سری شیائومی ۱۲ مجهز به تراشه های پرچمدار اسنپدراگون کوالکام معرفی شدند (بخش دوم)

در بخش اول این گزارش گفتیم که شیائومی سرانجام گوشی‌های محبوب شیائومی ۱۲ را که هواداران آن انتظار زیادی برای معرفی آن‌ها کشیدند، به طور رسمی معرفی کرد. مطالب کلی مربوط به هر سه گوشی هوشمند این خانواده نیز در بخش اول از نظر شما گذشت. در ادامه مشخصات کلی دو گوشی دیگر این سری یعنی گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ پرو و گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ ایکس تقدیم می‌گردد. همراه چیکاو باشید.

  • گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی ۱۲ پرو

گوشی هوشمند ۱۲ پرو از پنل صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی بهره می‌برد. این صفحه نمایش از وضوح بالاتر و دقیق‌تر ۱۴۴۰ پی (1440P) پشتیبانی می‌کند که نسبت به سایر نمایشگرهای دیگر از دقت بسیار بیشتری برخوردار است. این نمایشگر نیز از نوع سوپر آمولد LTPO نسخه ۲.۰ بوده که شرکت سامسونگ دیسپلی آن را تولید کرده است که بسته به وظیفه‌ای که در دست دارید، نرخ رفرش متغیر ۱-۱۲۰ هرتز را امکان‌پذیر می‌کند.

گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی ۱۲ پرو - چیکاو

به عنوان مثال در صورتی که محتوایی که پخش می‌شود عکس ساکن باشد نرخ تازه سازی تصویر تا ۱ هرتز کاهش می‌یابد یعنی هر ثانیه فقط یک بار نوسازی می‌شود اما در صورت پخش ویدیو‌های پر سرعت یا هنگام استفاده از بازی‌های سرعتی نرخ نوسازی تصویر تا ۱۲۰ هرتز افزایش می‌یابد یعنی در هر ثانیه ۱۲۰ تصویر را پشت سر هم نمایش می‌دهد.

شیائومی ۱۲ پرو همچنین دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و برای محافظت نمایشگر از خط و خش نیز از محافظ گوریلا گلس ویکتوس کورنینگ استفاده کرده است. صفحه نمایش هر دو گوشی شیائومی ۱۲ رنگ‌های ۱۲ بیتی را تولید می‌کنند و می‌توانند تا ۱۵۰۰ نیت روشنایی خارق‌العاده داشته باشند.

گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ پرو در پنل پشتی از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور IMX707 سونی را برای دوربین اصلی به همراه دارد. اندازه آن 1/1.28 اینچ است و با پیکسل بزرگ ۲.۴۴ میکرومتری و OIS یا لزرشگیر اپتیکال تصویر از قابلیت تنظیم پیکسل پشتیبانی می‌کند. سنسور دوم نیز یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های پرتره است در حالی که سنسور سوم یک ماژول فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

عکس ثبت شده توسط دوربین گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ پرو - چیکاو

گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ مجهز به فناوری CyberFocus یا فناوری فناوری فوکوس خودکار سریع شیائومی است که قادر است چهره سوژه‌ها و سایر عناصر پس زمینه را قفل کند. شیائومی همچنین دارای الگوریتم جدید حالت شب است که باعث می‌شود تا دوربین گوشی شیائومی ۱۲ پرو  علاوه بر این که در مکان‌هایی که نور به اندازه کافی وجود ندارد یا در هنگام عکاسی در شب نور بیشتری را جذب کند و در عین حال سطح نویز را نیز کنترل کند.

گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ پرو برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از یک باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی در بطن خود کمک می‌گیرد که این باتری درواقع به دو سلول تقسیم می‌شود. این گوشی همچنین از شارژ سریع سیمی تا حداکثر سرعت ۱۲۰ وات پشتیبانی می کند و علاوه بر آن، می‌تواند از فست شارژ بی سیم نیز تا سرعت حداکثر ۵۰ وات پشتیبانی کند. شیائومی همچنین تراشه شارژ داخلی Surge P1 خود را برای کمک به مدیریت انرژی اضافه کرده است.

