هفته گذشته یک گوشی هوشمند گوگل برای اخذ گواهی‌های مربوطه از وب سایت گیگ بنچ عبور کرد. لیست مشخصات این گوشی گوگل در این سایت نشان می‌دهد که گوشی ادعایی گوگل از یک پردازنده هشت هسته‌ای در بطن خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، این تراشه دارای دو هسته عملکردی با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، دو هسته با فرکانس 2.25 گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد با فرکانس 1.8 گیگاهرتز خواهد بود. جدای از آن، این تلفن با اسم رمز « Pipit » مرتبط شده است. این گوشی در بخش تست تک هسته ای 4811 امتیاز و در تست گیک بنچ ۴ نیز که برای چند هسته ای انجام می شود موفق شده است که 11349 امتیاز کسب کند. جالب این جا است که این امتیازها با امتیازهای گوشی پیکسل 6 که دارای تراشه تنسور گوگل است، همخوانی دارد. شایان ذکر است که برای یادآوری این نکته نیز مهم است که در نوامبر 2021، اطلاعاتی در مورد یک تلفن گوگل با نام رمز Pipit در Google Camera APK دیده شد.

از این گوشی تاشوی آینده گوگل پیکسل چه چیز دیگری باید انتظار داشت - چیکاو

از همان زمان بود که این موضوع شایعاتی را در مورد برنامه گوگل برای عرضه یک گوشی هوشمند تاشو ایجاد کرد. دوربین 12.2 مگاپیکسلی IMX363 نشان می‌دهد که این گوشی می‌تواند یک ماژول دوربین قدیمی‌تر را در خود جای دهد. به عبارت دیگر، گوشی هوشمند تاشوی گوگل پیکسل فولدبل احتمالاً با سنسورهای جدیدتر GN1 عرضه نخواهد شد. سال گذشته، این شرکت سری پیکسل 6 را با سنسورهای GN1 عرضه کرد. با این وجود، گوگل در تلاش برای مخفی نگه داشتن جزئیات مربوط به گوشی تاشو خود، سنگ تمام گذاشته است. بنابراین، این گزارش نشان می‌دهد که این شرکت می‌تواند انیمیشن‌های بیلد بتای اندروید ۱۲ ال (Android 12L) را در نسخه‌ای آتی حذف کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.