گوشی هوشمند تاشو گوگل پیکسل در سال 2022 عرضه می شود

کارمندان وب سایت 9to5Google در کد نسخه جدید اپلیکیشن Google Camera اطلاعاتی درباره اولین گوشی هوشمند گوگل با نمایشگر انعطاف‌پذیر پیدا کرده‌اند. این دستگاه در حال حاضر با نام گوگل پیکسل فولد ۵جی ( Google Pixel Fold 5G) شناخته می‌شود. همراه چیکاو باشید.

انتظار می‌رود این دستگاه به شکل کتاب ساخته شود و یک صفحه نمایش داخلی انعطاف‌پذیر و یک صفحه نمایش کمکی در قسمت بیرونی کیس داشته باشد. چندین دوربین نیز در این گوشی هوشمند تاشوی گوگل نصب خواهد شد: در مورد آن‌ها بود که ما موفق شدیم اطلاعات را از کد برنامه استخراج کنیم.

بر اساس اطلاعات موجود، از نظر سنسورهای استفاده شده، گوگل پیکسل فولد ۵جی در مقایسه با گوگل پیکسل ۶ پرو (که در تصویر نشان داده شده است) از دوربین‌های رده پایین‌تر استفاده خواهد کرد. به طور خاص می‌توان گفت که دوربین اصلی گوشی تاشوی گوگل شامل یک سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 خواهد بود. برای مقایسه، گوگل پیکسل ۶ پرو دارای سنسور قدرتمند ۵۰ مگاپیکسل GN1 سامسونگ است.

علاوه بر این، دوربین این گوشی هوشمند منعطف یک واحد ۱۲ مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور IMX386 سونی با اپتیک فوق عریض دریافت خواهد کرد. فعلاً در مورد وجود دو دوربین سلفی صحبت می‌شود – یکی برای صفحه نمایش در قسمت باز و دیگری برای قسمت داخلی. هر دوی آن‌ها یک سنسور ۸ مگاپیکسلی سونی IMX355 دریافت خواهند کرد.

گوگل پیکسل فولد ۵جی مشکی - چیکاو

همچنین گزارش شده است که گوگل سال آینده از یک گوشی هوشمند تاشو نیز (احتمالا شبیه به زد فلیپ سامسونگ) رونمایی خواهد کرد، اما تاریخ دقیق‌تری هنوز مشخص نشده است.

  • گوگل فروش گوشی هوشمند پیکسل 5 را متوقف کرد

گوگل به طور رسمی تصمیم خود را برای پایان دادن به فروش گوشی گوگل پیکسل ۵ مدل ۴جی (Pixel 5 4G) و پیکسل ۵ (Pixel 5) در ماه آگوست (شهریور) اعلام کرد و گفت که این دستگاه‌ها تا پایان موجودی به فروش خواهند رسید اما پس از آن دیگر تولید نخواهند شد.

به نظر می‌رسد اکنون آن لحظه‌ای فرا رسیده است که تمام گوشی‌های پیکسل ۵ گوگل فروخته شده اند. بر اساس گزارش جدید اندروید سنترال، مصرف کنندگان دیگر نمی‌توانند گوشی هوشمند پرچمدار ۲۰۲۰ گوگل را خریداری کنند.

پنل پشتی و صفحه نمایش گوشی‌های پیکسل ۵ گوگل - چیکاو

این غیرمعمول نیست که گوگل تولید دستگاه‌ها را ظرف یک سال پس از عرضه متوقف کند. علاوه بر این، پیکسل ۵ با پیکسل 5a جایگزین شده است که این گوشی نیز مبتنی بر همان تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ جی کوالکام ( Qualcomm Snapdragon 765G) ساخته شده است و دارای صفحه نمایش بزرگتر ۶.۳۴ اینچی است. البته نرخ تازه‌سازی آن به ۶۰ هرتز در مقابل ۹۰ هرتز برای پیکسل ۵ کاهش یافته است. دستگاه یک مجموعه از سنسورهای مشابه برای دوربین اصلی در اختیار دارد. قیمت این گوشی گوگل نیز ۴۴۹ دلار است، در حالی که گوشی گوگل پیکسل ۵ پایه با قیمت بسیار بالاتر ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسید.

اندروید سنترال عدم تولید گوشی پیکسل ۵ را به کمبود تراشه‌های اسنپدراگون ۷۶۵ جی نسبت می‌دهد کارشناسان بر این باورند که گوگل تصمیم گرفته است تا هر چیزی که اسنپدراگون 765جی را برای تولید پیکسل 5 ای در اختیار دارد، تغییر مسیر دهد. کمبود تراشه همچنین دلیلی است که گوشی گوگل پیکسل ۵ ای در حال حاضر به طور رسمی فقط در ایالات متحده و ژاپن فروخته می‌شود. اگرچه این شرکت قصد دارد این گوشی هوشمند را به بازارهای اروپا و هند عرضه کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.