راگ فون ۵ اس و ۵ اس پرو ایسوس با استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، رکورد جدیدی در نمونه برداری لمسی ثبت می کند

همان طور که گیمرها احتمالاً خیلی خوب می‌دانند‌، شما نمی‌توانید بهترین قطعه سخت افزاری را برای بیش از چند ماه داشته باشید، زیرا زودتر از آنچه فکرش را بکنید قطعه‌ی جدیدتر و بهتری می‌آید و جای آن را می‌گیرد. بنابراین، به سری S جدید راگ فون ۵ ایسوس (Asus ROG Phone 5) که جانشین مدل فعلی می‌شوند اصلی می شود که در آوریل (فروردین – اردیبهشت۱۴۰۰) سال جاری عرضه شد، سلام کنید. همراه چیکاو باشید.

سری جدید به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کوالکام با هسته اصلی 3.0 گیگاهرتز (Cortex-X1) ارتقا می‌یابد، در حالی که تراشه اصلی 2.84 گیگاهرتز است. موتور هوش مصنوعی 20 درصد افزایش یافته و اکنون 32 TOPS (از 26 TOPS) ارائه می دهد. پردازنده تنها ارتقاء به مدل‌های جدید نیست، اما به آن هم خواهیم رسید. ابتدا بیایید با دو تازه وارد آشنا شویم.

Asus ROG Phone 5 - چیکاو

بله دوتا گوشی هوشمند راگ فون ۵ اس (Asus ROG Phone 5s) ایسوس و راگ فون ۵ اس پرو (ROG Phone 5s Pro) ایسوس. این بار نسخه Ultimate وجود ندارد، اما مدل راگ فون ۵ اس پرو به 18 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 ارتقاء یافته که در وهله اول اصلی‌ترین مدل Ultimate بودند. مدل جدید ۵ اس پرو صفحه رنگی PMOLED را نیز در پنل پشت دارد (Ultimate دارای صفحه نمایش تک رنگ بود).

اگر میزان رم ۱۸ گیگابایت بعلاوه‌ی حافظه‌ی ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت بیش از حد زیاد به نظر می‌رسد، چندین پیکربندی دیگر هم از راگ فون ۵ اس وجود دارد که حجم آن‌ها ار ۸ گیگابایت رم بعلاوه‌ی ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی شروع می‌شود و در ادامه مدل ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را خواهیم داشت و با پیکربندی رم ۱۶ گیگابایت بعلاوه‌ی حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی به سطح بالا می‌رسد. هیچکدام از این مدل‌ها دارای اسلات microSD نیستند، اما از درایوهای USB خارجی با فرمت NTFS پشتیبانی می‌کنند.

مانند مدل قبلی، هیچ صفحه نمایشی در پشت مدل پایه وجود ندارد، فقط یک آرم Republic of Gamers با نور پس زمینه RGB دیده می‌شود. همچنین، مدل Pro دارای دو سنسور لمسی در پشت است (که می تواند به عنوان کنترل بازی استفاده شود). با این حال، تلفن مدل معمولی هنوز دارای دکمه‌های اولتراسونیک 5 AirTrigger 5 است.

Asus Rag phone 5S - چیکاو

هنگامی که راگ فون ۵ را مرور کردیم، متوجه شدیم که صفحه لمسی آن دارای کمترین تأخیر در جهان نسبت به همه تلفن های هوشمند است، فقط 24.3 میلی ثانیه تاخیر لمسی. اکنون دیگر کمترین تأخیر صفحه نمایش به راگ فون ۵ تعلق ندارد زیرا دو گانه‌ی اس ۵ به لطف سرعت نمونه برداری سریعتر 360 هرتز (از 300 هرتز) این عدد را به 24.0 میلی ثانیه کاهش داده‌اند.

صفحه نمایش صفحه نمایش این گوشی ۶.۷۸ اینچی سوپر آمولدبا رزولوشن 1080P پلاس و نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز با زمان پاسخ‌گویی ۱ میلی ثانیه است. این پنل دارای گواهینامه HDR10+ بوده و تقریبا ۱۵۱ درصد از فضای رنگی sRGB و ۱۱۱ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. روشنایی آن نیز 800 نیت را در APL100 (یعنی تمام صفحه سفید است) نشان می‌دهد.

راگ فون ۵ - چیکاو

صفحه نمایش نسبت به سری اصلی راگ فون ۵ تغییر نکرده و طراحی فیزیکی آن نیز بدون تغییر مانده است. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی می‌توان به: باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 65 واتی سیم‌دار ، کانکتور جانبی با سرعت USB 3.1 Gen2  و DisplayPort 1.4 و همچنین پشتیبانی از شارژ سریع اشاره کرد. همچنین جک 3.5 میلی متری هدفون در قسمت پایین تعبیه شده، اما هنگامی که گوشی را به صورت افقی نگه می‌دارید ، مسدود می شود ، بنابراین می‌توانید از جک هدفون در AeroActive Cooler 5 (که علاوه بر فن خنک کننده دو دکمه دیگر نیز اضافه می‌کند) استفاده کنید.

باید توجه داشته باشید که تنها ایسوس راگ فون ۵ اس پرو همراه با کولر عرضه می شود، مدل معمولی اس ۵ تنها با شارژر 65 واتی و قاب Aero عرضه می‌شود. کولر معمولاً 70 دلار به فروش می‌رسد. در مورد لوازم جانبی، مدل‌های اس ۵ با تمام امکانات اضافی سری 5 سازگار هستند و برخی از لوازم جانبی راگ فون ۳ قدیمی را نیز پشتیبانی می‌کنند. این شامل Gamepad Kunai 3 است، اما نه TwinView Dock 3.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.