گوشی های هوشمند ۲۰۲۱ که بهترین کیفیت صدا را ارائه می دهند (قسمت اول)

از میان گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شدند، و تعداد آن‌ها نیز مسلماً کم نیست، کدام یک از این دستگاه‌ها می‌توانند بهترین کیفیت صدا را ارائه دهند؟ در اینجا منظور از کیفیت صدا میزان بلندی و قدرت صدا نیست بلکه منظور میزان کیفیت و ارائه طیف کامل فرکانس‌های صدا است و این مورد به هیچ عنوان ربطی به آن گوشی‌هایی که صدای بلندی را ارائه می‌دهند، ندارد.  همراه چیکاو باشید.

پیدا کردن گوشی‌هایی که توانستند بهترین کیفیت صدا را برای کاربران به ارمغان آورند، کار چندان مشکلی نبود زیرا این مورد را توانستیم با انجام تست‌های اختصاصی به دست آوریم. در این مقاله منظور گوشی‌های هوشمندی است که از بلندگوهای باکیفیت‌تری برخوردار هستند و می‌توانند با اسپیکرهای داخلی خود بالاترین کیفیت صدا را پخش کنند تا کاربران بتوانند صدای بلندگوهای آن‌ها را با گوش خود بشنوند و لذت ببرند.

بدون شک در هنگام خرید گوشی‌ هوشمند یکی از معیارهای مهم ما برای انتخاب یک اسمارت فون دلخواه دارا بودن ماژول دوربین باکیفیت است تا بتوانیم لحظات دلپذیر زندگی خود را ثبت و ضبط کنیم و خاطرات تلخ و شیرین خود را به تصویر بکشیم. به هر حال عمر می‌گذرد و ما هر روز نیز پیرتر می‌شویم و به تصویر کشیدن ایام خوش و ناخوش و عکس‌ها و ویدیوهایی را که از لحظات خاصی به یادگار می‌گیریم برای ما دارای ارزش بسیاری است و به همین دلیل سعی می‌کنیم با توجه به میزان بودجه‌ای که برای خرید گوشی اختصاص دهیم، اسمارت فونی را انتخاب کنیم که بتواند از کیفیت دوربین عکاسی و فیلم‌برداری بهتری برخوردار باشد.

شاید یکی دیگر از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که برای اکثر ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است کیفیت پخش صدای گوشی هوشمند ما است زیرا به طور معمول بسیاری از ساعت شبانه روز را با گوش دادن به موسیقی سپری می‌کنیم و دوست داریم تا گوشی هوشمند انتخابی ما بتواند بهترین و قوی‌ترین میزان صدا را برای ما عرضه کند تا لذت گوشی دادن به موسیقی چند برابر شود.

بسیاری از گوشی‌های هوشمند معروف و برندهای معتبر یا برندهای معمولی و گاه ناشناخته دارای میزان بلندی صدای بسیار زیادی هستند که گاه واقعا متعجبانه با خود می‌گوییم که پخش چنین میزان و حجم صدای بلندی از یک گوشی هوشمند بعید است اما متاسفانه صدای اسپیکر این اسمارت فون‌ها در عین حال که بسیار بلند هستند اما از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

گوشی های هوشمند ۲۰۲۱ که بهترین کیفیت صدا را ارائه می دهند (قسمت اول) - چیکاو

در ادامه برخی از تلفن‌هایی که در اینجا جمع‌آوری کرده‌ایم که در عین حال که از حجم و میزان ولوم صدای زیادی بهره می‌برند، کیفیت صدای آن‌ها نیز بسیار خوب است و نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند از نظر کیفیت صدا واقعا می‌توان گفت که در پله‌ای بالاتر قرار می‌گیرند.