ماژول دوربین اصلی گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ پرو - چیکاو

اسمارت فون شیائومی ۱۲ پرو در ۳ نسخه عرضه می‌شود که اولی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است که با برچسب قیمتی ۴۶۹۹ یوان (در حدود ۷۳۸ دلار) به فروش می‌رسد و  نسخه دوم با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی در دسترس قرار می‌گیرد و برچسب قیمتی ۴۹۹۹ یوان (در حدود ۷۸۵ دلار) را در کنار خود دارد.

سرانجام بالاترین مدل با مشخصات ۱۲ گیگابایت حافظه رم بعلاوه ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است که با برچسب قیمتی ۵۳۹۹ یوان (در حدود۸۴۸ دلار) در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. گوشی های سری ۱۲ شیائومی از ۳۱ دسامبر در بازار چین عرضه خواهد شد اما  در مورد زمان عرضه این گوشی‌ها در بازارهای جهانی و همچنین قیمت احتمالی بازارهای جهانی آن‌ها هیچگونه داده‌ای در دسترس قرار نگرفته است که بعدا در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

سرعت شارژ و باتری گوشی های سری ۱۲ شیائومی - چیکاو

  • گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی ۱۲ ایکس

آخرین عضو خانواده گوشی‌های شیائومی ۱۲ گوشی شیائومی ۱۲ ایکس نام دارد که یک گوشی اقتصادی و به قول معروف دستگاه کاملاً مقرون به صرفه است. این نسخه نسبت به برادران و خواهران دیگر خود کمی کم‌توان‌تر از شیائومی ۱۲ وانیلی یا نسخه استاندارد است اما با همان صفحه نمایش ۶.۲۸ اینچی سوپر آمولد عرضه می‌شود و نمایشگر این گوشی نیز می‌تواند از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برای تصویر نیز پشتیبانی کند.

 گوشی شیائومی ۱۲ ایکس از نظر دوربین نیز در پنل پشتی از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد و برای تأمین برق مورد نیاز خود نیز از یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در داخل بدنه خود پذیرایی می کند. این گوشی هوشمند شیائومی نیز از شارژ سریع ۶۷ واتی سیم دار استفاده می‌کند. تفاوت اصلی این گوشی در بخش پردازنده است که گوشی هوشمند شیائومی ایکس ۱۲ از تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ به جای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام بهره می‌برد.

گوشی های سری ۱۲ شیائومی - چیکاو

لابد از یاد نبرده‌اید که تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ نیز از تراشه‌های پرچمدار پیشین این شرکت است که در بازار گوشی‌های هوشمند یک تراشه بسیار محبوب است و اسمارت فون های زیادی با این تراشه روانه بازارهای فروش شده‌اند. یکی دیگر از تفاوت‌های این گوشی با گوشی شیائومی ۱۲ استاندارد در این است که گوشی شیائومی ایکس ۱۲ نه شارژ بی‌سیم و نه شارژ بی‌سیم معکوس نمی‌تواند استفاده کند.

اسمارت فون شیائومی ۱۲ ایکس نیز در رنگ‌های مشکی، آبی و صورتی مشابه برادرانش عرضه می‌شود. برچسب قیمتی آن نیز از ۳۱۹۹ یوان (در حدود ۵۰۲ دلار) برای نسخه ۸ گیگابایت رم بعلاوه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی شروع می‌شود. این گوشی برای نسخه با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، حداکثر قیمت آن ۳۷۹۹ یوان (در حدود ۵۹۶ دلار) خواهد بود.

پنل پشتی گوشی ۱۲ شیائومی پرو - چیکاو

گوشی هوشمند شیائومی ایکس ۱۲ نیز  در تاریخ ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ماه ۱۴۰۰) در بازار چین روانه ویترین فروشگاه‌ها خواهد شد. این گوشی هوشمند نیز همچون دو عضو دیگر این سری هنوز مشخص نشده است که در چه تاریخی روانه بازارهای جهانی خواهد شد یا در صورت عرضه در بازارهای بین‌المللی با چه قیمتی به دست خریداران خواهد رسید. به محض این که در این باره شرکت شیائومی خبری را اعلام کند۷ شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.