گوشی های هوشمند ۲۰۲۱ که بهترین کیفیت صدا را ارائه می دهند (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله که به بررسی کیفیت صدای گوشی هوشمند راگ فون ۵ ایسوس پرداخته شد، نویسنده آن توضیح می‌دهد که هدف از انتخاب این گوشی‌ها و ارائه این فهرست، گوشی‌های هوشمندی است که در سال ۲۰۲۱ در بازار عرضه شده‌اند و این اسمارت فون‌ها از نظر صدای خروجی و بلندگوهایی که روی این گوشی‌ها نصب شده‌اند می‌توانند بهترین کیفیت صدا را ارائه دهند. همراه چیکاو باشید.

توجه داشته باشید که در این جا منظور از کیفیت صدا میزان بلندی و قدرت صدا نیست زیرا چه بسا گوشی‌های هوشمند زیادی باشند که از نظر قدرت و بلندی صدا دارای صدای بسیار پر قدرتی باشند اما از نظر کیفیت صدا نتوانند کیفیت خوبی را ارائه دهند. کیفیت صدا یعنی صدایی که از بلندگو خارج می‌شود از نظر وضوح، شفافیت و تفکیک فرکانس‌های سه سطح پایین یا سطح بم صدا، سطح میانی و سطح بالا یا سطح زیر بتواند به خوبی هر سه سطح را پوشش دهد و تمام فرکانس های صدا را به یک اندازه تقویت کند.

نکته‌ی دیگری که باید توجه داشت این موضوع است که با کم یا زیاد کردن میزان حجم ولوم صدا باز تمام فرکانس‌های صدا به صورت یکنواخت کم یا زیاد شوند و میزان شفافیت، وضوح، باس و جزئیات کیفیت صدا بهم نریزد و شنونده فقط احساس کند که میزان حجم صدا کم یا زیاد می‌شود اما هیچ سطحی از صدا بیش از اندازه سطوح دیگر نه تقویت شود و نه فرکانس های آن حذف یا کاهش یابد. ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.

۲ـ گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ استاندارد، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس (iPhone 13 & iPhone 13 Pro & iPhone 13 Pro Max)

گوشی‌های آیفون  اپل دستگاه‌هایی دوست داشتنی هستند. گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو بلندگوهای فوق‌العاده‌ای دارند و کیفیت صدا تقریباً در هر دو گوشی یکسان به گوش می‌رسند. بنابراین کیفیت صدای گوشی مدل پرو و غیر پرو می‌توانند رضایت کاربران را جلب کنند اما کیفیت صدای گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس به دلیل ناچ آن از وضوح و شفافیت بیشتری برخوردار است منتها باید این موضوع را نیز بسنجید که آیا تمایل دارید که برای این گوشی میزان بیشتری پول هزینه کنید یا خیر.

۳ـ گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra)

گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ اولترا برخلاف ظاهر بزرگ آن، فقط یک گوشی هوشمند دارای یک ماژول دوربین شگفت‌انگیز نیست، بلکه برای پخش موسیقی نیز خوب است و هم برای کیفیت صدا در اینجا و هم این که این گوشی هوشمند شیائومی در جدول ۱۰ گوشی هوشمند برتر از نظر کیفیت و قدرت صدا جای گرفته است.

گوشی هوشمند شیائومی می ۱۱ اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) - چیکاو

در مورد گوشی پرچمدار شیائومی می ۱۱ اولترا در واقع می‌توان گفت که از نظر کلی دارای بلندگوهای بسیار خوبی است و ما همچنین می‌خواهیم به گوشی دیگر این برند یعنی شیائومی ۱۱ تی  (Xiaomi 11T ) نیز در اینجا اشاره کنیم تا نشان دهیم که یک گوشی برای داشتن بلندگوهایی با صدای خوب و قدرت رضایت بخش به هیچ عنوان لازم نیست که یک اسمارت فون پرچمدار تمام عیار باشد.