اشتباه نکنید، ما برای مقایسه یا تشبیه از جملات شگفت انگیز و غیر قابل باور مانند این که  عبارت که میزان تریبل این گوشی زیرترین اصوات را به ژرفای دل و اعماق جان شما سرازیر می‌کند یا میزان باس بلندگوهای این اسمارت فون در اتاق شما زلزله ۷ ریشتری ایجاد می کند، پرهیز می‌کنیم و چنین تشبیهاتی را به کار نمی‌بریم زیرا اسپیکرهای گوشی‌های هوشمند چنان قدرتی ندارند که چنین موج‌هایی را ایجاد کنند. پس سعی می کنیم تا بسیار ساده و دوستانه مفاهیم را منتقل کنیم و کیفیت صدا را آن طور که هست برای شما شرح دهیم. اما اولین گوشی انتخابی کیفیت صدا از میان اسمارت فون‌هایی که در سال ۲۰۲۱ در ویترین فروشگاه‌های موبایل فروشی ظاهر شدند.

۱ـ گوشی هوشمند راگ فون ۵ ایسوس (Asus ROG Phone 5)

تیم بررسی کننده گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ برای انتخاب بهترین گوشی‌های هوشمندی که می‌توانند بهترین کیفیت صدا را برای کاربران به ارمغان آورند تقریباً همگی متفق القول بودند که گوشی هوشمند راگ فون ۵ ایسوس به عنوان قهرمان این رقابت سنگین انتخاب شود. این گوشی از آنچنان کیفیت صدای خوبی بهره می‌برد و تا حدی می‌تواند تمام فرکانس‌های صوتی را به خوبی پخش کند که موفق شد تا تمام رقیبان گران قیمتی همچون آخرین پرچمداران بسیار زیبا و گران قیمت و همچنین پرطرفدار اپل، یعنی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ را نیز شکست دهد.

۱ـ گوشی هوشمند راگ فون ۵ ایسوس (Asus ROG Phone 5) - چیکاو

علاوه بر این، همچنین گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ که از فناوری کیفیت صدای بی نظیر ۳۸۴ بیت، ۳۲ کیلوهرتز بهره می‌برند که تقریباً نهایت کیفیت صدا به حساب می‌آید و معمولا از این فناوری  کیفیت صدای بالا را فقط موزیک پلیرهای گران قیمت و اختصاصی می‌توانند ارائه دهند، برای کاربران به ارمغان می‌آورند، نیز نتوانستند در بخش پخش بهترین کیفیت صدای بلندگوی گوشی هوشمند بر راگ فون ۵ ایسوس پیروز شوند.

 یک تلفن مخصوص بازی باید در تمام جنبه‌های کیفیت صدا تجربه منحصر به فردی را ارائه دهد. راگ فون ۵ ایسوس اطمینان داشته باشید که در بخش کیفیت صدای بلندگوهای گوشی به هیچ عنوان کوتاهی نمی‌کند. حتی می‌توانید از عملکرد شایسته آن در کاربردهای عمومی مانند پخش صدای ویدیو یا پخش صدای پادکست ها و دیگر موارد نیز که اگر در دفتر کار از آن استفاده کنید و باعث ناراحتی همکاران شما نمی‌شود، قدردانی کنید. توجه داشته باشید، این گوشی تنها پنجمین گوشی از نظر صدای قدرتمند است که امسال تست کرده‌ایم.

کیفیت صدای گوشی هوشمند راگ فون ۵ ایسوس - چیکاو

از یک میان تمام افراد تیم داوری فقط یک نفر نظر مخالف داشت که او هم اعتقاد داشت که گوشی هوشمند ایسوس دیگر یعنی زنفون ۸ (Zenfone 8) را باید در جایگاه اول قرار داد. اگرچه ما لزوماً با آن شخص موافق نیستیم، اما بسیار اعتراف می‌کنیم که این گوشی کوچک ایسوس صدایی بسیار قدرتمندتر و قوی‌تر از آنچه که ابعاد آن نشان می‌دهد، می‌تواند تولید ‌کند. شاید اگر قرار بود جایزه بدهیم، این تلفن همراه زنفون ایسوس می‌توانست جایزه بهترین کیفیت صدا را نسبت به اندازه کوچک، این گوشی جمع و جور به دست می‌آورد نه آیفون ۱۳ مینی اپل زیرا کیفیت صدای این گوشی زنفون ایسوس حتی از گوشی هوشمند جمع و جور آیفون ۱۳ مینی اپل هم بهتر است.

برای آشنایی با سایر گوشی های هوشمند ۲۰۲۱ با بهترین کیفیت صدا، با بخش دوم مقاله همراه چیکاو باشید.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.