مقایسه گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ در برابر آیفون ۱۳ پرو اپل، کدام برتر است؟

بالاخره بهترین آیفون ۲۰۲۱ در بازار عرضه شد، اما آیا  این دستگاه بهترین گوشی موجود است؟ هیچ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، اما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا تفاوت‌های بین آیفون ۱۳ پرو مکس و بهترین پرچمداران اندرویدی موجود را متوجه شوید. همراه چیکاو باشید.

پس از مقایسه آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ، زمان آن فرا رسیده است که اکنون این بهترین پرچمدار اپل به سراغ بهترین گوشی سامسونگ عرضه شده در نیمه دوم ۲۰۲۱ برود و آن را به چالش بکشد: گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ.اما نکته مهمی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت این است که گوشی گلکسی زد فولد ۳ متعلق به دسته دیگری از دستگاه‌ها است زیرا این گوشی یک دستگاه تاشو است، اما هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید در بازار فعلی تهیه کنید: حال مقایسه را شروع کنیم تا ببینیم آیا می‌تواند با گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس رقابت کند یا خیر.

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ در برابر آیفون ۱۳ پرو - چیکاو

  • طراحی

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ، بدیهی است که بدیع‌ترین طراحی‌ها را دارد زیرا تاشو است، اما اگر به دنبال یک گوشی زیبا، باریک و جمع و جور هستید، باید به سراغ آیفون ۱۳ پرو مکس بروید. آیفون ۱۳ پرو مکس علاوه بر این که بسیار شیک است، کیفیت ساخت بهتری دارد. دارای پشت سرامیکی و قاب فولادی ضد زنگ و دارای گواهینامه IP68 است که مقاومت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۶ متر را تضمین می‌کند. گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ تاشو است و در هنگام تا شدن بسیار جمع و جور می‌شود، اما ضخیم‌تر است. دارای گواهینامه IPX8 بوده که در برابر نفوذ اب مقاومت دارد، پشت شیشه‌ای و قاب آلومینیومی است.

پنل پشتی گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ - چیکاو

  • نمایشگر

جالب‌ترین گوشی از نظر صفحه نمایش به طور طبیعی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ  است. دارای پنل تاشو است که به قطر ۷.۶ اینچ می‌رسد و رزولوشن Quad HD+  دارد و همچنین از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و گواهینامه HDR10+  پشتیبانی می‌کند. این پنل نه تنها دارای دقت رنگ عالی، تجربه مشاهده روان و وضوح عالی است، بلکه امکان استفاده از این تلفن را به عنوان یک تبلت نیز فراهم می‌کند. علاوه بر این، گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ از قلم S Pen مانند سری گلکسی نوت سامسونگ برای دست خط و طراحی پشتیبانی می‌کند. نکته آخر اینکه گوشی تا می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد از دومین نمایشگر خارجی با قطر ۶.۲ اینچ استفاده کند. علیرغم جالب بودن گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ، آیفون ۱۳ پرو مکس همچنان یکی از بهترین نمایشگرها را از نظر کیفیت تصویر ارائه می‌دهد.

پنل پشتی یفون ۱۳ پرو مکس - چیکاو

  • نرم افزار و سخت افزار

سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ و آیفون ۱۳ پرو مکس گوشی‌های شاخصی با سخت‌افزار درجه یک هستند. بالاترین عملکرد آیفون ۱۳ پرو مکس به لطف تراشه قدرتمند بایونیک اپل A15 با فرکانس حداکثر ۳.۲۲ گیگاهرتز است. با استفاده از آیفون ۱۳ پرو مکس، می‌توانید حافظه داخلی بیشتری نیز دریافت کنید، زیرا این گوشی هوشمند در نسخه‌های مختلف می‌تواند تا نهایتاً ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی داخلی را برای شما به ارمغان آورد. اما با توجه به اینکه گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ به لطف پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و ۱۲ گیگابایت رم هنوز یکی از بهترین پرچمداران است، تفاوت عملکرد این دو گوشی تنها در چند سناریو محسوس است. آیفون ۱۳ پرو مکس از iOS 15 استفاده می‌کند، در حالی که گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ  بر اساس اندروید ۱۱ طراحی شده است.

گوشی های منعطف گلکسی زد فولد ۳ - چیکاو

  • دوربین

روی کاغذ، ممکن است به نظر برسد که گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو مکس دارای بخش‌های دوربین مشابه هستند، اما حقیقت این است که کیفیت عکس و کیفیت فیلم ارائه شده توسط آیفون ۱۳ پرو مکس نسبت به گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ برتر است. هرچند که گلکسی زد فولد ۳ نیز رقیبی دست و پا در این زمینه نیست از دوربین بسیار خوبی بهره می‌برد.

دوربین سلفی گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ در برابر آیفون ۱۳ پرو - چیکاو

  • باتری

آیفون ۱۳ پرو مکس اپل اگرچه ظرفیت باتری کمتری نسبت به رقیب خود دارد، اما در عوض عمر باتری آن بیشتر است زیرا اجزای آن و سیستم عامل آن مصرف انرژی کمتری دارند. علاوه بر این، گلکسی زد فولد ۳ هم دارای نمایشگر داخلی بسیار بزرگی است که در صورت باز شدن به اندازه نمایشگر یک تبلت گسترده می‌شود و از سوی دیگر دارای نمایشگر ثانویه و خارجی نیز هست که آن هم نمایشگر کوچکی نیست.

صفحه نمایش گلکسی زد فولد 3 سامسونگ - چیکاو

  • قیمت

قیمت اولیه آیفون ۱۳ پرو مکس در ایالات متحده ۱۰۹۹ دلار و در اروپا حدود ۱۲۰۰ یورو است، در حالی که برای خرید گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ به ۱۸۰۰ یورو یا ۱۶۰۰ دلار نیاز دارید. تلفن‌ها بسیار متفاوت هستند: گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ می‌تواند بهره وری پیشرفته‌تر و تجربه چند رسانه‌ای را ارائه دهد، اما مشخصات آیفون ۱۳ پرو مکس جالب‌تر است.  

صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس - چیکاو

  • جمع‌بندی

البته بیش از آن که قضاوت شود که کدام یک از این دو گوشی بهتر هستند باید ببینید که کدام یک از این دو تلفن همراه بیشتر می‌توانند برای شما کارایی داشته باشند. بدون شک اگر به نمایشگر بسیار بزرگ نیاز داشته باشید آیفون ۱۳ پرو مکس نمی‌تواند صفحه نمایشی به بزرگی و گستردگی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ در اختیار شما قرار دهد. ضمن این که گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ نیز احتمال دارد نتواند کیفیت بی نظیر عکس و فیلم آیفون پرو مکس را به شما هدیه کند.شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.