گوگل با آپدیت جدید مشکل شماره گیری ناخواسته را در سری پیکسل ۶ برطرف می کند

گوشی‌های هوشمند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو (Pixel 6 and Pixel 6 Pro) که به تازگی معرفی شده‌اند، چشمگیرترین دستگاه‌هایی هستند که این غول فناوری نرم افزار و سخت افزار تاکنون تولید و عرضه کرده است، اما این گوشی‌های هوشمند گوگل نیز همچون دستگاه‌های پیکسل پیشین این برنداز مشکلات و ایرادات خاصی رنج می‌برند و این مشکلات باعث شده است تا اعتراض و نارضایتی بسیاری از کاربران این گوشی‌ها را به دنبال داشته باشد. از آن جمله این ایرادات می‌توان به شماره گیری تصادفی مخاطبین دستگاه در نیمه شب اشاره کرد، در حالی که مالک دستگاه خواب است و به هیچ عنوان از دستگاه استفاده نمی‌کند. همراه چیکاو باشید.

در ابتدا شاید تعداد معدودی از کاربران از چنین ایرادی لب به شکایت گشودند و احتمال داده می‌شد که ایراد از سوی کاربران باشد نه گوشی اما بعدا که تعداد معترضان زیاد شد معلوم گردید ایراد از دستگاه‌های گوگل است.

پس از مدتی اعلام شد که در این مورد خاص نرم افزار گوگل اسیستنت مقصر است زیرا این برنامه با تشخیص سر و صدایی به اشتباه شماری‌گیری انجام می‌داد، لذا از کاربران درخواست شد تا در هنگام خواب این برنامه را در حالت خاموش قرار دهند. ظاهراً غول موتور جستجو به سرعت این مشکل را تأیید کرده است و اعلام کرده که اکنون با آخرین نسخه برنامه گوگل که اکنون در فروشگاه Play در دسترس قرار دارد، این مشکل را حل کرده است.

یکی از مدیران انجمن پیکسل در /r/GooglePixel subreddit، در این رابطه می‌گوید: با به‌روزرسانی به آخرین برنامه گوگل (12.43.18 or higher) اکنون باید این مشکل دارندگان گوشی‌های پیکسل برطرف شود. گوگل می‌گوید که این به روزرسانی در فروشگاه Google Play منتشر می‌شود، بنابراین اگر کاربران گوشی‌های گوگل پیکسل سری ۶  ویژگی تشخیص کلمه کلیدی «Hey Google» را غیر فعال کرده‌اند، اکنون می‌توانند آن را دوباره فعال کنند.

بنابراین، اگر از گوشی گوگل پیکسل ۶ یا گوگل پیکسل ۶ پرو استفاده می‌کنید، باید در اسرع وقت برنامه Google را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید تا مشکل شماره‌گیری شبح در دستگاه شما برطرف شود.

صفحه نمایش گوگل پیکسل 6 - چیکاو

برای کسانی که از این موضوع اطلاع ندارند خاطر نشان می‌شود که برخی از کاربران گوشی‌های هوشمند سری پیکسل گوگل، در مورد این گوشی‌ها که  به تازگی معرفی و عرضه شده‌اند، گزارش داده‌اند که هنگامی که آن‌ها در خواب هستند و این گوشی‌ها حتی در اتاق ساکتی نیز قرار دارند، به ناگهان با شماره‌های سیو شده‌ی مخاطبین در گوشی به طور تصادفی تماس برقرار می‌کنند. این مشکل را کاربران گزارش کرده‌اند که در زمان‌های مختلف اتفاق می‌افتد. ضمن آن که حتی برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که این مشکل را در دستگاه‌های قدیمی‌تر گوگل نیز مشاهده کرده‌اند، لذا این طور به نظر می‌رسد که این مشکل تنها مختص آخرین نسل گوشی‌های پیکسل گوگل نباشد، هرچند که به احتمال زیاد، در مدل‌های پیشین به ندرت دیده می‌شده است.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.