سری شیائومی ۱۲ مجهز به تراشه های پرچمدار اسنپدراگون کوالکام معرفی شدند (بخش اول)

سرانجام انتظار کاربران، هواداران و علاقه‌مندان گوشی‌های شیائومی و همچنین خبرگان و آگاهان برای نقد و بررسی، پس از ماه‌ها افشاگری و شایعات بسیار زیاد، گوشی‌های هوشمند سری ۱۲ شیائومی از سوی این شرکت به طور رسمی معرفی شدند و به گمانه زنی‌ها، پیش بینی‌ها و شایعات بیشتر خاتمه داده شد. همراه چیکاو باشید.

 در حال حاضر و با توجه به اعلام شرکت سازنده، گوشی‌های هوشمند سری ۱۲ شیائومی شامل سه دستگاه می‌شود که البته کاملاً مشخص است که اعضای این خانواده در آینده افزایش خواهند یافت و حداقل یک عضو دیگر که گل سر سبد این این سری خواهد بود به این تعداد اضافه خواهد شد.

به هر حال هم اکنون این گوشی‌های معرفی شده از این سری ۳ دستگاه هستند که عبارتند از گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ نسخه معمولی یا همان نسخه استاندارد ()، گوشی شیائومی ۱۲ پرو () و در نهایت سومین فرد این گروه گوشی شیائومی ۱۲ ایکس () به طور رسمی معرفی شده است که البته در مورد مدل آخری حرف و حدیث‌های فراوانی به میان آمد و تولد این گوشی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

طراحی پنل پشتی گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ - چیکاو

گوشی هوشمند شیائومی مدل استاندارد یا معمولی که مدل وانیلی نیز گفته می‌شود با صفحه نمایش ۶.۲۸ اینچی خود رویکرد جمع و جور تری دارد و در عین حال از بهترین تراشه کوالکام یعنی از آخرین پردازنده پردازنده کوالکام، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلتفرم گوشی‌های هوشمند (Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 SoC) برخوردار شده است.

اندازه نمایشگر گوشی شیائومی ۱۲ پرو به ۶.۷۳ اینچ افزایش می‌یابد و همچنین از همان تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام در بطن خود بهره می‌برد، اما صفحه نمایش سوپر آمولد LTPO ، باتری بزرگتر، شارژ سریعتر و سخت‌افزار دوربین با قابلیت بیشتری را نیز به آن اضافه می‌کند و در نهایت ، گوشی شیائومی ۱۲ ایکس یک دستگاه بودجه محورتر و مقرون به صرفه‌تر است که با تراشه پرچمدار چند نسل قبل کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۷۰ و اندازه و مشخصات مشابه شیائومی ۱۲ عرضه می‌شود.

ماژول دوربین اصلی گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ - چیکاو

  • گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی ۱۲

شیائومی ۱۲ کوچکترین صفحه نمایش را در یک گوشی پرچمدار شیائومی از زمان شیائومی می ۸ ارائه می‌شود که یک حرکت خوشایند برای علاقه مندان به پرچمداران جمع و جور است. پنل ۶.۲۸ اینچی سوپر آمولد ساخت سامسونگ از وضوح فول اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند و همچنین از نرخ نوسازی تا ۱۲۰ هرتز برای تصویر نیز پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت این گوشی هوشمند جمع و جور شیائومی در زیر نمایشگر واقع شده است و علاوه بر آن، برای محافظت پنل صفحه نمایش این گوشی، شیائومی از گوریلا گلس ویکتوس کورنینگ استفاده کرده است تا از افتادن هرگونه خط و خش بر روی آن جلوگیری کند.

گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی ۱۲ - چیکاو

شیائومی ۱۲ برای ماژول دوربین نیز از حسگر آشنای ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX ۷۶۶ را که در چندین پرچمدار سال ۲۰۲۱ از سازندگان بزرگ اندروید یافت می‌شود، به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد. این سنسور اندازه 1/1.56 را ارائه می‌دهد که دارای پیکسل‌های بزرگ ۲.۰ میکرومتر و OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر است. در این ماژول برای این حسگر دو سنسور کمکی نیز در نظر گرفته شده است که این دو لنز عبارتند از یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین تله ماکرو ۵ مگاپیکسلی معادل ۵۰ میلی متر که ماژول دوربین گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ را تکمیل می‌کنند.

مهندسان شیائومی موفق شدند مادربرد گوشی نسخه معمولی یا استاندارد شیائومی ۱۲ را کوچک کنند، در حالی که یک پد خنک کننده با اندازه مناسب و تمام اجزای کلیدی دیگر نصب کرده بودند. شیائومی ۱۲ کوچکتر دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی است. گوشی‌های سری ۱۲ شیائومی با رابط کاربری جدید MIUI 13 عرضه خواهند شد.

گوشی‌های هوشمند سری ۱۲ شیائومی دارای رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی هستند. البته یک نسخه عالی و بسیار شیک نیز با چرم سبز وگان ویژه برای هر دو گوشی وجود دارد. گوشی شیائومی ۱۲ سطح پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت ۳۶۹۹ یوان (در حدود ۵۸۰ دلار آمریکا) عرضه می‌شود.

گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی ۱۲ یاسی - چیکاو

از این مدل گوشی شیائومی یک نسخه میانی با ۸ گیگابایت حافظه رم بعلاوه حافظه ذخیره سازی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت ۳۹۹۹ یوان (در حدود ۶۲۸ دلار) نیز عرضه خواهد شد و علاوه بر این نسخه‌ها، از همین مدل استاندارد یا معمولی گوشی شیائومی ۱۲ یک نسخه بسیار قدرتمند نیز با ۱۲ گیگابایت حافظه رم بعلاوه ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی نیز با برچسب قیمتی ۴۳۹۹ یوان (در حدود۶۹۰ دلار) روانه ویترین فروشگاه‌ها خواهد شد.

 آن طور که اعلام گردیده است، گوشی‌های هوشمند سری ۱۲ شیائومی از ۳۱ دسامبر () در بازار چین عرضه خواهد شد اما این موضوع که این سری گوشی‌های جدید و آخرین پرچمداران برند شیائومی در چه تاریخی روانه بازارهای بین المللی خواهند شد و همچنین چه برچسب قیمتی را با با خود حمل خواهند کرد، هیچ اطلاعات موثقی در دسترس قرار ندارد.

لطفا ادامه این گزارش را در بخش دوم مقاله معرفی سری 12 شیائومی پیگیری کنید.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.