اگر گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو (Xiaomi 11T Pro) را در اختیار دارید باز هم جای نگرانی نیست زیرا این گوشی هوشمند این برند نیز از بلندگوهای بسیار باکیفیتی بهره می‌برد و از نظر کیفیت صدا می‌توان گفت که با کیفیت صدای گوشی شیائومی ۱۱ تی نیز تقریباً یکسان بوده و هر دو از نظر هم کیفیت خروجی صدا و هم کیفیت صدا در یک رده قرار دارند.

 دریافت کردید، بدانید که ما هم آن را دوست داریم – برای گوش ما یکسان است. اینکه شیائومی بلک شارک ۴ چگونه است، نکته مهمی نیست، اما آن را نیز به لیست علاقه مندی‌های ما رسانده است.

۴ ـ گوشی هوشمند ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس (vivo X70 Pro+)

برند ویوو به طور معمول در گوشی‌های هوشمند خود از بلندگوهای استریو استفاده نمی‌کند که این مورد دقیقاً برعکس تمام گوشی‌هایی است که در این فهرست قرار دارند، اما گوشی ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس که امسال عرضه شد نسبت به سایر اعضای خط این برند که تا به حال عرضه شده‌اند، بهتر ظاهر شده است و این موضوع عالی است که باعث شده تا در این فهرست بتواند جایی برای خود فراهم کند. کیفیت صدای این گوشی بسیار خوب است هرچند که ممکن است از نظر قدرت و بلندی صدا به سایر گوشی‌ها نرسد.

گوشی هوشمند ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس (vivo X70 Pro+) - چیکاو

به طور مسلم باید از گوشی هوشمند تاشوی هواوی میت ایکس ۲ تجلیل به عمل آید . گوشی میت تاشو از یک جهت یک دستگاه بسیار شیک است که از صفحه نمایش بزرگی برای انجام کارها و گیم بهره می‌برد و نکته قابل توجه نیز در اینجا است که این گوشی هوشمند تاشوی هواوی از بلندگوهایی بهره می‌برد که هم از نظر کیفیت و هم قدرت بسیار عالی عمل می‌کنند.

همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید، در این مجموعه ما هیچ کهکشانی وجود ندارد. اگرچه ما آن‌ها را در زمینه کیفیت صدا دستگاهی بدون کیفیت نمی‌دانیم اما باید بگوییم که دقیقاً بلندگوهای اخیر سامسونگ را دوست نداریم. شاید گوشی هوشمند گلکسی نوت ۲۰ از نظر کیفیت صدا می‌توانست در این فهرست جای گیرد، اما همان طور که از نامش پیداست، این گوشی متعلق به سال گذشته است و امسال عرضه نشده است که بتواند در این فهرست جای گیرد و همین مورد نیز باعث رد صلاحیت آن می‌شود.

کیفیت صدای گوشی هوشمند ویوو ایکس ۷۰ پرو پلاس - چیکاو

در اینجا با گوشی‌های هوشمندی که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده و بهترین کیفیت صدا را می‌توانند ارائه دهند آشنا شدید. نکته‌ای که باید آن را اعلام کنیم این است که در میان این گوشی‌ها می‌توان گفت که گوشی هوشمند راگ فون ۵ ایسوس بهترین کیفیت و قدرت صدا را ارائه می‌دهد و بسیار فراتر از بقیه ظاهر می‌شود اما سایر تلفن‌های این فهرست نمی‌توانند بر یکدیگر برتری داشته باشند و فهرستی را به ترتیب تنظیم کرد بلکه تمام آن‌ها در یک رتبه قرار دارند.

بهترین گوشی موبایل از نظر کیفیت صدا کدام است؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان یک گوشی را نام برد. مقاله را مطالعه کنید تا براساس قیمت و نوع برند متوجه شوید که بهترین انتخاب برای شما کدام گوشی خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.